بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش مراحل خرید کالا یا قرار دادن کالا برای فروش اینترنتی در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا یا قطعات نو و دست دوم در سایت ایسام


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

درخواست تماس با شما
پرداخت وجه و دریافت کالا

در این بخش چگونگی پرداخت وجه توسط خریدار و رهگیری کالای ارسال شده، دادن امتیاز به فروشنده تقدیم حضورتان می گردد.
ممکن است پاسخ سوال شما در قسمت پرسش های متداول باشد. پرسش هایی که برای بیشتر کاربران مطرح می شود در آن قسمت جمع آوری شده اند.
با کلیک بر روی این لینک به بخش پرسش های متداول بروید.

 روش پرداخت وجه کالا

پس از انتخاب کالای مورد نظر، با انتخاب یکی از درگاه های پرداخت بانکی و کلیک روی پرداخت آنلاین، به درگاه اینترنتی بانک مورد نظر متصل شده و با داشتن یکی از کارتهای عضو شبکه شتاب به راحتی قادر خواهید بود به صورت آنلاین، مبلغ خرید خود را پرداخت نمایید.
ایسام از طریق چندین درگاه بانکی به شبکه شتاب متصل است و کارت بانک های ملت، ملی، صادرات، پارسیان، سامان، تجارت، مسکن ،اقتصاد نوین، پاسارگاد، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن و بانک سینا و سایر کارت های عضو شبکه شتاب را می پذیرد.
بانک ملت


پارامترهای لازم برای خرید اینترنتی



ایسام شما را به درگاه پرداخت بانک مورد نظر متصل کرده و در آن 4 پارامتر کارت بانکی که در عکس زیر با ستاره قرمز مشخص شده را از شما می پرسد.
بانک ملت


1- شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت
این شماره در کارت همه بانک ها، بر روی کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روی کارت های بانک ملت در عکس زیر آمده است.
بانک ملت

2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم
رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید، نیز متفاوت است.
در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
  1. اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.
  2. به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید می خواهید رمز خرید اینترنتی دریافت کنید.


3- کد CVV2
کد CCV2به صورت یک عدد 3 یا 4 رقمی مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد 3 رقمی حک شده است یا در برخی از کارت های بانک ملت درج نشده است که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید. در برخی کارت های بانک تجارت، کدCVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است. اگر بر روی کارت شما این کد درج نشده، با استفاده از راهنمای دریافت رمز دوم خرید اینترنتی (CVV2) می توانید آن را دریافت کنید.


بانک ملت


4- تاریخ انقضاء
تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشید. از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده نمایید.

        بستن


 روش و زمان دریافت کالا

پس از این که خریدار کالایی را خرید می کند و مبلغ آن را واریز می کند، فروشنده 36 ساعت (روزهای تعطیل حساب نمی شود) مهلت دارد تا آن کالا را با یکی از شرکت های حمل کننده به آدرس اعلام شده خریدار ارسال کند و شماره بارنامه یا رسید پستی آن را در سایت ثبت کند.

توجه: سیستم جدید ارسال با تاخیر کالا به خریداران کمک می کند تا کالاهای خریداری شده را به صورت یکجا دریافت کند. به این صورت که چندین کالا را از یک فروشنده در زمان های مختلف خریداری می کنند و به فروشنده اجازه می دهند تا کالاها را با تاخیر و یک جا ارسال کند.
در صورتی که خریدار تمایل به دریافت با تاخیر کالا دارد و یا طی مکاتبه با فروشنده می خواهد مهلت بیشتری برای ارسال به فروشنده بدهد می تواند با مراجعه به ایسام من / فعالیت های من / خریدهای من / پرداختی، با کلیک بر روی دکمه "تمدید مهلت ارسال" و تعیین مدت مورد نظر خود برای ارسال کالا با تاخیر، رضایت خود را اعلام نماید. پس از اعلام این رضایت توسط خریدار، مهلت های ارسال و ثبت بارنامه به همان میزان، تمدید می گردد. فروشنده مختار است از لحظه فروش تا زمان تعیین شده کالا را ارسال نماید.
خریدار برای دیدن شماره بارنامه یا رسید پستی ثبت شده توسط فروشنده این مراحل را دنبال می کند:
ایسام من ← (1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی ← (4) رسید پست
پس از رسیدن کالا به خریدار و تحویل گرفتن آن، خریدار باید دریافت کالا را در سایت ایسام تایید کند. برای تایید آن بر روی دکمه (5) "تایید یا رد کالا" کلیک می کند.
همینطور در صورت عدم تطابق کالای دریافتی با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده، خریدار می تواند بر روی دکمه (6) "شکایت" کلیک کند.
اگر خریدار تا 5 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی خریدار را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز کند. با این وجود سایت ایسام ممکن است برای تایید دریافت کالا در روز پنجم (پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده)، از طریق تماس تلفنی یا پیامک و یا پیام داخلی و یا ایمیل با خریدار تماس بگیرد و در صورتی که طی 24 ساعت خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود.
مسئولیت عدم اطلاع رسانی در مدت مقرر بر عهده خریدار است.
تایید یا رد کالا


1- راضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
2- ممتنع: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
3- ناراضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا تا 7 روز پس از تاریخ ثبت بارنامه توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و ظرف این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح نکردن شکایت در این مدت و سپری شدن مهلت 7 روزه مبلغ واریزی برای فروشنده قابل برداشت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شکایت خود "اینجا را کلیک کنید."
نظر در مورد کالا

توجه: کاربرانی که "حساب کاربری" ( مانند اکانت بازی و ...) خریداری می کنند و از خرید خود ناراضی نیستند و می خواهند برای اکانت خریداری شده نظر "راضی" یا "ممتنع" ثبت کنند، حتما باید پیش از درج نظر (فیدبک)، رمز اکانت خریداری شده را تغییر دهند و سپس فیدبک مد نظر خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شخص خریدار می باشد و کالای خریداری شده از پیگیری و حمایت سایت ایسام خارج می شود.


 رهگیری کالای ارسال شده با پست

فروشنده پس از تحویل دادن کالا به شرکت حمل کننده، شماره بارنامه کالای ارسالی را به سایت اعلام می کند.
خریدار با مراجعه به صفحه ایسام من، بخش "(1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی" می تواند از شماره بارنامه اطلاع یابد. حال برای رهگیری کالای ارسالی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران:
در وب سایت http://newtracking.post.ir شماره مرسوله را وارد کنید و بر روی جستجو کلیک کنید:
سایت پست پیشتاز

نکته:
اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید با مراجعه به نزدیک ترین شعبه پست جمهوری اسلامی ایران از وضعیت کالای ارسالی آگاهی پیدا کنید.


 رهگیری کالای ارسال شده با تیپاکس

فروشنده پس از تحویل دادن کالا به شرکت حمل کننده، شماره بارنامه کالای ارسالی را به سایت اعلام می کند.
خریدار با مراجعه به صفحه ایسام من، بخش "(1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی" می تواند از شماره بارنامه اطلاع یابد. حال برای رهگیری کالای ارسالی با شرکت تیپاکس:
شماره تلفن شعبه شهر خود را از پشت برگه بارنامه پیدا کنید و برای اطلاع با آنها تماس بگیرید. در صورت نیاز می توانید با شماره مرکزی 8457 تماس بگیرید. همینطور شماره های شعب مختلف شرکت تیپاکس در کل کشور در اینجا آورده شده است:

