بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش مراحل خرید کالا یا قرار دادن کالا برای فروش اینترنتی در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا یا قطعات نو و دست دوم در سایت ایسام


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

پشتیبانی اعضای ایسام
قوانین و مقررات

در این بخش قوانین و مقرراتی که هنگام استفاده از سایت باید بپذیرید، آورده شده است.
ممکن است پاسخ سوال شما در قسمت پرسش های متداول باشد. پرسش هایی که برای بیشتر کاربران مطرح می شود در آن قسمت جمع آوری شده اند.
با کلیک بر روی این لینک به بخش پرسش های متداول بروید.

 توافق نامه کاربری سایت ایسام


 حفظ حریم شخصی کاربران

 خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران

سایت ایسام، حریم شخصی اعضاء و بازدید کنندگان را محترم می شمارد و به حفاظت از اطلاعات شخصی اعضاء و بازدید کنندگان خود پایبند است. ما هیچگونه اطلاعات شخصی شما را در هنگام بازدید از سایت جمع آوری نمی کنیم، مگر اینکه شما، آن اطلاعات را در فرم عضویت سایت و یا فرمهای دیگر در اختیار ما قرار دهید. شما می توانید مطمئن باشید که این اطلاعات تنها برای حفظ ارتباط ما و شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



 سایت ایسام چه نوع اطلاعاتی را جمع آوری می کند؟

هنگامی که شما از سایت ایسام بازدید می کنید، وب سرور ما اطلاعات پایه شما را جمع آوری می کند. این اطلاعات درباره نام دامنه، زمان بازدید، صفحاتی که از آن بازدید کرده اید، خواهد بود و شامل اطلاعات هویتی نمی باشد، به جز مواقعی که برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده از سیستم مورد نیاز باشد. هنگامی که شما برای استفاده از خدمات سایت، ثبت نام می نمایید، اطلاعات تماس شامل نام، نشانی، شماره تلفن و اطلاعات بانکی شامل شماره شبا یا شماره حسابتان را در اختیار ما قرار می دهید. تا زمانی که شما مشتری ما باقی بمانید، اطلاعات با توجه به وضعیت حساب کاربری، نوع خدمات و کار سیستم، مدیریت می شوند. به علاوه ممکن است نامه های الکترونیکی مشتری و سایر مراسلات و مکاتبات با مشتری در صورت لزوم ذخیره شوند.



 ما اطلاعات را چگونه استفاده می کنیم؟

سایت ایسام اطلاعات شخصی شما را مورد مبادله یا اجاره یا فروش، به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ثالث قرار نخواهد داد. ما از اطلاعات تماسی که در اختیار ما نهاده اید در جهت برقراری خدمات به شما استفاده می نماییم. در همین راستا ممکن است اطلاعات تماس شما جهت استفاده از خدمات حمل و نقل و ارسال مرسوله در اختیار شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد با ایسام قرار گیرد. همچنین از اطلاعات بانکی شما نیز تنها در فرایند پرداخت استفاده خواهیم نمود. سایت ایسام فقط اطلاعات تماس تان را به اشخاص طرف قرارداد با شما جهت انجام معاملات ارایه خواهد نمود.
ما اطلاعات شخصی و حساب کاربری مشتری را فاش نخواهیم کرد، مگر اینکه متقاعد شویم افشای این اطلاعات در جهت شناسایی یا تماس یا اقامه دعوی علیه کسی باشد که باعث صدمه و خسارت به حقوق و اموال سایت ایسام یا اعضاء سایت ایسام یا دیگران شده باشد. ما ممکن است اطلاعاتی را مطابق با قانون در جایی که سایت ایسام متقاعد شود که قانون نیازمند این اطلاعات است، در اختیار مقامات قضایی قرار دهیم.
سایت ایسام همچنین محتویات هیچ نامه الکترونیکی، یا مراسلات و مکاتباتی که برای اعضاء خود ذخیره کرده و لیکن برای هیچ شخص ثالثی افشا نخواهد کرد، مگر در مواردی که: (الف) موضوع سلامت و ایمنی عمومی مطرح باشد، (ب) در ارتباط با انتقال اموال تجاری دیگری به مشتری باشد، (ج) مورد نیاز برای انجام سفارش، خدمات پس از فروش، بررسی های حقوقی باشد که سایت ایسام به صلاحدید خود منفردا آن را، لازم بداند. (د) لازم باشد که برای پیگیری امور قانونی در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد.
توجه داشته باشید که سایت ایسام ممکن است اطلاعات جمع آوری شده را در جهت اطلاع رسانی محصولات و خدمات خود مورد استفاده قرار دهد.



 کوکی ها(Cookies)

اطلاعاتی که تحت عنوان کوکی در رایانه کاربر ذخیره می شود به ما کمک می کند نوع اعضاء، جاذبه های وب سایت و اینکه کدام محصول پرطرفدارتر است را متوجه شویم.استفاده از اطلاعات مذکور راندمان فروش را تا حد بسیار بالایی افزایش می دهد.



 حریم شخصی کودکان

سایت ایسام محصول به کودکان نمی فروشد. اعضاء سایت ایسام باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.



 تغییر در قوانین و مقررات سایت

سایت ایسام حق تغییر قوانین و مقررات را در هر زمان که لازم بداند، دارد. ما به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای برای اطلاع از این تغییرات، به سایت مراجعه کنید. پس از هر تغییر فرض ما بر این است که شما آن تغییر را پذیرفته اید. نسخه قابل استناد این سند آخرین نسخه موجود در سایت خواهد بود.



 تماس با ما

اگر شما پرسش یا نگرانی در مورد این سند خط مشی دارید، می توانید آن را از طریق لینک تماس با ما در پایین صفحات سایت مطرح کنید.


 قوانین مرتبط با اختلافات در معاملات

توضیحات کلی در مورد آشنایی با فعالیت سایت
خدمات معاملاتی و بازرگانی وب سایت ایسام به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول فروشندگان که به عنوان عرضه کننده فعالیت می نمایند و بخش دوم خریداران که با استفاده از خدمات سایت ایسام ، محصولات عرضه شده را خریداری می نمایند. خدمات مدیریت مالی و حسابداری سایت توسط واحد مالی حمایت می گردد، تا بتوانیم محیطی امن برای تجارت شما ایجاد نموده و همچنین میزان سود دهی افراد در معاملات را افزایش داده و از حقوق خریدار و فروشنده محافظت نماییم.

