روش و زمان دریافت کالا


پس از این که خریدار کالایی را خرید می کند و مبلغ آن را واریز می کند، فروشنده 36 ساعت (روزهای تعطیل حساب نمی شود) مهلت دارد تا آن کالا را با یکی از شرکت های حمل کننده به آدرس اعلام شده خریدار ارسال کند و شماره بارنامه یا رسید پستی آن را در سایت ثبت کند.

توجه: سیستم جدید ارسال با تاخیر کالا به خریداران کمک می کند تا کالاهای خریداری شده را به صورت یکجا دریافت کند. به این صورت که چندین کالا را از یک فروشنده در زمان های مختلف خریداری می کنند و به فروشنده اجازه می دهند تا کالاها را با تاخیر و یک جا ارسال کند.
در صورتی که خریدار تمایل به دریافت با تاخیر کالا دارد و یا طی مکاتبه با فروشنده می خواهد مهلت بیشتری برای ارسال به فروشنده بدهد می تواند با مراجعه به ایسام من / فعالیت های من / خریدهای من / پرداختی، با کلیک بر روی دکمه "تمدید مهلت ارسال" و تعیین مدت مورد نظر خود برای ارسال کالا با تاخیر، رضایت خود را اعلام نماید. پس از اعلام این رضایت توسط خریدار، مهلت های ارسال و ثبت بارنامه به همان میزان، تمدید می گردد. فروشنده مختار است از لحظه فروش تا زمان تعیین شده کالا را ارسال نماید.
خریدار برای دیدن شماره بارنامه یا رسید پستی ثبت شده توسط فروشنده این مراحل را دنبال می کند:
ایسام من ← (1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی ← (4) رسید پست
پس از رسیدن کالا به خریدار و تحویل گرفتن آن، خریدار باید دریافت کالا را در سایت ایسام تایید کند. برای تایید آن بر روی دکمه (5) "تایید یا رد کالا" کلیک می کند.
همینطور در صورت عدم تطابق کالای دریافتی با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده، خریدار می تواند بر روی دکمه (6) "شکایت" کلیک کند.
اگر خریدار تا 5 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی خریدار را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز کند. با این وجود سایت ایسام ممکن است برای تایید دریافت کالا در روز پنجم (پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده)، از طریق تماس تلفنی یا پیامک و یا پیام داخلی و یا ایمیل با خریدار تماس بگیرد و در صورتی که طی 24 ساعت خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود.
مسئولیت عدم اطلاع رسانی در مدت مقرر بر عهده خریدار است.
تایید یا رد کالا

1- راضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
2- قابل قبول: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
3- ناراضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا تا 2 روز پس از تاریخ ثبت فیدبک، غیر قابل برداشت است و ظرف این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح نکردن شکایت در این مدت و سپری شدن مهلت 2 روزه مبلغ واریزی برای فروشنده قابل برداشت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شکایت خود "اینجا را کلیک کنید."
نظر در مورد کالا
توجه: کاربرانی که "حساب کاربری" ( مانند اکانت بازی و ...) خریداری می کنند و از خرید خود ناراضی نیستند و می خواهند برای اکانت خریداری شده نظر "راضی" یا "قابل قبول" ثبت کنند، حتما باید پیش از درج نظر (فیدبک)، رمز اکانت خریداری شده را تغییر دهند و سپس فیدبک مد نظر خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شخص خریدار می باشد و کالای خریداری شده از پیگیری و حمایت سایت ایسام خارج می شود.