شعب شهرستان های راه نزدیک
013-42348001 لاهیجان 023-32348494 شاهرود 041-33251907 2 تبریز 024-35233695 ابهر و خرمدره
013-42520511 لنگرود 031-45211223 شاهین شهر 041-36370446 3 تبریز 013-44815505 آستارا
041-37244333 مراغه 061-36227994 شوشتر 011-54227450 تنکابن 011-44150300 آمل
071-43253073 مرودشت 031-53224368 شهرضا 011-52222679 چالوس 086-34578028 اراک
051-33411110 مشهد (امام رضا) 038-32225214 شهر کرد 066-33261864 خرم آباد 045-33332999 اردبیل
051-37114352 مشهد (الماس شرق) 028-32235101 شهر صنعتی البرز 031-33648913 خمینی شهر 044-32367877 ارومیه
051-38458650 مشهد (سناباد) 071-32330402 شیراز 023-35253514 دامغان 081-33113711 اسدآباد
051-36012551 مشهد (استقلال) 013-44338500 صومعه سرا و فومن 066-43244777 دورود 031-34471718 مرکزی اصفهان
051-38556767 مشهد (ثامن الائمه) 017-34220800 علی آباد 061-42421445 دزفول 031-37774568 1 شعبه اصفهان
051-35421410 مشهد (شهرک صنعتی توس) 011-42261365 قائمشهر 011-55261500 رامسر 031-32366223 2 شعبه اصفهان
061-52340676 ماهشهر 087-35247233 قروه 013-33424353 1 رشت 031-33338060 3 شعبه اصفهان
081-32230238 ملایر 028-33574235 قزوین 013-33582262 2 رشت 031-95013300 4 شعبه اصفهان
044-42222496 مهاباد 076-35244467 قشم 034-34325188 رفسنجان 031-95010300 اصفهان (سروش)
044-45220662 میاندوآب 025-36623039 قم 013-34625275 رودبار 013-44513149 انزلی
041-52231654 میانه 031-55548681 کاشان 013-42611811 رودسر 061-32935757 اهواز
035-32323312 میبد 026-32209784 کرج 1 031-52236620 زرین شهر 011-32194980 بابل
031-42646669 نجف آباد 026-34451883 کرج 2 034-33429880 زرند 011-35330857 بابلسر
011-34730306 نکا 034-32528891 کرمان 024-33333999 زنجان 066-42624464 بروجرد
081-33239207 نهاوند 083-38381475 کرمانشاه 011-33324864 ساری 041-37724268 بناب
051-42222687 نیشابور 0764-44458754 کیش 086-42425774 ساوه 061-52872742 بهبهان
021-36259934 ورامین 074-32230156 گچساران 051-44298195 سبزوار 011-34524811 بهشهر
081-32654709 همدان 017-32229240 گرگان 023-33322164 سمنان 028-35241717 تاکستان
035-35256024 یزد 017-33226755 گنبد 087-33284035 سنندج 013-44221524 تالش
            041-34424987 1 تبریز
               
شعب شهرستان های راه دور
041-42229122 مرند 054-33443455 زاهدان 056-32226207 بیرجند 061-53230111 آبادان
071-52252330 لار 034-42281180 سیرجان 044-46264622 بوکان 083-45242885 اسلام آباد غرب
074-33236262 یاسوج 058-36230626 شیروان 051-52229588 تربت حیدریه 084-33382737 ایلام
    071-53312009 فسا 071-54445900 جهرم 058-32223757 بجنورد
    051-47243153 قوچان 034-43262042 جیرفت 076-32222176 بندرعباس
    071-42223331 کازرون 044-36252568 خوی 077-33336406 بوشهر


شعب تهران
8457 دفتر مرکزی 55707400 شعبه آذری 56717600 شعبه احمد آباد‎ 55578212 شعبه بازار
77615137 شعبه بهار 33986136‎ شعبه سعدی 66400096 شعبه صبا 66430666 شعبه انقلاب‎
77479956 شعبه پیروزی 88634472 شعبه فاطمی 55380049 شعبه منیریه 88303304 شعبه هفت تیر
88746363 شعبه آپادانا‎ 33952490 شعبه امیر کبیر 66346451 شعبه پلاسکو 66009462‎ شعبه شادمان
55411038 شعبه قزوین 88850630 شعبه میرداماد 88898894 میرزای شیرازی 22715648 شعبه تجریش
66955814‎ تخت جمشید‎ 76266628 شعبه جاجرود 77222232 شعبه رسالت 51005165 فرودگاه امام
66732456 شعبه قوام 44060156 شعبه نور 55260111 شعبه چهاردانگه 65242933 شعبه شهریار
36467285 شعبه پاکدشت 55961456 شعبه شهر ری 56217559 شعبه رباط کریم 55601893 شعبه مولوی



 رهگیری کالای ارسال شده با تی پی جی

فروشنده پس از تحویل دادن کالا به شرکت حمل کننده، شماره بارنامه کالای ارسالی را به سایت اعلام می کند.
خریدار با مراجعه به صفحه ایسام من، بخش "(1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی" می تواند از شماره بارنامه اطلاع یابد. حال برای رهگیری کالای ارسالی با شرکت حمل و نقل سریع تی پی جی:
در وب سایت http://www.tpg.ir شماره مرسوله را وارد کنید و یا در صورت نیاز با شماره های 88666640-88887202-021 تماس بگیرید.
سایت تی پی جی