چنانچه در یک معامله، اختلافی بین خریدار و فروشنده به وجود آید، دو طرف برای حل اختلاف به مذاکره با یکدیگر فراخوانده می شوند. درصورت درخواست هریک از طرفین، سایت نیز برای رسیدن به یک تفاهم طرفین را یاری خواهد کرد. با این وجود، چنانچه یک هفته پس از طرح شکایت و یا 7 روز پس از درخواست برای استرداد مبلغ مبادله، همچنان دو طرف به توافقی نرسیده باشند، موضوع برای تصمیم گیری به خود سایت ارجاع داده شده سپس از طرفین درخواست می شود تا مدارک خود را ارایه نمایند. طرفین موظف خواهند بود که برای رسیدگی به موارد اختلاف، تابع قوانین سایت باشند. موافقت طرفین بدین معنا می باشد که سایت ایسام با توجه به نقش خود و بر پایه قوانین سایت، حق تصمیم گیری برای حل اختلاف به وجود آمده را دارا می باشد. سایت مسئولیتی در قبال حل اختلاف در خارج از این چهارچوب تعیین شده نخواهد داشت.

تبصره 1- در صورتی که قسمت حل اختلاف سایت نظر نهایی، در مورد حل یک اختلاف را اعلام نموده و لیکن طرفین آن نظر را اجرا ننمایند، دیگر حق طرح هیچ گونه شکایتی در این مورد را نخواهند داشت.
این قوانین شامل فعالیت های غیر قانونی اعضاء نبوده و در صورتی که محصولی برخلاف قوانین و مقررات به فروش برسد، سایت ایسام حق لغو و یا تعلیق هر معامله ای را برای خود محفوظ داشته و طبق توافق نامه میتواند حساب کاربری اشخاص خاطی را مسدود نماید.

1-1 محل تحویل کالا به خریدار
کالا به آدرس ثبت شده خریدار در سایت ارسال خواهد شد. چنانچه در هنگام خرید، آدرس جدیدی قید نشده باشد، آدرسی که خریدار در سایت عنوان نموده، به عنوان محل تحویل در نظر گرفته خواهد شد. هنگام مرجوع شدن کالا، آدرس تحویل فروشنده، همان آدرسی که در حساب کاربری ذکر شده، در نظر گرفته خواهد شد.

2-1 مسئولیت انتقال کالا
مسئولیت ارسال کالا جهت تحویل به خریدار، به عهده فروشنده خواهد بود و خطر مفقود شدن یا صدمه دیدن کالا پس از تحویل بر عهده خریدار می باشد.

3-1 لغو مبادله
ممکن است خریدار از خرید کالا صرف نظر نموده و خواهان استرداد مبلغ مبادله، پیش از اقدام فروشنده برای ارسال کالا باشد. در این گونه موارد چنانچه فروشنده همچنان (علی رغم لغو معامله توسط خریدار) به ارسال کالا مبادرت ورزد، مسئولیت و عواقب ارسال کالا به عهده فروشنده بوده و خریدار ملزم به تحویل گرفتن کالا نخواهد بود. چنانچه پیش از لغو معامله توسط خریدار، فروشنده اقدام به ارسال کالا کرده و در این مورد، هنوز خریدار را مطلع نکرده باشد، با توجه به قوانین و مقررات سایت درخواست لغو مبادله و استرداد مبلغ آن، توسط خریدار منتفی خواهد بود.

4-1 کالاهای ممنوعه
چنانچه خریدار و فروشنده با قصد قبلی اقدام به معامله کالاهای ممنوعه که نقض قوانین سایت و همچنین تخطی از قانون محسوب می شود، نمایند سایت ایسام دارای این حق خواهد بود که از واریز مبلغ مبادله امتناع ورزیده و عمل تخطی از قانون را به مقامات دولتی و اجرایی مرتبط اطلاع دهد.

1-2 مطابقت داشتن کالا با مشخصات ذکر شده در صفحه فروش
امضای خریدار بر روی رسید کالا، هنگام تحویل گرفتن آن، به منزله رسید دریافت کالا توسط او تلقی می شود.
چنانچه کالایی درون جعبه و یا بسته بندی خاصی می باشد، خریدار ملزم به باز کردن بسته هنگام تحویل گرفتن آن می باشد. چنانچه خریدار بر این عقیده باشد که کالای تحویل شده با کالای سفارش داده شده مطابقت ندارد، بلافاصله باید به صفحه حل اختلاف در بخش "ایسام من" مراجعه و با انتخاب گزینه " کالایی را که دریافت کرده ام با شرح ارایه شده در مشخصات مطابقت ندارد" و وارد کردن شماره کالا شکایت خود را ثبت کند.

2-2عبارت "مطابقت داشتن ظاهری کالای تحویل گرفته شده با کالای سفارش داده شده " به این معنی خواهد بود که از لحاظ ظاهری (با چشم انسان و یا ابزار ساده اندازه گیری) دارای شرایطی مناسب و مشابه همان عکس کالا که در درون سایت قرار داده شده، باشد و با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده شامل شکل و شمایل آن، وزن، رنگ، مدل، آکبند بودن کالا، تعداد و ... یکسان باشد.

2-3چنانچه خریدار در زمان دریافت کالا در مکان مورد نظر حضور نداشته و شخص دیگری کالا را تحویل گرفته و رسید تحویل را امضاء کند (چه از طریق دست خط و یا به صورت الکترونیکی که توسط شرکت حمل کالا اعلام می شود) به منزله تحویل گرفتن کالا توسط خریدار تلقی خواهد شد.

