پرسش های متداول در مورد ثبت نام و عضویت
پرسش های متداول در مورد شرکت در مزایدات
چطور میتوام در مزایده ها شرکت کنم؟ آیا باید وجهی پرداخت کنم؟
شما با عضویت در سایت می توانید به صورت کاملا رایگان در مزایدات شرکت نمایید. فقط در صورتیکه امتیاز کاربری شما (فیدبک) صفر باشد قادر به شرکت در 1 مزایده خواهید بود.
در مزایده بالاترین پیشنهاد را وارد کردم اما در لیست پیشنهادات، قیمت من کمتر از آنچه وارد کردم نشان داده شده. چرا؟
شما برای شرکت در مزایدات بایستی بالاترین مبلغی که برای آن کالا می خواهید پرداخت نمایید را وارد کنید. ولی این مبلغ وارد شده فقط برای خود شما مشخص است و سایر کاربران مبلغ واقعی شما را نمی توانند مشاهده کنند. سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند. دلیل اینکه گاهی موارد قیمت وارد شده شما با آنچه در جدول سمت چپ نمایش داده می شود این است که کسی مبلغ واقعی شما را نبیند ولی به محض اینکه شخصی بعد از شما برای آن کالا پیشنهاد دهد، سیستم به صورت اتوماتیک از طرف شما در مزایده شرکت کرده و مبلغ بالاتر را وارد می نماید. البته این در صورتی است که شما مبلغی بالاتر از حداقل مجاز وارد نمایید.
مزیت دیگر این سیستم این است که شما کالا را با حداقل قیمت خریداری می نمایید.
مثال 1 : قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید. پیشنهاد 200 هزارتومانی خود را وارد می کنید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت نکرد شما با قیمت 100 هزارتومان برنده میشوید.
مثال 2: قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید و 200 هزار تومان پیشنهاد میدهید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت کرد و قیمت 150 هزارتومان وارد کرد سیستم بصورت اتوماتیک شما را با 152.500 تومان (150.000 + 2.500 ضریب افزایش) تومان برنده مزایده مینماید.
چرا میبایست بالاترین پیشنهاد خود را وارد کنم؟
سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند و دیگر نیازی به چک کردن مداوم مزایده و پیشنهاد دیگران را نخواهید داشت. در صورتی که بالاترین پیشنهاد را داده باشید کالا را به قیمت پیشنهاد ماقبل آخر + ضریب افزایش قیمت خریدار می نمایید. این رقم کم تر از قیمتی است که پیشنهاد داده اید.
به محض اینکه پیشنهاد خود را وارد میکنم سیستم پیغام میدهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. چرا؟
در صورتی که شرکت کننده دیگری قبل از شما در مزایده پیشنهاد بالاتری وارد کرده باشد سیستم بعد از ثبت پیشنهاد شما، از طرف آن کاربر به صورت اتوماتیک در مزایده شرکت کرده و پیشنهاد آن شرکت کننده را نسبت به پیشنهاد شما بصورت اتوماتیک افزایش داده و پیغام میدهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. بنابر این امکان دارد این مرحله در چند بار تکرار شود تا پیشنهاد شما بالاتر از آخرین پیشنهاد طرف مقابل باشد. پیشنهادات اتوماتیک بصورت نارنجی رنگ نمایش داده می شوند.
نمایش زمان معکوس در بالای مزیدات چیست؟
این شمارشگر نشان دهنده زمان باقی مانده تا پایان مزایده می باشد. در پایان مزایده کاربری که بالاترین قیمت را وارد کرده به عنوان برنده مزایده شده و نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام می نماید.
بعد از دادن پیشنهاد از کجا متوجه شوم که برنده مزایده شدم؟
پس از پایان زمان مزایده سیستم بصورت خودکار برای برنده مزایده ایمیل و اس ام اس ارسال میکند تا نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام نمایند. جهت مشاهده مزایداتی که در آنها شرکت کرده اید به صفحه ایسام من، فعالیت های من، زیر گروه خرید های من گزینه مزایدات فعال انتخاب نمایید.
در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از من در مزایده داد به من چگونه اطلاع داده میشود؟
در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از شما وارد نماید سیستم به صورت خودکار ایمیلی برای شما ارسال می نماید تا در صورت تمایل به صفحه کالا وارد شوید و پیشنهاد بالاتری وارد نمایید.
