بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش مراحل خرید کالا یا قرار دادن کالا برای فروش اینترنتی در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا یا قطعات نو و دست دوم در سایت ایسام


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

درخواست تماس با شما
فروش و تعرفه ها

این بخش شامل: روش به فروش گذاشتن کالا، ایجاد فروشگاه و تعرفه فروش می باشد.
ممکن است پاسخ سوال شما در قسمت پرسش های متداول باشد. پرسش هایی که برای بیشتر کاربران مطرح می شود در آن قسمت جمع آوری شده اند.
با کلیک بر روی این لینک به بخش پرسش های متداول بروید.

 چگونه بفروشم؟

چگونه کالایی را که می خواهم برای فروش بگذارم؟
مرحله 1: ثبت نام کنید.
اگر قبلا ثبت نام کرده اید، روی ورود کلیک کنید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
(برای خروج از بخش راهنما و ورود به حساب کاربری خود اینجا را کلیک کنید.)
لینک ورود

مرحله 2: روی فروش کلیک کنید.
گروه یا طبقه بندی کالای خود را با یکی از سه روش می توانید انتخاب کنید.
گروه بندی کالا به این جهت مهم است که به خریدار کمک می‌کند سریع تر و راحت تر کالای شما را در سایت پیدا کند.

مشاهده این سه روش

    روش یک- گروه‌های پیشنهادی ایسام:
لینک ورود

ساده‌ترین روش برای پیدا کردن گروه کالای شما می‌باشد. در این قسمت یک کلمه وارد کنید، (3) مثل تمبر، لپ‌تاپ، کیف، دوربین و ... تا گروه کالای شما نمایش داده شود. گروه مورد نظر را انتخاب کنید (4). بعد از آن به صفحهٔ وارد کردن جزئیات کالا وارد میشوید.

    روش دو- جستجوی گروه توسط شما:
در این قسمت می توانید به صورت لیستی ابتدا گروه شاخهٔ اصلی‌ را از لیست انتخاب و پس از آن شاخهٔ فرعی را انتخاب نمایید. سپس شما به صفحهٔ وارد کردن جزئیات کالا وارد میشوید.
لینک ورود


    روش سوم- گروه‌های استفاده شده :
برای فروشندگانی است که پیش از این کالا ثبت کرده اند و می توانند از همان گروههای قبلی خودشان استفاده کنند.
لینک ورود

(برای خروج از بخش راهنما و ورود به صفحه انتخاب گروه کالا خود اینجا را کلیک کنید.)

        بستن

مرحله 3: صفحهٔ وارد کردن مشخصات کالا
قبل از ثبت کالا در سایت، مطمئن شوید که عرضه آن با قوانین سایت منطبق بوده و جزو فعالیت‌ها، مبادلات و کالاهای ممنوعه نباشد.

توجه: چنانچه می خواهید یک کالای مجازی برای فروش ثبت کنید، بخش فروش کالای مجازی را مطالعه کنید.
در بالای صفحه فروش برخی گروه ها که هم ماهیت فیزیکی و هم مجازی دارند، امکان انتخاب ثبت کالا به صورت فیزیکی و مجازی فراهم شده است.
انتخاب فروش به صورت مجازی


نکته 1: فروشنده باید در مورد کالایی که برای فروش می گذارد، اطلاعات کافی و لازم را داشته باشد. همینطور باید نسبت به سلامت کالای خود آگاه باشد و اگر بخشی از آن معیوب است، حتما در جزییات کالا ذکر شود. اگر فروشنده از کارکرد درست آن مطمئن نیست، باید هنگام ثبت آن کالا، وضعیت آن را "کالای معیوب یا غیر قابل استفاده" انتخاب کند.

در صورتی که فروشگاه در ایسام ثبت کرده باشید می توانید مشخص کنید این کالا در چه گروهی در فروشگاه شما قرار می‌گیرد. برای ایجاد گروه بندی در فروشگاه به صفحه ایسام من، قسمت فروشگاه من در منوی مدیریت گروه کالا مراجعه و نسبت به ایجاد گروه مورد نظر اقدام نمایید.

 قسمت اول: عنوان کالا مشاهده جزییات

عنوان کالا


(1) عنوان کالا: عنوان کالای خود را بصورت دقیق وارد نموده تا بیشتر در جستجوها نمایان و مشاهده شود. در صورتی که کالای شما مارک خارجی‌ دارد، آن را به انگلیسی هم وارد کنید تا در نتایج جستجوها بیشتر قرار گیرد. مانند: Samsung, IBM, Toshiba

(2) وضعیت کالا: وضعیت کالای خود را انتخاب کنید. این قسمت بسیار مهم است به دلیل اینکه اگر اشتباه وارد شود تمام مسئولیت برگشت کالا به عهده خود شماست.