3- کیفیت
3-1فروشنده ملزم می باشد تا اطمینان دهد که کالای ارسال شده با مشخصات ذکر شده مطابقت دارد. ممکن است از فروشنده درخواست شود تا گواهی ساخت و تولید سازنده و یا گواهی کیفیت کالا و پیش فاکتور و سایر مستندات دیگر را در صورت شکایت خریدار ارایه نماید.
3-2در صورتی که نقص کالا با معاینه و بازرسی ظاهری کالا، قابل مشاهده بوده و این نقص باعث اختلال در عملکرد دستگاه و استفاده از آن گردد و یا هرگونه سند معتبری دال بر عدم مطابقت کالا ، با سفارش داده شده باشد، این کالا غیر منطبق با سفارش خریدار در نظر گرفته می شود. مطابقت نداشتن شامل موارد زیر می گردد:
  • کالایی را که خریدار دریافت می کند، به طور کامل با سفارش داده شده از لحاظ مشخصات ظاهری مطابقت نداشته باشد.
  • خریدار کالای نو و آکبند سفارش داده ، اما کالای دست دوم برای او ارسال شده است.
  • کالای ارسالی به خریدار جعلی باشد.
  • تعداد و کمیت کالای ارسالی، از تعداد سفارش داده شده خریدار کمتر باشد.
  • کالای تحویل گرفته شده ناقص باشد، مثلا بخشی از آن مفقود شده باشد.


3-3شکایت مربوط به مطابقت نداشتن کالا با مشخصات ذکر شده در صفحه فروش، در این گونه موارد پذیرفته نخواهد شد:
  • نقص کالا در صفحه فروش ذکر شده باشد.
  • در صفحه فروش، دست دوم بودن آن ذکر شده باشد.
  • در صفحه فروش، وضعیت کالا "کالای معیوب یا غیرقابل استفاده" باشد.

3-4خریدار ملزم به ارایه دلیل مناسب، برای اثبات ادعای خود مبنی بر مطابقت نداشتن کالا با مشخصات ذکر شده در صفحه فروش می باشد. چنانچه خریدار موفق به جمع آوری و ارایه تمام و یا بخشی از ادله برای اثبات ادعای خود نگردد، سایت با توجه به مدارک ارایه شده موجود، تصمیم گیری خواهد نمود. خریدار تنها در صورت رای بخش حل اختلاف مبنی بر مرجوع شدن کالا، می تواند کالا را برگشت دهد و مسئولیت مرجوع کردن کالا به فروشنده بدون هماهنگی با بخش حل اختلاف بر عهده خریدار می باشد.

3-5فروشنده نیز باید دلیل خود را، برای رد ادعای خریدار در مورد مطابقت نداشتن کالا با مشخصات ذکر شده در صفحه فروش، ارایه نماید. چنانچه فروشنده موفق به جمع آوری و ارایه تمام و یا بخشی از دلایل برای اثبات ادعای خود نگردد، سایت با توجه به مدارک ارایه شده موجود، تصمیم گیری خواهد نمود . در مواردی که کالای ارسالی باید مرجوع شود، فروشنده ملزم به ارایه آدرس درست برای مرجوع شدن آن می باشد. چنانچه کالای مرجوع شده به دلیل ثبت آدرس نادرست توسط فروشنده، به مقصد نرسد، به این معنا خواهد بود که فروشنده از حق خود برای مرجوع شدن کالا چشم پوشی کرده و موافقت می کند که مبلغ مبادله، به خریدار مسترد گردد.

4-تاخیر و یا کوتاهی در تحویل کالا
4-1پس از این که خریدار مبلغ قرارداد را به حساب ایسام واریز نمود، فروشنده ملزم به ارسال آن به مقصد تعیین شده ظرف مدت 36 ساعت می باشد. ممکن است بنا به دلایل خارج از اراده شامل جنگ ، سیل، زلزله و یا فورس ماژور، تحویل کالا به خریدار به تاخیر افتاده و یا کالا به دست خریدار نرسد. در این گونه موارد، خریدار و فروشنده می توانند با یکدیگر مذاکره کرده و زمان تحویل کالا را به تعویق انداخته و یا ارسال آن را لغو نموده و مبلغ پرداخت شده را عودت دهند. اما در صورت عدم توافق ، سایت ایسام با توجه به قوانین زیر تصمیم گیری خواهد نمود.
  • چنانچه فروشنده کالای مورد نظر را به شرکت حمل و نقل تحویل نداده باشد، معامله فسخ خواهد شد و فروشنده مسئول پذیرش عواقب فسخ این قرارداد می باشد.
  • چنانچه فروشنده کالای سفارش داده شده را ارسال کرده، اما هنگام حمل مفقود شده باشد، فروشنده مسئول گم شدن آن بوده و می بایست شخصا با شرکت حمل کننده طرف قرارداد، مذاکره و نسبت به دریافت وجه کالا از بیمه شرکت حمل طرف قرارداد اقدام نماید.
  • چنانچه فروشنده اثبات نماید که شرکت حمل طرف قرارداد، کالا را در محل مورد نظر تحویل داده، اما شخص ثالثی اقدام به تحویل گرفتن آن نموده و خریدار از این موضوع با خبر نشده باشد، کالای ارسالی به منزله تحویل شده تلقی خواهد شد.


4-2فروشنده پس از ارسال باید خریدار را از وضعیت حمل کالا مطلع گرداند و همچنین باید اسناد مرتبط با ارسال کالا شامل رسید، بارنامه و یا کد رهگیری مرسوله را در اختیار سایت قرار دهد.

5-مدارک مورد نیاز در هنگام بروز اختلافات
5-1طرف زیان دیده، ملزم به ارایه اسناد محکمه پسند برای اثبات ادعای خود می باشد. سایت ایسام برای به دست آوردن ادله مناسب، از دو طرف درخواست می کند تا مدارک اثبات کننده ادعای خود را ارایه نمایند. خریدار و فروشنده قبول می نمایند که سایت ایسام دارای نقش تعیین کننده در پذیرش و یا عدم پذیرش اسناد ارایه شده خواهد بود.
5-2چنانچه مدارک ارایه شده، ارتباطی با ادعای مطرح شده نداشته باشند، سایت ایسام دارای این حق می باشد که بنابه صلاحدید خود تصمیم مناسب را اتخاذ کند.
5-3چنانچه مدارک ارایه شده توسط دو طرف، کامل نباشد، سایت ایسام دارای این حق می باشد که مستندات محکمه پسند دیگری را جهت اثبات ادعای هر یک از طرفین مطالبه نماید.