بعد از مزایده چقدر زمان دارم وجه کالا را پرداخت کنم؟ در صورتی که پرداخت نکنم چه اتفاقی می افتد؟
طبق قوانین سایت شما حداکثر 24 ساعت مهلت پرداخت وجه مزایده را خواهید داشت. در صورتی که وجه کالا را طی 24 ساعت پرداخت نکنید مجاز به شرکت در سایر مزایدات نمی باشید و فروشنده مجاز است تا کالا را به سایر شرکت کنندگان مزایده بفروش برساند.
در مزایده برنده شدم و از خرید کالا منصرف شدم در این صورت چه اتفاقی میافتد؟
در صورتی که وجه کالا پس از اتمام مزایده طی 24 ساعت پرداخت ننمایید، سیستم بصورت خودکار از شرکت شما در سایر مزایدات جلوگیری به عمل می آورد.
تازه ثبت نام کردم چرا همزمان نمیتوانم در چند مزایده شرکت کنم؟
به منظور آشنایی شما با سیستم مزایدات در صورتیکه امتیاز شما صفر باشد فقط قادر به شرکت در یک مزایده خواهید بود. این محدودیت پس از خرید کالا و آشنایی بیشتر با سیستم مزایدات اتوماتیک رفع میگردد.
چرا نام کاربری شرکت کنندگان در مزایده نمایش داده نمیشود و فقط حرف اول و آخر نمایش داده می شود؟
به دلیل حفظ امنیت شرکت کنندگان و عدم تخلف در مزایده نام کاربری شرکت کنندگان بصورت مختصر نمایش داده میشود.
فرق شرکت در مزایده با پیشنهاد قیمت کمتر در چیست؟
در مزایدات شما بالاترین قیمت را که حاضر هستید برای کالا بپردازید پیشنهاد می دهید و این مختص کالاهایی است که فروشنده آن ها را به صورت مزایده در سایت ثبت نموده است.
ولی در پیشنهاد قیمت کمتر می توانید قیمت کمتر خود را به فروشنده اعلام نمایید تا در صورت موافقت ایشان، کالا را به قیمت دلخواه خریداری کنید. لازم به ذکر است فروشنده در زمان فروش هر کالا تعیین می نماید که آیا کالا را با قیمت کمتر هم می فروشد یا خیر. در صورتی که فروشنده این گزینه را علامت بزند، دکمه پیشنهاد قیمت کمتر در کنار دکمه خرید نمایش داده می شود.
قیمتی را به اشتباه در مزایده وارد کردم. چطور میتوانم پیشنهادم را کنسل کنم؟
به هیچ عنوان امکان حذف پیشنهاد از مزایده نمی باشد. بنابراین لطفا هنگام ثبت پیشنهاد در مزایده به این موضوع توجه کنید.
حساب مزایده ام قفل شده است. چطور می توانم حسابم را باز کنم؟
لطفا برای دریافت اطلاعات در مورد باز شدن حساب کاربری خود
اینجا کلیک کنید.
پرسش های متداول در مورد فروش کالا در ایسام
پرسش های متداول در مورد خرید در ایسام
در مورد کالا سوال دارم چطوری میتوانم با فروشنده کالا تماس بگیرم؟
در پایین صفحه هر کالا قسمت سوال از فروشنده وجود دارد که می توانید سوالات خود را در مورد کالا مطرح نمایید.
در صورتی که سوال شما در مورد کالا نیست می توانید به فروشنده پیغام داخلی ارسال نمایید.
برای ارسال پیام داخلی کافیست بر روی نام فروشنده کلیک کرده و در صفحه ای که باز می شود بر روی ارسال پیام کلیک نمایید.
چرا پیام من بعد از ارسال بر روی سایت نمایش داده نمی شود؟
پیام های شما پس از ارسال توسط مدیریت تایید شده و برای فروشنده ارسال می گردد. زمانی که فروشنده پیام یا سوال شما را پاسخ دهد، سوال و جواب بر روی سایت نمایش داده می شوند. لازم به ذکر است که پیام هایی که شامل اطلاعات تماس یا لینک وب سایت های شخصی باشد به صورت اتوماتیک حذف شده و برای فروشنده ارسال نمی گردد.
وجه کالا را پرداخت کردم ولی پس از بازگشت به سایت ایسام پیام خطا در عملیات بانکی گرفتم؟
در موارد بسیار خاص به خاطر مشکلات شبکه بانکی و اینترنت، این مشکل ایجاد می گردد که جای نگرانی نبوده و حداکثر پس از 24 ساعت وجه کسر شده به حساب شما برگشت داده می شود. در صورتی که پس از 24 ساعت مشکل برطرف نشد، با پشتیبانی ایسام تماس گرفته تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
چرا سوالی که از فروشنده پرسیدم و جوابش برایم ایمیل شده در سایت نمایش داده نمی شود؟
فروشنده این اختیار را دارد تا سوالاتی که به فروش او کمک نمی کنند را در صفحه کالا نمایش ندهد. بدین ترتیب جواب سوال فقط برای سوال کننده ارسال می شود و سوال و جواب در صفحه کالا نمایش داده نمی شود.
