کد تخفیف:  

ضمانت برگشت وجه ایسام





در زمان خرید پول را به حساب شرکت ایسام واریز می کنید و فروشنده های ایسام، کالا را برای شما ارسال می کنند. در صورت تایید شما، پول به حساب فروشنده واریز می شود.


ضمانت برگشت وجه شما


کالا را دریافت نکرده ام
پول شما در حساب شرکت ایسام به امانت نگه داشته شده است. در صورتی که کالا را دریافت نکرده اید، برای پیگیری توسط ایسام، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
کالا را دریافت نکرده ام
کالا با سفارش مطابقت ندارد
اگر کالای دریافت شده همان کالای سفارش داده نیست، ایسام از شما حمایت می کند و وجه پرداختی شما را کامل برمی گرداند. جهت اعلام مغایرت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
کالا مطابقت ندارد





ایسام برنده 5 سال متوالی جشنواره وب و موبایل ایران به عنوان برترین وب سایت خرید و فروش اینترنتی




مجوزات ایسام:

نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت

عضو اتحادیه کشوری و کسب و کار اینترنتی

عضو انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی استان تهران

عضو سازمان نظام صنفی رایانه کشور

با توجه به این که خرید و فروش کالاهای طرح و کپی در ایران رایج است، در سایت ایسام نیز مجاز است. اما هنگام خرید کالاهای طرح و کپی لازم است به این نکته توجه کنید که طبعا کیفیت این کالاها در حد کالاهای اصل و اورجینال نمی باشد.





اطلاعات بیشتر

 آیا برای استفاده از خدمات ضمانت برگشت وجه، باید مبلغ اضافه ای پرداخت کنم؟
خیر، برای برخورداری از خدمات این ضمانت هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود و تمامی خریدهای انجام شده در ایسام، به صورت رایگان مشمول این خدمات هستند.

 ضمانت برگشت وجه ایسام شامل چه مواردی می شود؟
تمام کالاهایی که در سایت ایسام خریداری می کنید شامل این ضمانت می شود.
چنانچه کالای خریداری شده به دست شما نرسد و یا کالا با سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، این سامانه تضمین می دهد که وجه پرداختی به شما برمی گردد.
موارد زیر شامل ضمانت برگشت وجه ایسام نمی شود:
- معامله خارج از سایت ایسام و پرداخت وجه خارج از درگاه های بانکی تعبیه شده در سایت ایسام
- خرید و فروش کالاهای ممنوع طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین ایسام

 آیا محدودیت زمانی برای استفاده از سامانه برگشت وجه وجود دارد؟
بله، در صورت عدم مطابقت کالای دریافتی با صفحه فروش، خریدار 24 ساعت پس از دریافت کالا فرصت دارد تا نظر خود را مطرح کند.
لازم به ذکر است تا زمانی که کالا به دست خریدار نرسیده است، وجه به حساب فروشنده واریز نخواهد شد.

 اگر با فروشنده به توافق نرسم، چه اتفاقی می افتد؟
اگر با فروشنده به توافق نرسیدید، شکایت خود را به بخش حل اختلاف ارجاع می دهید و کارشناسان این بخش بر اساس مستندات ارایه شده، رای را صادر می کند و در صورت مغایرت کالا، وجه به شما مسترد خواهد شد.

 کالا را دریافت نکرده ام، چه اقدامی انجام دهم؟
پول شما در حساب شرکت ایسام به امانت نگه داشته شده است.

الف- بارنامه ثبت نشده است:
- پس از پرداخت وجه، فروشنده 48 ساعت برای ارسال کالا فرصت دارد. بنابراین طی این بازه زمانی، لطفا صبور باشید.
لازم به ذکر است 24 ساعت پس از پرداخت وجه توسط خریدار، به صورت سیستماتیک عدم ارسال کالا توسط فروشنده در سیستم ثبت می شود تا در صورت عدم ارسال کالا طی 48 ساعت، توسط بخش پشتیبانی پیگیری شود.
همینطور خریدار می تواند به دلیل عدم دریافت کالا یا عدم ثبت بارنامه توسط فروشنده پس از 48 ساعت، در ایسام من / خریدها / پیگیری سفارش، یا با کلیک بر روی اینجا شکایت خود را مطرح کند.