حمایت از فروشندگان
ایسام با در نظر گرفتن شرایط، فروشندگان را در برابر طرح شکایت و درخواست بازگرداندن وجه به دلیل عدم دریافت کالا مورد حمایت قرار می دهد.

تبصره 2 -ایسام از کل مبلغ دریافتی ثبت‌ شده به نام فروشنده حمایت نموده و در این مورد محدودیتی از نظر تعداد آن وجود ندارد.
تبصره 3 -فروشنده باید واجد تمامی شرایط زیر باشد تا مشمول حمایت‌های سایت قرار گیرد:
     1- کالا را در مدت زمان تعیین شده و به نشانی خریدار که در سایت ثبت شده است ارسال کرده باشد.
     2- کالا با شرکت های حمل کننده مورد تایید ایسام ارسال شود و دارای رسید، بارنامه و کد رهگیری معتبر باشد.
     3- مدارک مورد نیاز سایت را در مهلت مقرر ارایه کند.
     4- کالای موضوع معامله مادی و ملموس باشد به گونه‌ای که قابل ارسال تلقی شود و در مورد کالاهای مجازی فایل و اطلاعات قابل انتقال باشد.

تبصره 4 -تحویل کالا به خریدار، با ارایه سند تحویل کالا که شامل موارد زیر باشد اثبات می‌گردد:
     1- شماره بارکد قبض ارسال کالا یا کد رهگیری مرسوله
     2- تعداد و مشخصات کالا
     3- تاریخ تحویل کالا
     4- نشانی گیرنده کالا
     5- نام و امضای گیرنده کالا مبنی بر دریافت کالا

تبصره 5 -فروشنده موظف خواهد بود ظرف 36 ساعت از زمان اعلام فروش کالای خود در سایت ، نسبت به ارسال کالا و ثبت بارنامه در سایت اقدام نماید. در غیر این صورت سایت معامله را فسخ و وجه واریزی خریدار را مسترد می گرداند.

تبصره 6 -موارد ذیل مشمول حمایت نخواهند بود :
1- معاملات مربوط به کالاهای غیرمجاز
2- معاملاتی که خارج از سایت ایسام انجام شده است.


6- مرجوع شدن کالا
6-1خریدار و فروشنده می توانند بر سر مرجوع شدن کالا و همچنین چگونگی انجام این امر، با یکدیگر مذاکره کرده و به توافق برسند. در این گونه موارد، کالای مرجوع شده باید با همان شرایطی که تحویل گرفته شده، مرجوع گردد.
6-2چنانچه خریدار کالایی را مرجوع می کند، باید از شرکت های حمل مورد تایید ایسام برای ارسال آن استفاده کند. همچنین خریدار باید تمام اطلاعات و جزییات مرتبط با حمل کالا را از طریق سایت ارایه نماید. چنانچه خریدار نتواند اطلاعات مورد نیاز برای رهگیری کالا ارایه نماید ، مرجوع گشتن کالا بی اعتبار گردیده و مبلغ معامله به حساب فروشنده واریز خواهد شد.
6-3چنانچه خریدار و فروشنده نتوانند بر سر مرجوع شدن کالا و همچنین چگونگی انجام این امر، با یکدیگر به توافق برسند، حل اختلاف را به ایسام برای صدور رای نهایی ارجاع می دهند. در این صورت در مورد مرجوع شدن کالا رای ایسام لازم الاجرا است.

7- آزادسازی مبلغ قرارداد
هنگام به وجود آمدن اختلافی بین خریدار و فروشنده و ارجاع آن به سایت، هر دو طرف می پذیرند که سایت طبق قوانین موجود دارای حق تصمیم گیری در مورد آزادسازی بخشی و یا تمامی مبلغ مبادله برای هر دوطرف و یا تنها یک طرف منازعه می باشد. چنانچه سایت ایسام تصمیم بگیرد که خریدار باید کالای مورد نظر را مرجوع کند، خریدار 48 ساعت فرصت دارد تا کالا را مرجوع کند، اگر خریدار از مرجوع کردن آن ظرف این مدت امتناع ورزد، سایت ایسام مبلغ معامله را به حساب فروشنده واریز می نماید.


8- محدودیت های زمانی
8-1هنگام دریافت شکایت، سایت ایسام بلافاصله خریدار و فروشنده را از آن با خبر می گرداند.
8-2هر دوطرف خریدار و فروشنده، باید مدارک خود را برای اثبات ادعای طرح شده و یا رد آن، ظرف مدت 72 ساعت پس از اطلاع رسانی سایت در مورد شکایت مطرح شده، ارایه کنند. چنانچه خریدار و یا فروشنده ظرف مدت زمان مشخص شده، موفق به ارایه تمام و یا بخشی از مدارک نشوند، سایت ایسام می تواند تصمیم خود را با توجه به مدارک ارایه شده تا آن لحظه اتخاذ کند.
8-3چنانچه بررسی شکایت مطرح شده ، نیازمند زمان بیشتری باشد، سایت ایسام ظرف مدت یک هفته کاری پس از دریافت شکایت ، تصمیم مناسب را اتخاذ می نماید.
8-4چنانچه خریدار و فروشنده برای مرجوع شدن کالا با یکدیگر به توافق رسیده باشند، فروشنده حق هیچ گونه اعتراضی را نسبت به عدم دریافت کالا و یا مغایرت داشتن کالا با کالایی که فروخته است، ندارد.
8-5چنانچه گروه حل اختلاف رای به مرجوع شدن کالا به فروشنده داده باشد، در صورتی که فروشنده مدعی باشد که خریدار کالا را معیوب کرده و یا در آن تغییری ایجاد کرده است و با کالایی که برای خریدار ارسال کرده است، مغایرت دارد، تنها 24 ساعت پس از دریافت کالا فرصت دارد تا با ارایه رسید معتبر شکایت خود را مطرح کند.
8-6.اگر فروشنده حداکثر تا 5 روز پس از ثبت بارنامه در بخش حل اختلاف توسط خریدار، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی فروشنده را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب خریدار واریز کند.


 فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه

فروشندگان ابتدا باید از مطابقت داشتن فعالیت ها، مبادلات و فروش کالای خود با قوانین سایت اطمینان حاصل نمایند. در صورت منطبق نبودن آنها با قوانین سایت، از انجام هر یک از این امور جلوگیری شده و همچنین ممکن است تغییرات دیگری نظیر ایجاد محدودیت در تسهیلات خرید و فروش و حتی بسته شدن حساب کاربر خاطی اعمال شود. این قوانین یا به دلیل مغایرت این کالاها و فعالیت ها با قوانین کشوری می باشد و یا اینکه با خط مشی و قوانین ایسام مطابقت ندارد.
اقلام مندرج در این لیست تحت هیچ شرایطی نمی توانند مورد خرید و فروش قرار گیرند.


لیست فعالیت های ممنوعه
كاربران می‏بایست هنگام داد و ستد از طریق سایت، از ارتکاب موارد زیر خودداری نمایند:
  1. تخلف ازهریک از بخش های توافق نامه کاربری،حفظ حریم شخصی و دستورالعمل حل اختلاف با ایسام مجاز نمی باشد.
  2. تخطی از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین جزایی، مدنی، مالی، تجاری، بانکی، مالیاتی، گمرکی، اداری و به طور خاص قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مبارزه با پول‌شویی.
  3. نقض حقوق مولفین ، مصنفین و هنرمندان و یا حقوق مندرج در قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری، حقوق منبعث از قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، حقوق مذکور در قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی
  4. ارایه اطلاعات مخدوش نادرست و غیر موثق.
  5. فروش و عرضه اجناس تقلبی
  6. ارتکاب عملی که کلاهبرداری و یا در حکم آن به شمار بیاید.
  7. عدم همکاری در تحقیقات و یا عدم تأیید اطلاعاتی که به سایت داده‌ شده است.
  8. استفاده از پروکسی ناشناس
  9. استفاده از حساب کاربری ایسام که سابقا با این موارد ممنوعه مرتبط باشد.
  10. انجام مبادله یا استفاده از خدمات به نحوی که منجر به طرح شکایت یا اخذ جریمه‌ از ایسام یا هر یك از کاربران شود.
  11. سوءاستفاده یا تخلف از قوانین جرائم رایانه ایی
  12. افشا یا انتشار اطلاعات کاربران دیگر و یا استفاده از آن اطلاعات برای اهداف تجاری .
  13. ارسال پیام‌های الکترونیکی ناخواسته و هرزنامه‌ها به سایر کاربران یا سوء استفاده از خدمات برای کسب منفعت مالی.
  14. تلاش برای مداخله و اخلال در سایت یا خدمات ایسام.
  15. هرگونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از سایت بدون اخذ اجازه قبلی از شرکت ایسام.
  16. استفاده از نرم‌افزارهای اخلال‌گر مانند ویروس‌ها و تروجان‌ها و کرم‌های اینترنتی که موجب اخلال در کار رایانه‌های شرکت یا سرقت اطلاعات شود.
  17. انجام امور مرتبط با خیریه و جمع آوری کمک های مالی.
  18. انجام معامله خارج از سایت ایسام به هر شکلی مجاز نمی باشد. تبادل هرگونه اطلاعات تماس و یا دادن پیشنهاد جهت انجام معامله خارج از سایت ایسام ممنوع است.
  19. انجام فعالیت های ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه http://internet.ir


لیست مبادلات ممنوعه
انجام مبادلات زیر در ایسام ممنوع بوده و از خدمات سایت محروم‌ خواهند بود:
  1. مبادلات مرتبط با ارایه خدمات
  2. مبادلات مربوط به فروش اجناسی که متعلق به فروشنده نیستند یا فروشنده مجاز به فروش آن‌ها نیست
  3. مبادلاتی که منجر به نقض حقوق مالکیت فکری کالاهایی که دارای چنین حقوقی هستند گردد
  4. مبادلات مرتبط با اموال تاريخی، فرهنگی به دست آمده از حفاری غیرمجاز
  5. مبادلاتی که اطلاعات شخصی افراد دیگر را به طور غیرقانونی فاش می‌کند
  6. مبادلات مربوط به شرکت‌های هرمی، برنامه‌های شبکه‌ای و برنامه‌های بازاریابی چندسطحی
  7. قمار و شرط‌ بندی و سایر فعالیت‌هایی که با دریافت مبلغی برای شرکت در مسابقه جایزه می‌دهند
  8. مبادلاتی که افراد مختلف بدان وسیله به نمایندگی از طرف فروشندگان وجوه را دریافت و جمع‌آوری می‌کنند
  9. مبادلاتی که طبق قوانین جمهوری اسلامی مجاز شمرده نمی شود