چطور میتوانم کارنامه خرید و فروش کاربری را مشاهده کنم؟
با کلیک برروی نام هر فروشنده می توانید کارنامه خرید و فروش وی را مشاهده نمایید. فروشندگانی که کارنامه خوبی دارند قابلیت اعتماد بالاتری خواهند داشت.
خرید کرده ام اما هنوز کالا به دست من نرسیده است؟ الان چه کاری انجام دهم؟
پرداخت شما نزد ایسام محفوظ میماند و در صورتی که پس از 48 ساعت کاری کالا توسط فروشنده ارسال نگردد خرید شما لغو شده و کل وجه واریزی به حساب شما برگشت داده می شود. از آنجایی که تمام پرداخت های ایسام توسط سیستم پایا می باشد جهت واریز وجه به حساب شما لازم است تا شماره شبای بانکی خود را در ایسام من وارد نمایید تا برگشت وجه به حساب شما امکان پذیر باشد.
کالا را دریافت کردم اما با کالایی که در سایت ثبت شده بود مغایرت دارد، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟
شما پس از دریافت کالا 24 ساعت مهلت دارید تا کالا را تست کنید. درصورتی که کالای دریافت شده با آنچه فروشنده در سایت اعلام کرده بود مطابقت نداشت به صفحه ایسام من رفته و در قسمت حل اختلاف شماره کالا را وارد نمایید.سپس دلایل خود را عنوان کرده و در صورتی که نیاز به ارسال تصویر می باشد، آن ها از قسمت مربوطه ضمیمه شکایت خود کنید. بعد از شکایت شما به فروشنده اطلاع داده می شود تا به سایت مراجعه نموده و به شکایت شما رسیدگی کند. وقتی شما شکایت خود را ثبت می کنید تا زمان حل شدن این شکایت وجه پرداختی شما نزد ایسام محفوظ بوده و به حساب فروشنده واریز نمی گردد.
آیا میشود کالا را قبل از خرید به صورت حضوری مشاهده کرد؟
خرید از ایسام به شما 24 ساعت مهلت تست میدهد و در صورتی که کالا با سفارش مطابقت نداشت میتوانید کالا را پس بفرستید. بنابر این نیازی به مشاهده کالا قبل از خرید نمی باشد.
چطور میتوانم کالای خریداری شده را تایید کنم؟
به قسمت ایسام من رفته و قسمت پرداختی را از زیر منوی خریدهای من انتخاب کنید. در جدول باز شده که پرداخت های شما را نشان میدهد در مقابل کالای خریداری شده دکمه تایید را بزنید.
توجه داشته باشید نظر مثبت و یا قابل قبول به معنای رضایت شما از دریافت کالا بوده و وجه کالا را برای فروشنده آزاد می نماید. در صورتی که پس از دریافت کالا متوجه شدید کالای دریافتی با آنچه در سایت عرضه شده مطابقت نداشت در اسرع وقت شکایت خود را ثبت نمایید.
در صورتی که 10 روز از زمان ارسال کالا گذشته باشد و شکایتی دریافت نشده باشد وجه کالا برای فروشنده آزاد میشود.
چرا قیمت بعضی از کالاها بالاست و سایت برروی قیمت کالاها نظارتی ندارد؟
ایسام یک بازار داد و ستد آنلاین میباشد که در آن خریداران کالاها را با هم مقایسه کرده و بهترین قیمت را خریداری میکنند.
طبیعتا در چنین بازاری کالاهای گران خریداری نمی شود و فروشندگانی که قیمت کالا هایشان را بالاتر از حد ثبت نموده اند نمیتوانند با سایرین رقابت کنند و کالاهایشان به فروش نمی رسد. توجه داشته باشید که بعضی از فروشندگان از قیمت بازار بی خبر هستند. شما میتوانید از طریق ارسال پیام، آن ها را از قیمت بازار مطلع نمایید.
چطور میتوانم به کاربر دیگری پیغام بدم؟
در قسمت پیامها در صفحه ایسام من گزینه فرستادن پیام را انتخاب نمایید و نام کاربر مورد نظر در آن قسمت وارد و پیام خود را ارسال نمایید.
