پرسش های متداول سئوال هایی هستند که برای اکثر کاربران مطرح می شود

پرسش های متداول سئوال هایی هستند که اکثر کاربران درباره خرید و فروش از ایسام می پرسند

پرسش های متداول سئوال هایی هستند که اکثر کاربران درباره خرید و فروش اینترنتی کالا از ایسام می پرسند


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

پشتیبانی اعضای ایسام
سوال دارید؟
به بخش پرسش های متداول خوش آمدید

پرسش هایی که برای اکثر کاربران مطرح می شود در این قسمت جمع آوری شده اند. جهت دسترسی سریعتر به پاسخ، بخش مورد نظر را از قسمت زیر انتخاب نمایید.
پرسش های متداول ایسام

 پرسش های متداول در مورد ثبت نام و عضویت

     چه اشکالی‌ دارد که هنگام ثبت نام از نام مستعار استفاده کنم؟
جهت دریافت کالا پس از خرید و همچنین دریافت وجه کالا پس از فروش استفاده از نام مستعار باعث بروز مشکل در سیستم بانکی و همچنین سیستم پستی می شود. بنابر این هنگام ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را با پیشوند و پسوند و به صورت کامل در سیستم وارد نمایید. در صورتی که قبلا نام مستعار ثبت کرده اید از طریق بخش پشتیبانی نسبت به تصحیح نام و نام خانوادگی اقدام نمایید.
     شما از اطلاعات شخصی من به چه صورت استفاده می نمایید؟ آیا این اطلاعات را در اختیار سایرین قرار می‌دهید؟
اطلاعات شخصی شما فقط در اختیار ایسام بوده و برای سایر کاربران قابل مشاهده نمی باشد.
فقط پس از خرید نشانی و نام شما در اختیار فروشنده قرار می گیرد تا بتواند کالا را ارسال نماید.
در سایر قسمت های سایت تنها نام کاربری شما برای کاربران دیگر قابل مشاهده می باشد. جهت مشاهده این مبحث به صورت کامل می توانید به توافق نامه کاربری که در هنگام ثبت نام تایید نموده اید مراجعه نمایید. لینک آن در تمام صفحات سایت موجود است.
     بعداز ثبت نام ایمیل فعال سازی را دریافت نکردم چه اقدامی می‌بایست انجام دهم؟
در صورتی که مراحل ثبت نام را به صورت کامل انجام داده اید، و پوشه اسپم یا هرزنامه را نیز چک نمودید و ایمیل فعال سازی را دریافت ننموده اید با ایسام تماس بگیرید و در صورتی که موفق به برقراری ارتباط نشدید (خارج از ساعات اداری)، از طریق فرم تماس با ایسام این موضوع را اعلام نمایید.
     من شرکت دارم آیا می‌توانم به اسم شرکت و یا فروشگاه خودم در ایسام حساب باز کنم؟
خیر، کلیه اعضاء می بایست به صورت حقیقی ثبت نام نمایند.
پس از ثبت نام می توانید به صورت رایگان با نام تجاری و یا شرکت خود برای خود فروشگاه ایجاد نمایید و آدرس اختصاصی فروشگاه خود را برای تبلیغ در اختیار سایرین قرار دهید.
     در مراحل ثبت نام گیر کرده است و مرحله بعدی نمایش داده نمی شود.
بیشتر اشکالات مربوط به ثبت نام مربوط به اختلالات اینترنت شما است.
مراحل زیر را به ترتیب تا برطرف شدن مشکل انجام دهید:
1- صفحه ثبت نام را با کلید F5 مجدد بارگذاری نمایید.
2- از مرورگر دیگری استفاده نمایید. به عنوان مثال بجای Internet Explorer از مرورگر Firefox یا Google Chrome استفاده نمایید.
     آیا می ‌توانم چند حساب کاربری در ایسام داشته باشم؟
بله می توانید چند حساب مختلف داشته باشید. اما در نظر داشته باشید در صورت تخلف تمامی حساب های شما مسدود خواهد شد.
     نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کردم چطور می‌توانم آن ها را بازیابی کنم؟
در صورت فراموشی رمز عبور، در صفحه ورود به حساب کاربری خود، بر روی لینک "نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک نمایید. رمز عبور جدید شما به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید، ارسال خواهد شد. در صورتی که به هر دلیلی به ایمیل خود دسترسی نداشتید و یا نام کاربری خود را فراموش کرده اید ، می توانید با سایت تماس بگیرید.


