معیار |
توضیحات |
1 |
سطح فروش |
نسبت فروش فروشنده به کل فروشندگان حرفه ای |
میانگین وزنی سهم کل فروش موفق تعدادی و سهم فروش کل موفق مبلغی به نسبت فروش کل فروشنده های حرفه ای در سه ماه گذشته |
2 |
تعداد فروش |
تعداد روزهای حداقل یک فروش موفق |
در 30 روز گذشته در چند روز مجزا فروش موفق داشته (کالای دارای فیدبک و برگشت نخورده) |
3 |
کیفیت عکس |
نسبت کالاهای خوش عکس و ممتنع به کل کالاهای فروشنده |
درصد تعداد کالاهای موجود خوش عکس و ممتنع فروشنده به کل تعداد کالاهای موجود فروشنده |
4 |
تعهد ارسال |
نسبت کالاهای ارسال شده به تعداد کل فروش |
تعداد کالاهای ارسال شده از 2 روز قبل تا 90 روز قبل تقسیم بر کل کالاهای سفارش داده شده در همین بازه ی زمانی. کالاهای برگشتی ای که هنوز توسط فروشنده ارسال نشده اند (آماده برای ارسال نباشند) و انصراف خریدار باشند از صورت و مخرج حذف می شود. |
5 |
سرعت ارسال |
میانگین سرعت ثبت بارنامه |
میانگین اختلاف ساعت زمان فروش و زمان ارسال یک کالا، برای کالاهایی که زمان ارسال داشته اند. این میانگین برای کالاهایی محاسبه می شود که تاریخ فروش آنها طی 90 روز گذشته می باشد. |
6 |
ارسال رایگان |
نسبت ارسال رایگان به کل فروش های موفق |
تعداد کالاهای فروش موفق که ارسال رایگان بوده اند تقسیم بر تعداد کل کالاهای فروش رفته ی موفق (کالای دارای فیدبک و برگشت نخورده)
برای کل کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند.
|
7 |
فیدبک |
نسبت فیدبک های منفی و خنثی به کل فیدبک ها |
تعداد کالاهای با فیدبک ممتنع و ناراضی به کل کالاهای دارای فیدبک. برای کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند. |
8 |
حل اختلاف |
نسبت کالاهای به حل اختلاف رفته به کل کالاهای ارسال شده |
تعداد کالاهایی که به حل اختلاف رفته اند، به کل کالاهای ارسال شده. برای کالاهایی که در 90 روز گذشته فروش رفته اند. |
9 |
رضایت خریدار |
میانگین DSR |
میانگین DSR فروشنده (میانگین امتیاز عملکرد فروشنده) در 3 ماه گذشته |
10 |
مدت همکاری |
تعداد ماه های فروش موفق در ایسام |
تعداد ماه های مجزایی که فروشنده در ایسام فروش موفق داشته است. |