نو (آكبند): كالای كاملا آكبند، استفاده نشده، باز نشده که در بسته‌بندی اصلی آن ‌قرار دارد(بسته‌بندی كارخانه‌ سازنده.) بسته‌بندی باید دقیقا مشابه بسته‌بندی آن كالا در فروشگاه باشد، مگر اینكه كالای مورد نظر از صنایع دستی باشد و یا توسط تولید ‌كننده در بسته‌بندی اصلی آن قرار نگرفته و بر روی جعبه هیچ نوشته‌ای نداشته باشد.

كالاهای نو (غیر آکبند): كالای نو و استفاده نشده‌ای كه از لحاظ ظاهری نیز هیچ نشانه‌ای از مستهلك شدن ندارد. این كالا ممكن است فاقد بسته‌بندی اصلی خود باشد و یا اینكه در بسته‌بندی اصلی باشد، اما قبلا باز شده است.

كالای استفاده شده (دست دوم): كالایی كه قبلا مورد استفاده قرار گرفته است. مثلا ممكن است دارای خراشیدگی سطحی و ظاهری باشد. اما به خوبی و مطابق میل کار می کند. توجه داشته باشید که امکان فروش لوازم بهداشتی استفاده شده مانند ماشین اصلاح در ایسام وجود ندارد.

كالای معیوب یا غیر قابل استفاده: كالاهایی كه اسقاط شده و یا به طور کامل کار نمی‌کند. چنین موردی شامل كالاهایی می‌شود كه بطوری معیوب و ناقص هستند كه قابل استفاده نبوده و نیاز به تعمیر و سرویس داشته و یا قطعات اصلی خود را از دست داده‌اند. این کالا به منظور استفاده از سایر قطعات سالم ممکن است مورد مبادله قرار گیرد.

(3) مشخصات کالا: جزئیات کلی کالا به خریداران کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از کالای شما کسب کنند، و در جستجوها نمایش داده شود. پرکردن این قسمت اختیاری می‌باشد. در این قسمت مشخصات کلی کالایتان را عنوان می کنید. مانند: بسیار تمیز بدون هیچ گونه خط و ...

(4) اختصاصی: در صورتی که تمایل به ثبت کالا برای کاربر خاصی دارید، می توانید بر روی تیک [اختصاصی] کلیک کنید و در باکس باز شده [نام کاربری] کاربر مورد نظر را وارد نمایید تا کالا به صورت اختصاصی برای او ثبت شود. در این صورت کاربران دیگر امکان خرید کالای ثبت شده را نخواهند داشت و این کالا در هیچ یک از لیست های جستجو نمایش داده نمی شود. پس از ثبت کالای اختصاصی، به صورت اتوماتیک برای خریدار ایمیل و پیام داخلی ارسال می شود تا او از ثبت کالا مطلع گردد. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت کالا برای شخصی خاص، از طریق پیام خصوصی با کاربر مورد نظر هماهنگی های لازم را انجام دهید.
توجه: خریدار هیچ الزامی برای خرید کالای اختصاصی ندارد.
لازم به ذکر است ثبت تصویر کالا الزامی می باشد و کالاهایی که به صورت گروهی تحت یک عنوان و یا بدون تصویر و بدون جزییات ثبت شوند، حذف خواهند شد.


 قسمت دوم: انتخاب عکس مشاهده جزییات

می توانید تا 5 عکس از کالای مورد نظر خود را در زوایای مختلف جهت نمایش در سایت تا حجم 250 کیلو بایت بارگذاری نمایید. هر چه وضوح و شفافیت عکس کالاها بیشتر باشد، خریدار در انتخاب و تصمیم گیری در مورد خرید کالا راحتتر خواهد بود.
یک تصویر بهتر از صدها نوشته منظور شما را می‌رساند لطفا تصاویر را با دقت و کاملا مرتبط با متن آگهی انتخاب کنید.

عنوان کالا


ویرایش تصویر
همینطور پس از قرار دادن تصاویر کالا، می توانید با کلیک بر روی "ویرایش گر" تصاویر کالای خود را به صورت آنلاین ویرایش کنید.
ویرایش گر تصویر

با انتخاب هر کدام از ابزار شماره گذاری شده در تصویر می توانید تصویر خود را ویرایش کنید.