 رهگیری کالای ارسال شده با آرامکس

فروشنده پس از تحویل دادن کالا به شرکت حمل کننده، شماره بارنامه کالای ارسالی را به سایت اعلام می کند.
خریدار با مراجعه به صفحه ایسام من، بخش "(1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی" می تواند از شماره بارنامه اطلاع یابد. حال برای رهگیری کالای ارسالی با شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی آرامکس:
در وب سایت http://www.aramex.com شماره مرسوله را وارد کنید و بر روی Track کلیک کنید:
سایت آرامکس


 ارسال کالا توسط شرکت های حمل کالا چند روز طول می کشد؟

حداکثر مدت زمان رسیدن بسته به مقصد مورد نظر با توجه به نوع سرویس ارسال متفاوت می باشد :
    الف. شرکت پست :
      پست پیشتاز : 2 تا 3 روز کاری
      پست سفارشی : 5 تا 8 روز کاری

    ب. شرکت تی پی جی :
      حداکثر 2 روز کاری

    پ. شرکت آرامکس :
      حداکثر 3 روز کاری

    ت. شرکت تیپاکس :
      2 تا 3 روز کاری


 بعد از دریافت کردن کالا، چه کار باید بکنم؟

امتیاز به فروشنده
خریدار پس از دریافت کالا، حداکثر 24 ساعت مهلت برای تست کالا دارد و باید طبق روندی که در ادامه توضیح داده شده، نظر خود را در سایت ثبت کند. اگر خریدار تا 5 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی خریدار را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز کند. با این وجود سایت ایسام ممکن است برای تایید دریافت کالا در روز پنجم (پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده)، از طریق تماس تلفنی یا پیامک و یا پیام داخلی و یا ایمیل با خریدار تماس بگیرد و در صورتی که طی 24 ساعت خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود.
مسئولیت عدم اطلاع رسانی در مدت مقرر بر عهده خریدار است.
برای تایید کالا وارد حساب کاربری خود شوید و در ایسام من ← فعالیتهای من (1) ← خریدهای من (2) ← پرداختی (3) ← بر روی تایید / رد (4) کالا کلیک کنید و نظر خود را در مورد کالای دریافتی بدهید.
همینطور در صورت عدم تطابق کالای دریافتی با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده، خریدار می تواند بر روی دکمه (5) "شکایت" کلیک کند.
تایید یا رد کالا


1- راضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
2- ممتنع: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
3- ناراضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا تا 7 روز پس از تاریخ ثبت بارنامه توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و ظرف این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح نکردن شکایت در این مدت و سپری شدن مهلت 7 روزه مبلغ واریزی برای فروشنده قابل برداشت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شکایت خود "اینجا را کلیک کنید."
نظر در مورد کالا

توجه: کاربرانی که "حساب کاربری" ( مانند اکانت بازی و ...) خریداری می کنند و از خرید خود ناراضی نیستند و می خواهند برای اکانت خریداری شده نظر "راضی" یا "ممتنع" خود را ثبت کنند، حتما باید پیش از درج نظر (فیدبک)، رمز اکانت خریداری شده را تغییر دهند و سپس فیدبک مد نظر خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شخص خریدار می باشد و کالای خریداری شده از پیگیری و حمایت سایت ایسام خارج می شود.


 امتیاز دادن به فروشنده بعد از دریافت کالایی که خریده اید، چه اهمیتی دارد؟

با انجام این امر شما به سایر خریداران کمک خواهید نمود تا فروشندگانی که دارای امتیاز بالاتر و اعتبار بیشتر هستند را شناسایی نموده و همچنین فروشندگانی که دارای امتیاز کمتری هستند به منظور حصول رضایت خریداران و افزایش امتیاز و اعتبار، تلاش بیشتری نمایند. شما با کلیک بر روی نام کاربری فروشنده نیز قادر خواهید بود تا کارنامه معاملاتی وی را مشاهده نمایید.
همینطور اگر فروشنده ایی در طی فعالیت در سایت 2 امتیاز منفی کسب نماید، حساب کاربری وی توسط سایت مسدود می شود.