لیست فعالیت های ممنوع مرتبط با ثبت کالا
  1. ثبت کالای بدون عکس
  2. ثبت کالا با تصویر نامرتبط
  3. ثبت کالای نامشخص و کلی
  4. ثبت کالاهای تبلیغاتی
  5. ثبت کالاهای خدماتی
  6. ثبت اعضای بدن
  7. ثبت اموال غیرمنقول
  8. ثبت کالاهای قاچاق و دولتی
  9. ثبت کالا با عناوین تبلیغاتی
  10. ثبت کالا با هزینه پستی نامتعارف
  11. ثبت هزینه پستی برای کالای مجازی
  12. ثبت چندین کالای نامرتبط در یک کالا
  13. ثبت کالای دست دوم با تصویر اینترنتی
  14. ثبت کالا با مشخصات و توضیحات نامرتبط
  15. ثبت کالاهای منتسب به رژیم اشغال گر قدس
  16. ثبت عنوان و توضیحات کالا با حروف انگلیسی
  17. ثبت کالا با قیمت بیشتر از بیست میلیون تومان
  18. ثبت کالا به صورت غیر اختصاصی برای کاربر خاص
  19. ثبت کالاهایی که مبادله آنها طبق قانون ممنوع است
  20. ثبت اموال سرقتی و کالاهای با شماره سریال پاک شده
  21. ثبت کالاهایی که برای مصرف‌کننده خطر جدی در پی دارد
  22. ثبت کالاهایی که مبادله آنها دارای مقررات و نظامات خاص است
  23. ثبت کالاهای به‌دست‌آمده از ارتکاب جرم یا نقض مقررات كشوری
  24. ثبت مواد مخدر و روان گردانها ، عناصر سازنده و متعلقات مربوط به آنها
  25. ثبت کالاهای خلاف شئون و یا دارای عناوین و تصاویر خلاف شئون
  26. ثبت کالاهای مرتبط با بخت‌آزمایی، قمار و شرط‌ بندی
  27. ثبت کالای مرتبط با بازاریابی شبکه ای، چندمرحله ای، هرمی، ماتریسی و غیره
  28. ثبت کالاهای تکراری (توجه: ثبت دو کالای یکسان با دو شماره سریال متفاوت نیز کالای تکراری محسوب می شود.)
  29. ثبت آگهی خرید (کاربران به جای ثبت آگهی خرید، می توانند به گروه کالای مورد نظر مراجعه و آن کالا را خریداری کنند)
  30. ثبت تاکسی درمی تمام گونه های حیوانات (نظیر حرام گوشت، حلال گوشت، اهلی، وحشی و حتی با مجوز تاکسی درمی و شکار)
  31. ثبت کالاهایی که نیاز به خدمات پیش و پس از فروش دارند
  32. ثبت كالاهایی كه در توضيح آنها از مفاهيم انتزاعی در حوزه دين و اعتقادات مردمی استفاده شده است.
  33. ثبت کالاهای دارای خواص معنوی و یا ارزش معنوی (متبرک)، حرز، دعا، طلسم، سحر، جادو و جنبل، بخت، شانس، اقبال، یمن، گشایش امور، رزق و روزی
  34. ثبت کالاهای متعلق به میراث فرهنگی کشور
  35. ثبت کالاهای ممنوع ذکر شده در سایت کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه http://internet.ir
  36. ثبت کلیه کالاهایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی غیرمجاز می باشند


لیست کالاهای ممنوع در هر گروه

نام گروه کالاهای ممنوع در این گروه
1 پوشاک و اکسسوری خانم ها لباس زیر دست دوم
ساپورت یا ساق زنانه دست دوم
لباس های چسبان و کشی دست دوم
2 پوشاک و اکسسوری آقایان لباس زیر دست دوم
لباس های چسبان و کشی دست دوم
3 موبایل و تبلت سیم کارت تلفن همراه
گوشی تلفن همراه بدون کارتن
کارتن گوشی
گوشی با قفل آیکلود (در صورتی که شماره سریال کارتن و گوشی یکسان باشد مجاز است)
اکانت، فالوئر و پیج اینستاگرام
گروه و کانال تلگرام
اکانت و ایمیل یاهو و گوگل و سایر سرویس دهنده ها
نرم افزارهای ارسال پیام انبوه در تلگرام و وایبر و ...
شارژ تلفن همراه به صورت مزایده
شارژ تلفن همراه به صورت انتقال خط به خط (فروش شارژ موبایل به صورت اعلام کد شارژ مجاز می باشد)
4 لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه مودم وایمکس
ویزا و مستر کارت
هارد، لپ تاپ، فلش و کامپیوتر شخصی و سایر لوازم دیجیتالی دارای اطلاعات
بازی GTA و Battlefield 3
نرم افزار هک و محصولات آموزش هک
فیلترشکن و وی پی ان و محصولات مرتبط
اطلاعات شخصی و آدرس پستی افراد (بانک اطلاعاتی)
اسکریپت مزایده
اسکریپت پیش بینی فوتبال
اسکریپت شرط بندی و قمار
بازی های ممنوع اعلام شده در سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای http://www.ebazi.org
بازی های رایانه ای ممنوع اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران
5 لوازم عکاسی و فیلم برداری دوربین کوچک مرتبط با تجهیزات جاسوسی
خودکار دوربین دار و سایر لوازم دوربین دار
6 لوازم صوتی و تصویری تجهیزات و گیرنده های مربوط به آنتن ماهواره
دستگاه استراق سمع، تجهیزات شنود و لوازم جاسوسی
7 کنسول های بازی بازی GTA و Battlefield 3
بازی های ممنوع اعلام شده در سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای http://www.ebazi.org
بازی های رایانه ای ممنوع اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران
8 بهداشت و زیبایی محصولات آرایشی و بهداشتی بدون مجوز وزارت بهداشت
پودر و مکمل های خارجی و بدون مجوز وزارت بهداشت
داروهای نسخه دار و بدون نسخه
دستگاه تاتو و خالکوبی
لوازم آرایش استفاده شده
لوازم بهداشتی استفاده شده
لوازم زناشویی، کاندوم، ژل و اسپری زناشویی
داروی های لاغری، چاقی، افزایش قوای جنسی، بلندی قد، ترک اعتیاد و حلقه ویبراتور
محصولات حلزون، شترمرغ، کوسه و سایر حیوانات
9 ساعت، جواهر و زیورآلات سنگ پیاده به صورت بارخانه
طلا، زیورآلات قیمتی و سنگ های قیمتی
زیورآلات و سنگ پیاده دارای خاصیت درمانی و معنوی و تمامی کالاهای دارای خاصیت درمانی و معنوی
مهره مار، خرمهره، مهره کهنه و گبری و کالاهای مرتبط با حرز، دعا، طلسم، سحر، جادو و جنبل
سنگ الماس با هر قیمتی و با هر برشی مانند برلیان، پرنس، مارکیز، باگت و ...
10 اشیاء قدیمی و کلکسیونی سکه چکشی
تراول، ایران چک، صد دلاری
تنباکو، دخانیات و سایر مواد دخانی
دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج یاب
کارت‌های بخت‌آزمایی، قمار و شرط‌ بندی
مهر، سکه و اسکناس جعلی (طرح یا کپی)
کالاهای دارای عناوین، توضیحات و محتوای منتسب به طاغوت
اموال تاریخی، فرهنگی به دست آمده از حفاری غیرمجاز (زیرخاکی)
کالاهای متعلق به میراث فرهنگی کشور
اجزا و اعضای بدن حیوانات حرام گوشت، حیوانات وحشی و گونه های محافظت شده
کالاهای ساخته شده از اجزای حیوانات حرام گوشت، حیوانات وحشی و گونه های محافظت شده
سهام ، انواع سهام های قرضه دولتی و اوراق قرضه، اوراق بهادار و اسناد تجاری (اصل و کپی)
11 لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان فروش موجودات زنده، حیوانات خانگی، اهلی یا وحشی
12 کتاب و لوازم تحریر کتاب و دست نوشته خطی، چاپ سربی و چاپ سنگی
جزوات درسی بدون اجازه از مرجع مربوطه
آلبوم، مجله و تصاویر ژست و فیگور، مدلینگ و فشن
روزنامه، مطبوعات و مجلات منتسب به طاغوت
تحقیق، پایان نامه و پروژه دانشجویی
کتاب، جزوه، نوشته و نرم افزار ممنوع اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران
کالاهای مجازی به صورت مزایده (مانند پی دی اف و نرم افزار و ...). توجه: فروش عادی کالاهای مجازی مانعی ندارد.
13 قطعات و لوازم ماشین و موتور اتومبیل و موتور سیکلت
آژیر و فلاشر پلیس
14 لوازم سرگرمی و اسباب بازی تخته نرد
لوازم جنسی
مواد و وسایل آتشزا (مانند وسایل آتش بازی و محترقه)
کوادکوپتر، لوازم و تجهیزات آن
15 لوازم و لباس ورزشی کلت بادی و ماکت کلت
مایو دست دوم
قمه، پنجه بکس
تفنگ ساچمه ای و بادی با فنر تقویت شده
تفنگ ساچمه ای و بادی دارای کالیبر بیشتر از 4.5
ساپورت های ورزشی دست دوم مانند کتف بند و شکم بند دست دوم
انواع سلاح گرم و سرد، جنگ افزار، مهمات جنگی، اسپری فلفل، شوک دهنده های الکتریکی و سرنیزه
16 فرهنگ و هنر فروش کپی محصولات فرهنگی و هنری داخلی نقض کننده حقوق مولف و مصنف
فروش کپی یا اصل محصولات فرهنگی و هنری خارجی بدون پکیج اورجینال و بدون مجوز وزارت ارشاد
17 تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی دوربین مدار بسته کوچک قابل پنهان سازی
دستگاه کارت خوان
18 لوازم الکتریکی و الکترونیکی تلفن بیسیم، دستگاه بیسیم، واکی تاکی غیرمجاز و قطعات مرتبط ممنوع اعلام شده توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي www.cra.ir
19 لوازم و ابزارآلات انواع سموم
20 سوپر مارکت غذا و مواد خوراکی با ماندگاری کم (فساد پذیر)
الکل، مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های سکرآور