 پرسش های متداول در مورد شرکت در مزایدات

     چطور میتوام در مزایده ها شرکت کنم؟ آیا باید وجهی پرداخت کنم؟
شما با عضویت در سایت می توانید به صورت کاملا رایگان در مزایدات شرکت نمایید. چنانچه امتیاز کاربری شما (فیدبک) صفر باشد قادر به شرکت در تنها 1 مزایده خواهید بود.
     در مزایده بالاترین پیشنهاد را وارد کردم اما در لیست پیشنهادات، قیمت من کمتر از آنچه وارد کردم نشان داده شده. چرا؟
شما برای شرکت در مزایدات بایستی بالاترین مبلغی که برای آن کالا می خواهید پرداخت نمایید را وارد کنید. ولی این مبلغ وارد شده فقط برای خود شما مشخص است و سایر کاربران مبلغ واقعی شما را نمی توانند مشاهده کنند. سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند. دلیل اینکه گاهی اوقات، قیمت وارد شده شما با آنچه در جدول سمت چپ نمایش داده می شود مغایرت دارد، این است که کسی مبلغ واقعی شما را نبیند ولی به محض اینکه شخصی بعد از شما برای آن کالا پیشنهاد دهد، سیستم به صورت اتوماتیک از طرف شما در مزایده شرکت کرده و مبلغ بالاتر را وارد می نماید. البته این در صورتی است که شما مبلغی بالاتر از حداقل مجاز وارد نمایید.
مزیت دیگر این سیستم این است که شما کالا را با حداقل قیمت خریداری می نمایید.
مثال 1 : قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید. پیشنهاد 200 هزارتومانی خود را وارد می کنید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت نکرد شما با قیمت 100 هزارتومان برنده میشوید.
مثال 2: قیمت پایه کالایی 100 هزار تومان است و شما حاضر هستید تا 200 هزارتومان پرداخت کنید و 200 هزار تومان پیشنهاد می دهید. در صورتی که شرکت کننده دیگری در مزایده شرکت کرد و قیمت 150 هزارتومان وارد کرد سیستم به صورت اتوماتیک شما را با 153.500 تومان (150.000 + 3.500 ضریب افزایش) تومان برنده مزایده می نماید.
     چرا می‌بایست بالاترین پیشنهاد خود را وارد کنم؟
سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تا آن مبلغ پیشنهاد می دهد و در مزایده شرکت می کند و دیگر نیازی به چک کردن مداوم مزایده و پیشنهاد دیگران را نخواهید داشت. در صورتی که بالاترین پیشنهاد را داده باشید کالا را به قیمت پیشنهاد ماقبل آخر + ضریب افزایش قیمت خریداری می نمایید. این رقم ممکن است کم تر از قیمتی است که پیشنهاد داده اید.
     به محض اینکه پیشنهاد خود را وارد می کنم سیستم پیام می دهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. چرا؟
در صورتی که شرکت کننده دیگری قبل از شما در مزایده پیشنهاد بالاتری وارد کرده باشد سیستم بعد از ثبت پیشنهاد شما، از طرف آن کاربر به صورت اتوماتیک در مزایده شرکت کرده و پیشنهاد آن شرکت کننده را نسبت به پیشنهاد شما به صورت اتوماتیک افزایش داده و پیام می دهد شخص دیگری بالاتر از شما پیشنهاد داده است. بنابر این امکان دارد این مرحله چند بار تکرار شود تا پیشنهاد شما بالاتر از آخرین پیشنهاد طرف مقابل باشد. پیشنهادات اتوماتیک به صورت نارنجی رنگ نمایش داده می شوند.
     نمایش زمان معکوس در بالای مزید‌ات چیست؟
این شمارشگر نشان دهنده زمان باقی مانده تا پایان مزایده می باشد. در پایان مزایده کاربری که بالاترین قیمت را وارد کرده برنده مزایده شده و بایست نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام نماید.