ابزار ویرایش گر تصویر
1- برای چرخش و همینطور قرینه کردن تصویر با محور افقی و عمودی می باشد.
2- چنانچه می خواهید بر روی بخشی از تصویر تاکید بیشتری داشته باشید، این ابزار بخش مورد نظر را شفاف نگه می دارد و باقی تصویر مات می شود.
3- برای تغییر اندازه تصویر می توانید با این ابزار طول و عرض تصویر را تغییر دهید.
4- با این ابزار می توانید بخشی از تصویر را برش دهید.
5- این ابزار دارای چند فیلتر مختلف برای تغییر رنگ تصویر می باشد.
6- با این ابزار می توانید میزان روشنایی و تیرگی تصویر را تغییر دهید.
7- با این ابزار می توانید میزان کنتراست و یا تفاوت روشنایی و تیرگی را کم و یا زیاد کنید.
8- این ابزار همان قلم نقاشی می باشد و می توانید بر روی بخش های مورد نظر بکشید.
9- با انتخاب این ابزار تمام رنگ های تصویر خاکستری می شود و می توانید با قلم مخصوص بخشهای مورد نظر را رنگی کنید. این ابزار می تواند برای تاکید بیشتر بر روی بخش های خاصی از تصویر و همینطور زیبایی استفاده شود.
10- با این ابزار می توانید بر روی تصویر نوشته قرار دهید.
پس از ویرایش تصویر با هر کدام از این ابزارها بر روی دکمه "apply" و سپس بر روی "save" کلیک کنید.

 قسمت سوم: جزئیات بیشتر مشاهده جزییات

با انتخاب مشخصه ها و درج جزییات بیشتر در مورد کالای خود، به خریداران کمک کنید تا کالای مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

مشخصه چیست؟
در این بخش، منوهای باز شویی وجود دارد که می توانید مشخصات کالا نظیر شرکت سازنده، اصالت کالا، رنگ، اندازه و ... را انتخاب کنید. این مشخصه ها سمت راست هر گروه برای خریداران قابل مشاهده و قابل انتخاب است. خریدار با انتخاب هر مشخصه سریع تر کالای مورد نظر خود را پیدا می کند.
لازم به ذکر است در صورت انتخاب نادرست موارد درج شده در مشخصه ها، هنگامی که خریداران کالای شما را جستجو می کنند در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. پس حتما با دقت و حوصله این بخش را کامل فرمایید.
همینطور در قسمت جزییات از وارد کردن اطلاعات تماس مانند: نام، آدرس و تلفن جدا خودداری نمایید. چنانچه کالای شما تعمیر شده است، حتما در این بخش ذکر نمایید. تعمیر کالا شامل تعویض قطعه،حذف و یا تغییر بخشی از کالا، باز شدن کالا و موارد مشابه، باید توسط فروشنده در این بخش ذکر شود.

عنوان کالا

 قسمت چهارم: انتخاب روش فروش مشاهده جزییات

در این قسمت شما می توانید یکی از روش های فروش شامل "فروش با قیمت ثابت" و یا "مزایده" را انتخاب نمایید.
عنوان کالا

فروش با قیمت ثابت
فروش با قیمت ثابت راحت ترین راه فروش در ایسام می باشد. زیرا این امکان را به شما می دهد تا در هر زمان که کالایی را میخواهید، بتوانید آن را با یک قیمت مشخص به فروش بگذارید.

(2) موجودی کالا: در این قسمت تعداد کالاهای موجود خود جهت عرضه را وارد کنید.
(3) قیمت: قیمت فروش کالا را در این قسمت به تومان وارد کنید.
(4) مدت: مدت فروش کالا را در سایت انتخاب نمایید. در صورت داشتن فروشگاه مدت فروش کالا را تا یک سال می توانید انتخاب نموده ولی اگر فروشگاه نداشته باشید حداکثر زمان قابل انتخاب 90 روز خواهد بود.
(5) پیشنهاد قیمت کمتر :
انتخاب گزینه پذیرش پیشنهاد قیمت کمتر، به خریداران اجازه می دهد قیمت کمتری به شما پیشنهاد دهند که در صورت پذیرش قیمت پیشنهادی توسط شما ، کالای مورد نظر به آن قیمت به فروش رسیده و یا در صورتی که موافق نبودید میتوانید قیمت بیشتری به خریدار اعلام نموده و با خریدار به توافق برسید. در صورت عدم انتخاب این گزینه ، کالای شما فقط با قیمتی که اعلام می نمایید عرضه شده و خریدار قادر به ارایه پیشنهاد نخواهد بود.
عنوان کالا