ابلاغیه ها و دستور العمل ها
گروه کتاب:
لازم است در توضیحات کتاب، مشخصات کامل آن، همراه با نام نویسنده، شماره شابک، انتشارات و ... درج شود.

گروه محصولات آرایشی و بهداشتی:
لازم است در توضیحات محصولات آرایشی و بهداشتی، شماره مجوز بهداشت و یا سازمان غذا و دارو درج شود.

گروه بازی های رایانه ای و کنسول:
تمام بازی ها باید مجوز عرضه از بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشند.

گروه نرم افزار، محتوای آموزشی، فیلم و کارتن، محصولات صوتی و موسیقی :
لازم است در توضیحات مشخصات هولوگرام و یا پروانه نمایش آنها درج شود.


 گزارش موارد نقض قوانین سایت

چنانچه با کالایی که ناقض قوانین سایت بوده، برخورد نمودید، لطفا با کلیک بر روی لینک گزارش تخلف در صفحه فروش (پایین بخش درباره فروشنده) به ما اطلاع رسانی نمایید. هنگامی که قوانین سایت ایسام نقض می شود، سایت پس از حذف یا ویرایش، تذکر مرتبط را به فروشنده کالا ارسال می کند.


 قوانین مسدود شدن و باز شدن حساب کاربری

تعریف قفل فروش: حساب فروش فروشنده مسدود می شود و کالاهای فروشنده در سایت نمایش داده نمی شود.
  در چه مواردی فروشنده قفل فروش می شود؟
  1. عدم ارسال کالا ظرف مدت 36 ساعت پس از فروش
  2. درج اطلاعات تماس در بخش "جزییات کالا" یا "سوال از فروشنده"
  3. درج بارنامه نادرست
  4. درج هزینه پستی بالا، نادرست و یا نامتعارف
  5. داشتن شکایت زیاد: فروشنده ای که در بیشتر فروشهای خود، خریدار از او ناراضی است.
  6. ثبت مکرر کالا در گروه نادرست
  7. تلاش برای انجام معامله خارج از سایت ایسام و یا دادن پیشنهاد جهت انجام معامله در خارج از سایت ایسام
  8. چنانچه حساب کاربری با حساب کاربری دیگری که تخلف در فروش داشته و قفل فروش شده است، توسط سیستم هوشمند مرتبط شود، قفل فروش می شود.

تعریف قفل مزایده: خریدار نمی تواند در مزایدات پیشنهاد دهد.
  در چه مواردی خریدار قفل مزایده می شود؟
  • اگر خریدار در مزایده برنده شود و ظرف مدت 48 ساعت پس از اتمام مزایده، مبلغ آن را پرداخت نکند.
  • چنانچه توسط سیستم هوشمند ایسام، تشخیص داده شود که فرد در مزایده خود و یا نزدیکان و آشنایان خود شرکت کرده است و سعی در افزایش قیمت مزایده داشته است، حساب مزایده ایشان به صورت خودکار مسدود می شود.
  • چنانچه حساب کاربری با حساب کاربری دیگری که تخلف در مزایدات داشته و قفل مزایده شده است، توسط سیستم هوشمند مرتبط شود، قفل مزایده می شود.