شماره کالاها را چطور پیدا کنم؟
شماره کالا در بالای سمت چپ صفحه فروش کالا به رنگ نارنجی قابل مشاهده میباشد. با وارد کردن این شماره در قسمت جستجوی بالای سایت میتوانید خیلی سریع به صفحه کالا دسترسی داشته باشید.
فروشنده از ارسال کالای من به دلیل نوسان قیمت منصرف شده است. چطور میتوانم وجه کالا را پس بگیرم؟
درصورتی که 48 ساعت کاری از زمان پرداخت شما گذشت و شما ایمیل یا اس ام اس مبنی بر ارسال کالا توسط فروشنده دریافت نگردید با شرکت تماس گرفته تا نسبت برگشت وجه به شما اقدام گردد.
آیا امکان دارد به جای پرداخت آنلاین از روش پرداخت به کارت از طریق خودپرداز اقدام کنم؟
در صورتی که امکان پرداخت آنلاین را ندارید با شرکت تماس بگیرید تا شماره کارت جهت پرداخت از طریق خودپرداز در اختیار شما قرار گیرد.
فروشنده از من درخواست کرده است تا مبلغ کالا را مستقیم به حساب خودش واریز کنم.
در صورتی که فروشنده ای در صفحه کالا و یا پیام داخلی از شما خواست تا مبلغ را به حساب خودش واریز نمایید، این کار را انجام ندهید. خرید از ایسام این امکان را به شما می دهد تا با اطمینان کالا را دریافت نمایید و در صورت مغایرت با کالای ذکر شده بتوانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید. در صورتی که مستقیما مبلغ کالا را به حساب فروشنده واریز نمایید ایسام هیچ ضمانتی در خرید شما نخواهد داشت و امکان بازگرداندن مبلغ شما از فروشنده در صورتی که کالا را ارسال ننماید وجود نخواهد داشت.
حساب کاربری ام قفل شده است. چطور می توانم حسابم را باز کنم؟
لطفا برای دریافت اطلاعات در مورد باز شدن حساب کاربری خود
اینجا کلیک کنید.
پرسش های متداول در مورد عدم اعتماد به خرید و فروش اینترنتی
چرا خرید از ایسام مطمئن است؟ چرا باید به خرید از سایت شما اعتماد کنم؟
1- تنها در صورتی مبلغ پرداختیتان، به حساب فروشنده واریز میشود كه كالای مورد نظر خود را دریافت و تایید كرده باشید.
2- وجه پرداختی شما از هرگونه سوء استفادههای احتمالی در امان خواهد ماند. زیرا تنها پس از اینکه سفارش خود را بهطور رضایتبخش تحویل گرفته باشید، مبلغ پرداختیتان به حساب فروشنده واریز می گردد.
3- هنگامی که از خرید خود راضی نیستید با ارائه دلایل منطقی، می توانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.
4- چنانچه سفارش شما در موعد مقرر به مقصد نرسیده باشد تمام مبلغ پرداختی، مسترد میگردد.
چرا ایسام شماره تماس فروشندگان را در اختیار ما نمی گذارد تا بتوانیم با فروشنده قبل از خرید صحبت کنیم؟
انجام معامله در محدوده کنترل شده ایسام این امکان را به خریداران می هد تا با اطمینان مبلغ خود را به حساب ایسام واریز نمایند و در صورتی که کالا برایشان ارسال نشد و یا کالای ارسال شده دچار نقص بود بتوانند مبلغ خود را از ایسام دریافت نمایند.
مزیت این روش ضمانت خرید شما می باشد. در صورتی که تمام مکاتبات و صحبت های شما در قسمت های تعیین شده باشد، بعد از خرید امکان بررسی اظهارات فروشنده مقدور می باشد.
به این 2 مثال ساده توجه کنید.
1- فروشنده در تماس تلفنی با خریدار اعلام می کند که گوشی سالم بوده و هیچ ایرادی ندارد و به همراه کابل و شارژر تحویل داده می شود. اما خریدار بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و کابل در جعبه کالا موجود نیست. به دلیل اینکه اظهارات تلفنی فروشنده در جایی ثبت نشده است امکان اثبات شکایت خریدار مقدور نمی باشد زیرا صحبت ها خارج از سایت در جایی ثبت نشده تا قابل پیگیری باشد.
2- فروشنده در تماس تلفنی به خریدار اعلام می کند تا معامله را حضوری انجام دهیم. خریدار چند ساعت بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و با مشخصات درج شده در سایت مغایرت دارد. در این حالت امکان برگشت پول به خریدار و یا کم کردن مبلغ وجود نداشته و خریدار نمی تواند در ایسام شکایتی ثبت نماید.