     بعد از دادن پیشنهاد از کجا متوجه شوم که برنده مزایده شدم؟
پس از پایان زمان مزایده سیستم بصورت خودکار برای برنده مزایده ایمیل، پیام داخلی و پیامک ارسال میکند تا نسبت به پرداخت وجه کالا اقدام نماید (گاهی اوقات ممکن است به دلیل اختلالات مخابراتی پیامک دریافت نشود). جهت مشاهده مزایداتی که در آنها شرکت کرده اید به این مسیر مراجعه کنید:
ایسام من / فعالیت های من / خرید های من / مزایدات فعال
     در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از من در مزایده داد به من چگونه اطلاع داده می شود؟
در صورتی که کسی پیشنهاد قیمت بالاتر از شما وارد نماید سیستم به صورت خودکار پیام داخلی و ایمیلی برای شما ارسال می نماید تا در صورت تمایل به صفحه کالا وارد شوید و پیشنهاد بالاتری وارد نمایید.
     بعد از مزایده چقدر زمان دارم وجه کالا را پرداخت کنم؟ در صورتی که پرداخت نکنم چه اتفاقی می افتد؟
طبق قوانین سایت شما حداکثر 48 ساعت مهلت پرداخت وجه مزایده را خواهید داشت. در صورتی که وجه کالا را طی 48 ساعت پرداخت نکنید، فروشنده مجاز است تا کالا را به سایر شرکت کنندگان مزایده پیشنهاد دهد. در صورت عدم پرداخت وجه مزایده، نمره حساب مزایدات شما کسر خواهد شد و در صورت تکرار اجازه شرکت در مزایدات را نخواهید داشت.
     در مزایده برنده شدم و از خرید کالا منصرف شدم در این صورت چه اتفاقی‌ می‌افتد؟
در صورتی که پس از 48 ساعت از اتمام مزایده وجه کالا را پرداخت ننمایید، نمره حساب مزایدات شما کسر خواهد شد و در صورت تکرار اجازه شرکت در مزایدات را نخواهید داشت.
     تازه ثبت نام کردم چرا همزمان نمیتوانم در چند مزایده شرکت کنم؟
به منظور آشنایی شما با سیستم مزایدات در صورتی که امتیاز شما صفر باشد فقط قادر به شرکت در یک مزایده خواهید بود. این محدودیت پس از خرید کالا، افزایش امتیاز کاربری و آشنایی بیشتر با سیستم مزایدات اتوماتیک رفع میگردد.
     چرا نام کاربری شرکت کنندگان در مزایده نمایش داده نمی‌شود و فقط حرف اول و آخر نمایش داده می شود؟
به دلیل حفظ امنیت شرکت کنندگان و عدم تخلف در مزایده نام کاربری شرکت کنندگان به صورت مختصر نمایش داده می شود.
     تفاوت شرکت در مزایده با پیشنهاد قیمت کمتر در چیست؟
در مزایدات بالاترین قیمتی را که حاضر هستید برای کالا بپردازید پیشنهاد می دهید و این مختص کالاهایی است که فروشنده آن ها را به صورت مزایده در سایت ثبت نموده است.
ولی در پیشنهاد قیمت کمتر می توانید قیمت کمتر خود را به فروشنده اعلام نمایید تا در صورت موافقت ایشان، کالا را به قیمت دلخواه خریداری کنید. لازم به ذکر است فروشنده در زمان فروش هر کالا تعیین می نماید که آیا کالا را با قیمت کمتر هم می فروشد یا خیر. در صورتی که فروشنده این گزینه را علامت بزند، دکمه پیشنهاد قیمت کمتر در کنار دکمه خرید نمایش داده می شود.
     قیمتی را به اشتباه در مزایده وارد کردم. چطور می‌توانم پیشنهادم را کنسل کنم؟
درصورتی که قیمت اشتباه در مزایده وارد کرده اید می بایست در اسرع وقت با ایسام تماس گرفته و یا از طریق بخش پشتیبانی ما را مطلع نمایید.
لازم به ذکر است تنها در مواقع خاص پیشنهادات قابل حذف می باشند و در صورت اتمام مزایده هیچ گونه عذری پذیرفته نیست و شما می بایست وجه کالا را پرداخت نمایید.