تعریف قفل پیشنهاد قیمت کمتر: خریدار نمی تواند در کالاهایی که برای فروش با پیشنهاد قیمت کمتر نیز است، پیشنهاد قیمت کمتر دهد.
  در چه مواردی خریدار قفل پیشنهاد قیمت کمتر می شود؟
  • اگر خریدار پیشنهاد قیمت کمتر بدهد و فروشنده پیشنهاد ایشان را تایید کند و خریدار مبلغ آن را طی مدت 24 ساعت پرداخت نکند.

تعریف قفل کامل: حساب کاربری فرد به طور کامل قفل می شود و کاربر نمی تواند وارد حساب کاربری خود شود.
  در چه مواردی کاربر قفل کامل می شود؟
  1. توهین و ناسزا، تمسخر و تهدید سایر کاربران
  2. فروش کالاهای ممنوعه
  3. طرح شکایت نابجا: خریداری که در بیشتر خریدهای خود، شکایت نابجا مطرح می کند.
  4. درج اطلاعات تماس در نام کاربری
  5. استفاده از تصاویر مغایر با شئونات اسلامی در پروفایل
  6. ایجاد حساب کاربری جدید توسط کاربر خاطی: در صورتی که حساب کاربری قبلی فرد همچنان مسدود است، حساب کاربری جدید نیز بسته می شود.
  7. تلاش برای انجام معامله خارج از سایت ایسام و یا دادن پیشنهاد جهت انجام معامله در خارج از سایت ایسام
  8. چنانچه حساب کاربری با حساب کاربری دیگری که تخلف داشته و قفل کامل شده است، توسط سیستم هوشمند مرتبط شود، قفل کامل می شود.
  9. تخطی از سایر قوانین توافق نامه کاربری

باز شدن حساب کاربری
کاربرانی که حساب کاربری آنها قفل می شود و نیز افرادی که حساب کاربری آنها توسط سیستم هوشمند ایسام به حساب های متخلف متصل می شود، در صورت تمایل برای رفع مسدودی، طبق قوانین ایسام باید مدارک خواسته شده و همچنین تعهدنامه دست نویس کاربر مبنی بر رعایت قوانین سایت ایسام را ارسال نمایند.
تصویر صفحه اول شناسنامه، کارت ملی و تصویر یکی از قبوض تلفن ثابت یا هر قبض دیگری که نشانی ثبت شده در آن با آدرس شما در سایت یکسان باشد. تصویر مدارک ذکر شده صرفا برای تطبیق با اطلاعات ثبت شده شما در سایت دریافت می گردد و نزد ایسام به صورت محرمانه باقی می ماند.
پس از ارسال مدارک و بررسی آنها، حساب کاربری طی 10 روز فعال می شود.
چنانچه حساب کاربری فرد متخلف مجدد قفل شود، حساب کاربری ایشان حداقل تا 6 ماه مسدود می شود و پس از طی شدن این مدت، کاربر در صورت تمایل درخواست خود را برای باز شدن قفل حساب اعلام می کند تا بررسی شود.
در صورتی که حساب کاربر پس از 6 ماه باز شود و کاربر دوباره تخلف کند، حساب ایشان برای همیشه مسدود خواهد ماند.

متن تعهدنامه دست نویس کاربر جهت باز شدن حساب کاربری

لازم است کاربر برای باز شدن حساب کاربری، متن زیر را با دست خط خود بنویسد و پس از اسکن و یا گرفتن عکس از آن، تصویر آن را همراه با سایر مدارک خواسته شده به آدرس ایمیل suspend@esam.ir ارسال نماید.

اینجانب [...] دارای نام کاربری [...] قوانین ایسام و توافق نامه کاربری را مطالعه نموده ام و به تمامی مفاد آن آگاهی دارم متعهد می شوم قوانین سایت ایسام را رعایت نمایم. در صورت تکرار تخلف، طبق قوانین، ایسام مختار است از ادامه فعالیت من در سایت جلوگیری کند.
لطفا تاریخ به همراه امضا در آن درج گردد.

نام و امضا:               تاریخ:


 انتخاب عکس پروفایل

قرار دادن تصاویر غیراخلاقی، دارای پوشش نامناسب، مستهجن، تصاویر موهن سیاسی و مذهبی و دلخراش در عکس پروفایل ممنوع است. در صورت مشاهده حساب کاربری فرد خاطی مسدود و برخورد قانونی انجام خواهد شد.


 نمرات کاربران

به منظور ارزیابی بهتر عملکرد کاربران، ارزش گذاری دیگری با عنوان نمره در نظر گرفته شده است.
هر کاربر به صورت پیش فرض 20 نمره مثبت برای "حساب کاربری"، "فروش"، "مزایدات" و "پیشنهاد قیمت کمتر" دارد.
نمره کاربری: 20+
نمره فروش: 20+
نمره مزایدات: 20+
نمره پیشنهاد قیمت کمتر: 20+

این نمرات به صورت جداگانه برای هر کدام از این حسابها منظور شده است. همچنین برای هر تخلفی در هر یک از این بخش ها نمره منفی در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف در هر یک از این بخش ها، نمره مرتبط با آن بخش کم خواهد شد.
به عنوان مثال تخلف کاربران نظیر عدم ارسال کالای فروش رفته باعث کم شدن نمره فروش می شود. عدم پرداخت مزایده باعث کم شدن نمره مزایده می شود.
همینطور عملکرد مثبت کاربران باعث افزایش نمره آنها در هر کدام از این بخش ها می شود.
چنانچه نمره کاربری در هر کدام از این حسابها 0 شود، حساب کاربری مرتبط با آن مسدود می شود و از فعالیت کاربر در بخش مورد نظر جلوگیری می شود.
نمره کاربری: 0 (مسدود شدن حساب کاربری)
نمره فروش: 0 (مسدود شدن حساب فروش)
نمره مزایدات: 0 (مسدود شدن حساب مزایدات)
نمره پیشنهاد قیمت کمتر: 0 (مسدود شدن حساب پیشنهاد قیمت کمتر)