مدت زمان برگشت وجه
چنانچه ظرف مدت 48 ساعت فروشنده کالا را ارسال نکرده باشد و خریدار درخواست خود را برای برگشت مبلغ کالا مطرح کرده باشد، وجه پرداختی بلافاصله به شارژ حساب ایسام خریدار اضافه می شود.
پس از ارسال درخواست واریز وجه، به صورت میانگین 1 روز کاری زمان می برد تا وجه پرداختی به حساب بانکی خریدار مسترد شود. (تعطیلات رسمی محاسبه نمی شود)

دلیل تاخیر در واریز وجه مورد درخواست چیست؟
این امر بنا به دلایل مختلفی ممکن است صورت پذیرد:
1- عدم کامل بودن مشخصات هویتی درخواست کننده (مانند "مریم م" بجای "مریم ملکی")
2- نادرست بودن شماره شبای حساب بانکی (مانند عدم تطابق نام حساب بانکی با نام ثبت شده در ایسام، نادرست بودن شماره شبا)
3- محدودیت ساعت واریز: طبق بخشنامه بانک مرکزی استفاده از سیستم حواله بین بانکی پایا در سیستم بانکی فقط در روزهای کاری و ساعات خاص و تعیین شده قابل انجام می باشد.
به همین دلیل درخواست های واریز ارسال شده به سایت که در خارج از این بازه و یا روزهای تعطیل صورت پذیرد به اولین روز کاری بعد منتقل می گردد.
4- در بعضی موارد به دلیل قوانین جاری کشور و دستورالعمل های پلیس فتا و قوانین نظام صنفی، لازم است از خریدار و فروشنده احراز هویت انجام شود.

ب- بارنامه ثبت شده، اما کالا به دستم نرسیده است:
چنانچه فروشنده کالا را ارسال کرده باشد و بارنامه آن را در سایت ایسام ثبت کرده باشد، از طریق پیامک به اطلاع خریدار می رسد.
سپس برای مشاهده بارنامه و رهگیری کالای ارسال شده، می توانید به مسیر ایسام من / خریدها / پیگیری سفارش، بروید و یا اینجا کلیک کنید.
در ستون پرداخت، شماره مرسوله نمایش داده شده است. با کلیک بر روی دکمه "رهگیری مرسوله" به سایت شرکت ارسال کالا هدایت می شوید و با زدن دکمه اینتر، می توانید از وضعیت مرسوله مطلع شوید.

همینطور می توانید برای رهگیری مرسوله ارسالی توسط شرکت های مختلف ارسال کننده، به لینک ها و توضیحات زیر مراجعه کنید.

رهگیری مرسولات شرکت پست جمهوری اسلامی:
https://tracking.post.ir

رهگیری مرسولات تیپاکس:
https://tipaxco.com/tracking

رهگیری مرسولات چاپار:
https://chaparnet.com/track

رهگیری مرسولات یارباکس:
https://yarbox.co

ترمینال و باربری:
می توانید با دریافت شماره تلفن باربری و شماره بارنامه از فروشنده و یا از پشتیبانی ایسام با باربری تماس بگیرید و وضعیت مرسوله را استعلام کنید.

الوپیک، اسنپ، تپسی:
لازم است با ارسال پیام داخلی به فروشنده از وضعیت مرسوله با خبر شوید.

در صورتی که همچنان مشکل دارید، برای پیگیری توسط ایسام، اینجا کلیک کنید.

 کالا با سفارش مطابقت ندارد، چه اقدامی انجام دهم؟
در صورتی که کالای دریافتی با سفارش مطابقت ندارد، می توانید این مغایرت را اینجا اعلام کنید.
برای این کار بر روی دکمه شکایت کلیک کنید. سایت ایسام حتما موضوع را پیگیری می کند.

 پس از ثبت اختلاف، چه اقدامی انجام دهم؟
در صورت عدم مطابقت کالای دریافتی با صفحه فروش، ظرف 24 ساعت مغایرت کالا را در بخش حل اختلاف مطرح نموده و در صورت نیاز مستندات و تصاویر را آپلود کنید.
شما می توانید در این صفحه به منظور حل اختلاف با فروشنده مکاتبه کنید.

 اگر با فروشنده به توافق برسم، چه اتفاقی می افتد؟
در این صورت می توانید به اختلاف خود پایان دهید و برای کالای دریافتی نظر خود را ثبت کنید.
با بستن اختلاف و ثبت نظر، وجه برای فروشنده قابل برداشت خواهد شد.