فروش از طریق مزایده
در عرضه کالا به شکل مزایده، فروشنده یک قیمت پایه را برای کالای خود اعلام می کند و آن را به بالاترین پیشنهاد دهنده می فروشد.
(2) قیمت شروع مزایده: قیمت شروع مزایده پایین ‌ترین مبلغی است که می‌پذیرید کالای شما به فروش برسد. بنابر این حداقل قیمتی را وارد نمایید که مورد رضایت شما می باشد.
(3) مدت: مدت زمانی که برای مزایده می توانید انتخاب کنید
(4) قیمت فروش فوری: در صورتی که قیمت فروش فوری برای مزایده وارد نمایید تا زمانی که سقف پیشنهادات مزایده به نصف این قیمت نرسیده باشد کاربران می توانند کالا را با این قیمت خریداری کنند ، در صورتی که نمی خواهید کاربران امکان خرید فوری را داشته باشند این قسمت را خالی بگذارید. لطفا برای دریافت توضیحات بیشتر بخش خرید فوری در مزایده را مطالعه کنید.

توجه: در حال حاضر امکان بستن مزایدات پیش از پایان یافتن زمان آن، تا اطلاع ثانوی برای فروشندگان غیرفعال است.

 قسمت پنجم: هزینه ارسال کالا مشاهده جزییات

1- وزن تقریبی کالا همراه با بسته بندی: در این قسمت باید حدود وزن کالای خود را از منو انتخاب نمایید.

هزینهٔ ارسال
2- ارسال با هزینه خریدار: چنانچه می خواهید خریدار هزینه ارسال کالا را پرداخت کند، این گزینه را انتخاب می کنید. سپس در منوی باز شده هزینه "ارسال به شهر خودم" و "ارسال به کل کشور" را درج کنید.

- ارسال به شهر خودم: با درج هزینهٔ ارسال به شهر خودم، شما هزینهٔ ارسال کالا در شهر خود را اعلام نموده و در صورتی که شخص خریدار کالا از همشهریان شما باشد این مبلغ به وی نمایش داده می شود.

- ارسال به کل کشور: با درج هزینه ارسال به کل کشور، شما هزینهٔ ارسال کالا به سایر نقاط کشور به جز شهر خود را اعلام نموده و هنگامیکه شخص خریدار غیر از همشهریان شما باشد این مبلغ به وی نمایش داده می شود.
عنوان کالا

3- ارسال رایگان در شهر خودم: چنانچه می خواهید هزینه ارسال در شهر خود را خودتان پرداخت کنید، این گزینه را انتخاب می کنید. با انتخاب این گزینه علامت ارسال رایگان برای خریدارانی که همشهری شما هستند نمایش داده می شود.
4- ارسال رایگان به کل کشور: چنانچه می خواهید هزینه ارسال در سراسر کشور را خودتان پرداخت کنید، این گزینه را انتخاب می کنید. با انتخاب این گزینه علامت ارسال رایگان در صفحه کالای شما درج می گردد و خریداران از کل کشور هزینه ای برای ارسال کالا پرداخت نمی کنند.

توجه: هزینه های پستی نامتعارف، خلاف واقع و بیشتر از میزان عرف که توسط فروشنده ثبت شود، پس از فروش توسط ایسام ویرایش می شود و در صورت تکرار نمره حساب فروش کسر و نهایتا حساب فروش ایشان مسدود خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر لینک روش محاسبه هزینه ارسال کالا را مطالعه کنید.


مرحله 4: پیش نمایش مشخصات کالا:
پس از پر نمودن کلیه فیلدهای اطلاعاتی فوق بر روی گزینه پیش نمایش کلیک کنید. در این صفحه کلیه اطلاعات شما قبل از تایید و ثبت نمایش داده خواهد شد. چنانچه اطلاعات وارد شده صحیح می باشد با کلیک بر روی تایید و ثبت ، اطلاعات شما ثبت خواهد شد. در صورتی که قبل از ثبت و تایید در صفحه پیش نمایش ، اطلاعات اشتباهی وارد شده و نیاز به ویرایش اطلاعات باشد با استفاده از دکمه ویرایش به صفحه قبل باز گردانده می شوید و پس از اصلاح اطلاعات اشتباه مجددا مراحل ذکر شده را طی نمایید.