 پرسش های متداول در مورد فروش کالا در ایسام

     در صورت انصراف برنده مزایده از خرید کالا، آیا امکان خرید کالا برای سایر پیشنهاد دهندگان وجود دارد؟
بله، در صورتی که برنده مزایده تخلف کند و در مهلت مقرر وجه کالا را پرداخت ننماید، پس از 48 ساعت فروشنده این امکان را دارد تا کالا را به سایر شرکت کنندگان در مزایده برای فروش پیشنهاد دهد.
     تفاوت ایسام با سایر فروشگاه‌های اینترنتی در چیست؟
برخلاف سایر فروشگاه ها کالاهای موجود بر روی سایت متعلق به اعضا می باشد و سایت فقط به عنوان واسطه عمل می نماید و کالایی برای فروش ندارد.
     تفاوت ایسام با سایت های درج آگهی فروش در چیست؟
در سایت های درج آگهی فروش، خریدار و فروشنده به صورت حضوری با یکدیگر معامله می کنند و در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل، حمایتی از جانب سایت آگهی صورت نمی گیرد.
اما در سایت ایسام، قوانین حمایت از فروشندگان و خریداران باعث امنیت معامله می شود.
     چطور می‌توانم کالاهایم را در ایسام بفروشم؟
کافی است از کالای خود عکس گرفته و سپس با کلیک بر روی لینک فروش در بالای صفحات سایت، وارد صفحه فروش کالا شده و طبق راهنمایی های موجود در فرم آنرا تکمیل نمایید. پس از تکمیل و ثبت این فرم، کالای شما جهت فروش در سایت نمایش داده خواهد شد.
همینطور می توانید با گوشی خود از کالا عکس بگیرید و با اپلیکیشن ایسام کالای خود را به راحتی ثبت کنید.
     در قسمت فروش در صفحه جزئیات کالا هزینه پست را چطور بدست آورم؟
در بالای همان قسمت پست، چند شماره تلفن و نام شرکت های پستی مورد تایید ایسام درج شده است.
از طریق تماس با آن شماره ها و اعلام وزن حدودی کالا می توانید هزینه پست کالای خود را بدست آورید.
     از سایت ایسام ایمیل و اس ‌ام‌ اس دریافت کرده ام که کالای من فروش رفته است. مرحله بعدی چیست؟
باید کالای خود را در اولین فرصت از طریق یکی از روش های پستی مندرج در سایت برای خریدار ارسال نموده و شماره بارنامه مرسوله خود را در سایت وارد نمایید. جهت مشاهده کالای فروش رفته به صفحه ایسام من/ فعالیت های من/ فروش های من/ پرداخت شده مراجعه نمایید.
     هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است یا فروشنده؟
هزینه ارسال کالا به عهده خریدار است. فروشنده مبلغ هزینه ارسال کالا را در صفحه فروش وارد کرده و این مبلغ همراه وجه کالا از خریدار اخذ می گردد. بدین ترتیب خریدار در زمان تحویل کالا نباید مبلغی به پست بدهد زیرا در هنگام خرید کالا مبلغ پست را هم پرداخت نموده است.
در صورت انتخاب گزینه پس کرایه هنگام ثبت کالا، خریدار هنگام دریافت کالا هزینه حمل را پرداخت می کند.
     کالای من در ایسام به فروش رسیده است. چگونه آن را برای خریدار ارسال کنم؟ روش های ارسال مورد تایید چیست؟
در صورتی که به اداره پست دسترسی دارید و میتوانید کالا را به آنجا حمل کنید از پست پیشتاز استفاده کنید.
پست سفارشی بدلیل زمان زیاد ارسال توصیه نمی شود. در صورتی که امکان حمل کالا را ندارید و می خواهید کالا را از شما تحویل بگیرند با سرویس پست تلفنی 193 (خوش)، تیپاکس و یا تی پی جی تماس بگیرید تا کالا را از محل شما تحویل بگیرند.
بیاد داشته باشید امکان ارسال کالا های شکستنی با پست پیشتاز وجود ندارد.
شماره تماس شرکت تیپاکس: 021-8457
شماره تماس شرکت تی پی جی: 021-88944440
     کالا را برای خریدار ارسال کردم ولی هنوز کالا را تایید نکرده است. چه کار کنم؟
در صورتی که 2 یا 3 روز از زمان ارسال گذشت و خبری از تایید کالا نشد، ابتدا مراحل زیر را انجام دهید:
1- چک کردن کد رهگیری در سایت شرکت پست و یا گرفتن تایید تلفنی از شرکت حمل کننده مانند تیپاکس جهت مشخص شدن اینکه کالا تحویل خریدار شده است و یا نه.
2- از طریق ارسال پیام داخلی به خریدار درخواست نمایید تا کالا را تایید نماید.
در صورتی که خریدار جواب پیام شما را نداد از طریق بخش پشتیبانی به سایت اعلام کنید تا پیگیری لازم انجام شود.
     وجه کالاها فروخته شده را چطور از ایسام دریافت کنم؟