 فیدبک ها (نظرها)، چگونه در امتیاز کاربران محاسبه می شود؟

اگر خریدار نظر مثبت را انتخاب کند، یک امتیاز مثبت به فروشنده تعلق می گیرد.
اگر خریدار نظر منفی را انتخاب کند، یک امتیاز منفی به فروشنده تعلق می گیرد.
اگر خریدار نظر ممتنع را انتخاب کند، هیچ امتیازی به فروشنده تعلق نمی گیرد.

نکته 1: چنانچه امتیاز فروشنده منفی 2 شود، دیگر نمی تواند وارد حساب کاربری خود شود.

اگر در بازه زمانی 4 روز از یک فروشنده چندین کالا بخرم، و یا به یک خریدار چندین کالا بفروشم، امتیاز من چگونه محاسبه می شود؟
اگر یک خریدار و یک فروشنده ظرف مدت 4 روز، باهم چندین خرید و فروش انجام دهند، به ازای مجموع تمام فیدبک ها تنها یک امتیاز برای آنها محاسبه می شود.
یعنی خریدار به ازای تمام خریدهایش یک امتیاز مثبت دریافت می کند و فروشنده نیز بر اساس برآیند امتیازاتی که خریدار به او داده است، یک امتیاز مثبت، منفی یا خنثی دریافت می کند.

نکته 2: چنانچه یک خریدار و یک فروشنده در بازه زمانی بیشتر از 4 روز با هم چندین معامله کنند، هیچ محدودیتی در دریافت امتیازات ندارند.

اگر فروش ها در بازه زمانی بیش از 4 روز انجام شده باشد : برای فروشندگان:
فیدبک مثبت: امتیاز فروشنده را یک عدد افزایش می دهد.
فیدبک منفی: امتیاز فروشنده را یک عدد کاهش می دهد.
فیدبک ممتنع : امتیاز فروشنده هیچ تغییری نمی کند.

برای خریداران:
به ازای هر خرید: امتیاز خریدار یک عدد افزایش می یابد.
در بازه زمانی 4 روز، اگر دو کاربر با هم بیش از یک معامله داشته باشند : برای فروشندگان:
اگر تعداد فیدبک های مثبت دریافتی فروشنده بیشتر از فیدبک های منفی باشد: امتیاز فروشنده یک عدد افزایش می یابد.
اگر تعداد فیدبک های منفی دریافتی فروشنده بیشتر از فیدبک های مثبت باشد: امتیاز فروشنده یک عدد کاهش می یابد.
تعداد فیدبک های مثبت و منفی یک اندازه باشد: امتیاز فروشنده هیچ تغییری نمی کند.

برای خریداران:
امتیاز خریداران به اندازه یک عدد افزایش می یابد.


مثال:
روز اول خریدار با نام کاربری A از فروشنده با نام کاربری B یک عدد گوشی موبایل و یک عدد شارژر خریده است. خریدار برای گوشی موبایل فیدبک مثبت داده و برای شارژر فیدبک منفی. در روز دوم همان خریدار A از همان فروشنده B یک عدد ساعت خریده است و فیدبک ممتنع داده است. در روز سوم دوباره همان خریدار از همان فروشنده یک عدد تبلت و یک عدد لپ تاپ خریده و برای تبلت و لپ تاپ فیدبک مثبت داده است. از آنجا که تمام این خرید و فروش ها در بازه زمانی 4 روز انجام شده است، بر اساس مجموع تمام فیدبک ها یک امتیاز به فروشنده داده می شود:
2+=(1+)+(1+)+(0)+(1-)+(1+)

چون تعداد فیدبکهای مثبت از منفی بیشتر است، در نهایت یک امتیاز مثبت به فروشنده تعلق می گیرد.


 کالای دریافتی آسیب دیده، چه کار کنم؟

چنانچه هنگام دریافت کالا از مامور پست، ملاحظه کردید که کالای ارسال شده آسیب دیده و یا دارای بسته بندی معیوب می باشد، از تحویل کالا امتناع کنید تا کالای معیوب به فروشنده مرجوع شود. سپس خود فروشنده باید نسبت به دریافت خسارت از شرکت حمل کننده کالا اقدام کند.