با مراجعه به صفحه ایسام من، حساب ایسام من، بر روی لینک درخواست واریز وجه کلیک نمایید تا درخواست شما به سایت ارسال گردد.
     کالای من فروش رفته است و زمان ارسال کالا تمام شده است. تکلیف چیست؟
در صفحه ارسال کالا زمان باقی مانده شما برای ارسال کالا درج شده است و این زمان بر اساس روزهای تعطیل محاسبه می گردد. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید کالا را در زمان تعیین شده ارسال نمایید حتما با ایسام تماس گرفته و یا از طریق بخش پشتیبانی این موضوع را به سایت اطلاع دهید. در صورتی که خریدار رضایت خود را مبنی بر دریافت با تاخیر کالا از طریق بخش پشتیبانی به سایت اعلام نماید، ارسال با تاخیر کالا بلامانع است.
     به دلایل منطقی امکان ارسال کالا در زمان تعیین شده برایم وجود ندارد. آیا با هماهنگی ایسام این زمان افزایش می یابد؟
در صورتی که قادر به ارسال کالا طی مهلت مقرر نیستید حتما با خریدار هماهنگ کنید تا رضایت خود را از دریافت با تاخیر کالا از طریق بخش پشتیبانی به سایت اعلام کند.
     کالایی را که در سایت برای فروش گذاشته بودم، خارج از سایت فروختم.آیا می بایست کالا را از سایت هم حذف کنم؟
بله در صورتی که کالا را در اختیار ندارید، باید آن را از روی سایت حذف کنید. در صورت عدم ارسال کالای فروخته در سایت ایسام، نمره فروش فروشنده کسر خواهد شد و درصورت تکرار حساب فروش ایشان مسدود خواهد شد.
     در صفحه فروش کالا، گزینه هزینه ارسال به شهر خودم با هزینه ارسال به کل کشور چه فرقی دارد؟
در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی باشد، سیستم قیمت ارسال به شهر خودم را محاسبه میکند و به او نمایش می دهد و در صورتی که شهر خریدار با شهر شما یکی نباشد، سیستم قیمت ارسال به کل کشور را محاسبه می نماید.
     کالایی برای فروش ثبت کردم از سایت حذف شده دلیلش چیست؟
فروشنده پیش از ثبت کالا لازم است از مطابقت داشتن کالای خود با قوانین ایسام اطمینان حاصل کند:
فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه
کالاها ممکن است به دلایل زیر حذف شوند:
1- کالاهایی که فروش آنها طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران غیرمجاز باشد.
2- کالاهایی که فروش آنها طبق قوانین ایسام غیرمجاز باشد.
3- درج اطلاعات تماس یا هر نوع لینک و یا اطلاعاتی که روند فروش کالا را از سایت خارج کند.
4- کالاهای بدون تصویر و یا با تصاویر غیرمجاز
5- ثبت همزمان کالا به صورت فروش عادی و مزایده
     آیا می شود در ایسام سرویس و یا خدمات هم ارائه کرد؟
در ایسام فقط امکان فروش کالا وجود دارد. این کالاها بایستی در زمان ثبت، موجود بوده و نیاز به آماده سازی و یا تولید نداشته باشند. ارائه سرویس و یا خدمات در ایسام مقدور نمی باشد.
     کالایی که می‌خواهم بفروشم در لیست گروه بندی کالاهای ایسام نیست، چطور می‌توانم نام کالا را به سایت اضافه کنم؟
در صورتی که گروه کالا در سایت ایسام موجود نیست. می توانید از طریق بخش پشتیبانی پیشنهاد ایجاد آن گروه را با سایت اعلام کنید.
     مزایای ثبت فروشگاه در ایسام نسبت به فروش تکی کالا چیست؟
در فروش معمولی حداکثر زمانی که شما می توانید کالا را بر روی سایت بگذارید 90 روز بوده ولی در فروشگاه تا یک سال این زمان برای شما وجود دارد.
فروشگاه فروش عادی
حداکثر زمان ثبت کالا برای فروش 360 روز 90 روز
URL اختصاصی برای فروشگاه (آدرس مستقیم) دارد ندارد
امکان قرار دادن تخفیف دارد ندارد
     کالایی را فروخته ام.آدرس خریدار را چطور می‌توانم دریافت کنم؟
لطفا برای مشاهده آدرس خریدار، مسیر زیر را دنبال کنید:
ایسام من / فعالیت های من / فروش های من / پرداخت شده
در مقابل کالا کلید ارسال را بزنید تا صفحه ارسال که در آن آدرس خریدار نمایش داده شود.
     چرا نمی‌توانم کالاهایم را هم به صورت مزایده و هم فروش عادی ثبت نمایم؟
شما هر کالا را تنها می توانید یکبار در سایت ثبت نمایید. ثبت بیش از یک بار کالا در سایت تخلف محسوب شده و باعث می شود تا سیستم تمام کالاهای مشابه شما را حذف نماید. ثبت بیش از یکبار کالا باعث به اشتباه افتادن خریداران می گردد.
     نفر اول مزایده وجه کالا را پرداخت نکرده است. چطور می‌تونم کالا را به سایر شرکت کنندگان بفروشم؟
به صفحه فروش کالا رفته و در آنجا بر روی لینک مشاهده جدول پیشنهادات کلیک کرده و در آن صفحه میتوانید به سایر پیشنهاد دهندگان به بالاترین رقمی که پیشنهاد داده اند درخواست ارسال نمایید.
اگر تا 48 ساعت برنده مزایده مبلغ را پرداخت نکند شما 48 ساعت فرصت خواهید داشت تا به نفرات بعدی برای خرید کالا پیشنهاد دهید.
     شماره حسابم جهت دریافت وجه کالا را در کدام قسمت سایت می بایست وارد کنم؟
وارد قسمت ایسام من شوید و در قسمت حساب ایسام من ثبت یا ویرایش مشخصات بانکی را انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است که پرداخت به کاربران فقط از طریق شماره شبا امکان پذیر می باشد.
برای دریافت شماره 24 رقمی شبای حساب خود، به وب سایت بانکی که در آن حساب دارید مراجعه نمایید و با ورود شماره حساب، شماره شبای خود را بدست آورید.
     کالا را فروخته ام. چطور وجه کالا را دریافت کنم؟
پس از اینکه خریدار کالای ارسالی شما را دریافت نمود بایستی آن را تایید نماید تا شما بتوانید وجه خود را از ایسام دریافت کنید. در صورتی که بیش از سه روز از زمان ارسال گذشته است و اطمینان دارید کالا به دست خریدار رسیده است می توانید به او پیام داخلی دهید تا کالای خریداری شده را تایید نماید. در صورتی که موفق نشدید، با ایسام تماس بگیرید یا از طریق بخش پشتیبانی این موضوع را به ایسام اطلاع دهید تا برای تایید تلفنی کالا اقدام شود.
     کالا را فروخته ام و خریدار هم تأیید کرده است. به چه صورت وجه کالا به من پرداخت می شود؟
پس از تایید خریدار وارد قسمت ایسام من شوید و بر روی حساب من کلیک نمایید. در صورتی که خریدار کالا را تایید کرده باشد دکمه درخواست وجه را مشاهده خواهید کرد. بر روی این دکمه کلیک نمایید تا نسبت به واریز وجه به حساب شما اقدام شود.
     حداکثر قیمت هر کالا برای فروش در ایسام چقدر می باشد؟
در حال حاضر سقف مبلغ هر کالا در ایسام بیست میلیون تومان میباشد.
     کالا را ارسال کرده ام اما بعد از چند روز ایمیلی برایم آمده که خریدار شکایت کرده و از کالا راضی نیست. تکلیف چیست؟
درصورتی که خریدار راضی نبود می بایست شکایت خود را در سایت مطرح نماید و به شما اطلاع داده می شود تا نسبت به حل مشکل و توضیح جهت رفع ابهامات اقدام نمایید. برای این کار وارد ایسام من شوید و بر روی قسمت حل اختلاف کلیک کنید تا شکایت این کاربر را مشاهده نمایید.
     چرا امکان تعویض کالا در ایسام وجود ندارد؟
به دلیل مشکلاتی که ممکن است بعد از تعویض کالا به وجود آید این امکان در ایسام وجود ندارد.
اگر هر یک از کالاهای معاوضه شده شکایتی مبنی بر عدم مطابقت کالا با صفحه فروش داشته باشد، قابل پیگیری نیست و عملا معامله فسخ می گردد.
     آیا می توانم مزایده خود را زودتر از زمان مقرر به پایان برسانم و شخصی که بالاترین پیشنهاد را داده برنده اعلام شود؟
بله. با مراجعه به ایسام من / فعالیت های من / فروش های من / آماده برای فروش، در ستون عملیات، با انتخاب گزینه پایان زمان مزایده می توانید مزایده را زودتر از موعد پایان دهید.
     چرا فروشگاه من در لیست فروشگاه ها نمایش داده نمی شود؟
در صورتی که موجودی کالای شما در فروشگاه صفر باشد فروشگاه شما در لیست فروشگاه های ایسام نمایش داده نمی شود.
     چه کار کنم تا خریداری که امتیاز پایین دارد، نتواند در مزایدات من شرکت کند؟
با استفاده از لیست سیاه در بخش حساب ایسام من فروشندگان می توانند فروش کالای خود را برای خریداران خاصی غیر قابل دسترس کنند. این معیار می تواند بر اساس سابقه خرید آنها در سایت ایسام باشد. در این بخش شما با ثبت شماره شناسه کاربرانی که نمی خواهید از آنها پیشنهادی داشته باشید، قادر خواهید بود آنها را به لیست سیاه خود منتقل نموده و هیچ پیشنهادی دریافت نکنید. همینطور می توانید تعیین نمایید که کاربرانی که در مزایدات شما شرکت می کنند حداقل دارای امتیاز (فیدبک) مورد نظر شما باشند. پس کاربرانی که دارای امتیاز پایین تر باشند نمی توانند در مزایدات شما شرکت نمایند.

لیست سیاه



 پرسش های متداول در مورد خرید در ایسام

     در مورد کالا سوال دارم چطوری می‌توانم با فروشنده کالا تماس بگیرم؟
در پایین صفحه هر کالا قسمت سوال از فروشنده وجود دارد که می توانید سوالات خود را در مورد کالا مطرح نمایید.
در صورتی که سوال شما در مورد کالا نیست می توانید به فروشنده پیام داخلی ارسال نمایید.
برای ارسال پیام داخلی کافیست بر روی نام فروشنده کلیک کرده و در صفحه ای که باز می شود بر روی ارسال پیام کلیک نمایید.
     چرا پیام من بعد از ارسال بر روی سایت نمایش داده نمی شود؟
پیام های شما پس از ارسال توسط بخش پشتیبانی تایید شده و برای فروشنده ارسال می گردد. زمانی که فروشنده پیام یا سوال شما را پاسخ دهد، سوال و جواب بر روی سایت نمایش داده می شوند. لازم به ذکر است که پیام هایی که شامل اطلاعات تماس یا لینک وب سایت های شخصی باشد به صورت اتوماتیک حذف شده و برای فروشنده ارسال نمی گردد.
     وجه کالا را پرداخت کردم ولی‌ پس از بازگشت به سایت ایسام پیام خطا در عملیات بانکی گرفتم؟
در موارد بسیار خاص به خاطر مشکلات شبکه بانکی و اینترنت، این مشکل ایجاد می گردد که جای نگرانی نبوده و حداکثر پس از 24 ساعت وجه کسر شده به حساب شما برگشت داده می شود. در صورتی که پس از 24 ساعت مشکل برطرف نشد، با پشتیبانی ایسام تماس گرفته تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
     چرا سوالی که از فروشنده پرسیدم و جوابش برایم ایمیل شده در سایت نمایش داده نمی شود؟
فروشنده این اختیار را دارد تا سوالاتی که به فروش او کمک نمی کنند را در صفحه کالا نمایش ندهد. بدین ترتیب جواب سوال فقط برای سوال کننده ارسال می شود و سوال و جواب در صفحه کالا نمایش داده نمی شود.
     چطور می‌توانم کارنامه خرید و فروش کاربری را مشاهده کنم؟
با کلیک برروی نام هر فروشنده می توانید کارنامه خرید و فروش وی را مشاهده نمایید. فروشندگانی که کارنامه خوبی دارند قابل اعتمادتر هستند.
     خرید کرده ام اما هنوز کالا به دست من نرسیده است؟ الان چه کاری انجام دهم؟
پرداخت شما نزد ایسام محفوظ میماند و در صورتی که پس از 48 ساعت کاری کالا توسط فروشنده ارسال نگردد خرید شما لغو شده و کل وجه واریزی به حساب شما برگشت داده می شود. از آنجایی که تمام پرداخت های ایسام توسط سیستم پایا می باشد جهت واریز وجه به حساب شما لازم است تا شماره شبای بانکی خود را در ایسام من وارد نمایید تا برگشت وجه به حساب شما امکان پذیر باشد.
     کالا را دریافت کردم اما با کالایی که در سایت ثبت شده بود مغایرت دارد، چه اقدامی می بایست انجام دهم؟
شما پس از دریافت کالا 24 ساعت مهلت دارید تا کالا را تست کنید. درصورتی که کالای دریافت شده با آنچه فروشنده در سایت اعلام کرده بود مطابقت نداشت به صفحه ایسام من رفته و در قسمت حل اختلاف شماره کالا را وارد نمایید.سپس دلایل خود را عنوان کرده و تصویر مستندات خود را از قسمت مربوطه ضمیمه شکایت خود کنید. بعد از شکایت شما به فروشنده اطلاع داده می شود تا به سایت مراجعه نموده و به شکایت شما رسیدگی کند. وقتی شما شکایت خود را ثبت می کنید تا زمان حل شدن این شکایت وجه پرداختی شما نزد ایسام محفوظ بوده و به حساب فروشنده واریز نمی گردد.
     آیا می شود کالا را قبل از خرید به صورت حضوری مشاهده کرد؟
خرید از ایسام به شما 24 ساعت مهلت تست می دهد و در صورتی که کالا با سفارش مطابقت نداشت میتوانید کالا را پس بفرستید. بنابر این نیازی به مشاهده کالا قبل از خرید نمی باشد.
     چطور می‌توانم کالای خریداری شده را تایید کنم؟
به قسمت ایسام من رفته و قسمت پرداختی را از زیر منوی خریدهای من انتخاب کنید. در جدول باز شده که پرداخت های شما را نشان می دهد در مقابل کالای خریداری شده دکمه تایید را بزنید.
توجه داشته باشید نظر مثبت و یا ممتنع به معنای رضایت شما از دریافت کالا بوده و وجه کالا را برای فروشنده آزاد می نماید. در صورتی که پس از دریافت کالا متوجه شدید کالای دریافتی با آنچه در سایت عرضه شده مطابقت نداشت در اسرع وقت شکایت خود را ثبت نمایید.
در صورتی که 24 ساعت از زمان دریافت کالا توسط شما گذشته باشد و هیچ گونه نظر یا شکایتی ثبت نشده باشد، همینطور در بخش پشتیبانی اعضا عدم دریافت کالا را اعلام نکرده باشید، سایت پس از پیگیری های لازم کالا را از طرف شما تایید می کند.
     چرا قیمت بعضی از کالاها بالاست و سایت برروی قیمت کالاها نظارتی ندارد؟
ایسام یک بازار داد و ستد آنلاین میباشد که در آن خریداران کالاها را با هم مقایسه کرده و بهترین قیمت را خریداری میکنند.
طبیعتا در چنین بازاری کالاهای گران خریداری نمی شود و فروشندگانی که قیمت کالا هایشان را بالاتر از حد ثبت نموده اند نمیتوانند با سایرین رقابت کنند و کالاهایشان به فروش نمی رسد. توجه داشته باشید که بعضی از فروشندگان از قیمت بازار بی خبر هستند. شما میتوانید از طریق ارسال پیام، آن ها را از قیمت بازار مطلع نمایید.
     چطور می‌توانم به کاربر دیگری‌ پیام بدهم؟
در قسمت پیامها در صفحه ایسام من گزینه فرستادن پیام را انتخاب نمایید و نام کاربر مورد نظر در آن قسمت وارد و پیام خود را ارسال نمایید.
     شماره کالاها را چطور پیدا کنم؟
شماره کالا در بالای سمت چپ صفحه فروش کالا به رنگ نارنجی قابل مشاهده میباشد. با وارد کردن این شماره در قسمت جستجوی بالای سایت میتوانید خیلی سریع به صفحه کالا دسترسی داشته باشید.
     فروشنده از ارسال کالای من به دلیل نوسان قیمت منصرف شده است. چطور می‌توانم وجه کالا را پس بگیرم؟
درصورتی که 48 ساعت کاری از زمان پرداخت شما گذشت و شما ایمیل یا اس ام اس مبنی بر ارسال کالا توسط فروشنده دریافت نگردید، این موضوع را به بخش پشتیبانی اعلام نمایید.
     فروشنده از من درخواست کرده است تا مبلغ کالا را مستقیم به حساب خودش واریز کنم.
در صورتی که فروشنده ای در صفحه کالا و یا پیام داخلی از شما خواست تا مبلغ را به حساب خودش واریز نمایید، این کار را انجام ندهید. خرید از ایسام این امکان را به شما می دهد تا با اطمینان کالا را دریافت نمایید و در صورت مغایرت با کالای ذکر شده بتوانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید. در صورتی که مستقیما مبلغ کالا را به حساب فروشنده واریز نمایید ایسام هیچ ضمانتی در خرید شما نخواهد داشت و امکان بازگرداندن مبلغ شما از فروشنده در صورتی که کالا را ارسال ننماید وجود نخواهد داشت.


 پرسش های متداول در مورد عدم اعتماد به خرید و فروش اینترنتی

     چرا خرید از ایسام مطمئن است؟ چرا باید به خرید از سایت شما اعتماد کنم؟
1- تنها در صورتی مبلغ پرداختی‌تان،‌ به حساب فروشنده واریز می‌شود كه كالای مورد نظر خود را دریافت و تایید كرده باشید.
2- وجه پرداختی‌ شما از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در امان خواهد ماند. زیرا تنها پس از اینکه سفارش خود را به‌طور رضایت‌بخش تحویل گرفته باشید، مبلغ پرداختی‌تان به حساب فروشنده واریز می گردد.
3- هنگامی که از خرید خود راضی نیستید با ارائه دلایل منطقی، می توانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.
4- چنانچه سفارش شما در موعد مقرر ارسال نشده باشد، تمام مبلغ پرداختی، مسترد میگردد.
     چرا ایسام شماره تماس فروشندگان را در اختیار ما نمی گذارد تا بتوانیم با فروشنده قبل از خرید صحبت کنیم؟
انجام معامله در محدوده کنترل شده ایسام این امکان را به خریداران می هد تا با اطمینان مبلغ خود را به حساب ایسام واریز نمایند و در صورتی که کالا برایشان ارسال نشد و یا کالای ارسال شده دچار نقص بود بتوانند مبلغ خود را از ایسام دریافت نمایند.
مزیت این روش ضمانت خرید شما می باشد. در صورتی که تمام مکاتبات و صحبت های شما در قسمت های تعیین شده باشد، بعد از خرید امکان بررسی اظهارات فروشنده مقدور می باشد.
به این 2 مثال ساده توجه کنید.
1- فروشنده در تماس تلفنی با خریدار اعلام می کند که گوشی سالم بوده و هیچ ایرادی ندارد و به همراه کابل و شارژر تحویل داده می شود. اما خریدار بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و کابل در جعبه کالا موجود نیست. به دلیل اینکه اظهارات تلفنی فروشنده در جایی ثبت نشده است امکان اثبات شکایت خریدار مقدور نمی باشد زیرا صحبت ها خارج از سایت در جایی ثبت نشده تا قابل پیگیری باشد.
2- فروشنده در تماس تلفنی به خریدار اعلام می کند تا معامله را حضوری انجام دهیم. خریدار چند ساعت بعد از دریافت کالا متوجه می شود که کالا ایراد دارد و با مشخصات درج شده در سایت مغایرت دارد. در این حالت امکان برگشت پول به خریدار و یا کم کردن مبلغ وجود نداشته و خریدار نمی تواند در ایسام شکایتی ثبت نماید.