 فروش کالای مجازی

برای فروش کالاهای مجازی نظیر اکانت بازی موبایل، همانند فروش سایر کالاها، بر روی تب فروش کلیک کنید و مطابق توضیحاتی که در ادامه آمده است، کالای مجازی خود را برای فروش ثبت کنید.
همینطور تعدادی از گروه ها هستند که کالاهای آنها هم می توانند به صورت مجازی به فروش برسند و هم به صورت غیرمجازی (فیزیکی). به عنوان مثال در گروه کتاب، فروشندگان می توانند هم کتاب چاپ شده برای فروش ثبت کنند و هم کتاب دیجیتالی یا پی دی اف.
برای فروش کالاهای مجازی در چنین گروه هایی که هم کالای مجازی و هم کالای فیزیکی دارند، روند کار به این صورت می باشد:
مثلا برای فروش پی دی اف کتاب یا کتاب دیجیتالی، بر روی تب فروش کلیک کنید.
تب فروش

سپس واژه کتاب را تایپ کنید تا گروه های موجود در ایسام نمایش داده شود. پس از آن گروه کتاب را انتخاب کنید.
گروه های پیشنهادی ایسام

در صفحه وارد کردن مشخصات کالا، نوع فروش را انتخاب کنید: فروش به صورت کالای مجازی
انتخاب فروش به صورت مجازی

بخش اول: الف) نام فایل را بنویسید.
ب) توضیحات خلاصه مرتبط با کالا را بنویسید
پ) لینک فایل یا اطلاعات اکانت را در کادر بعدی، وارد کنید. اطلاعات این قسمت پس از پرداخت وجه به خریدار نشان داده می شود. بنابراین پیش از واریز، اطلاعات این بخش برای خریدار قابل مشاهده نیست.
ت) فرمت فایل را در مرحله بعدی انتخاب کنید. مثلا فرمت فایل کتاب می تواند PDF باشد.
صفحه وارد کردن مشخصات کالا بخش 1

در بخش دوم، تصویر یا تصاویری از فایل خود را بارگذاری کنید.
صفحه وارد کردن مشخصات کالا بخش 2

در بخش سوم، مشخصه های کالای خود را انتخاب کنید. مانند طبقه بندی موضوعی کتاب، ... و در کادر جزییات، جزییات کالای خود را بنویسید.
صفحه وارد کردن مشخصات کالا بخش 3

در بخش چهارم، موجودی کالای خود را وارد کنید که برای کالاهای مجازی نظیر فایل کتاب می توانید 99 را انتخاب کنید و برای فروش اکانت عدد 1 را انتخاب کنید. همینطور قیمت را درج و مدت نمایش بر روی سایت را انتخاب کنید. تیک پیشنهاد قیمت کمتر نیز در این قسمت وجود دارد.
توجه: فروش کالاهای مجازی به صورت مزایده ممنوع است و در صورت ثبت، تخلف محسوب می شود و حذف می گردد.
در پایان بر روی پیش نمایش کلیک کنید.
صفحه وارد کردن مشخصات کالا بخش 4

پس از بررسی مشخصات وارد شده بر روی "تایید و ثبت" کلیک کنید. کالای شما بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
تایید و ثبت کالا

در صورت خرید کالا توسط خریدار،سیستم به صورت خودکار لینک فایل یا اطلاعات اکانت که در بخش یک وارد کرده اید را به خریدار نمایش می دهد.
توجه 2: فایل و کالای مجازی، کالایی می باشد که توسط اینترنت قابل دانلود می باشد و نیازی به ارسال فیزیکی کالا نیست.
به عنوان مثال چنانچه پکیج نرم افزار داخل سی دی باشد، لازم است سی دی با پست ارسال شود، بنابراین باید این کالا به صورت فیزیکی ثبت شود. اما چنانچه پکیج نرم افزار به صورت فایل می باشد، باید به صورت مجازی ثبت شود.
فایل نرم افزار = کالای مجازی (ارسال توسط اینترنت)
نرم افزار داخل سی دی = کالای فیزیکی (ارسال توسط پست)


 روش گرفتن عکس درست از کالا

از آنجایی که زاویه ، وضوح و شفافیت و رنگ عکس کالا جهت نمایش در سایت بسیار مهم می باشد ، روش گرفتن عکس درست از کالاهایتان را در ذیل همراه با تصویر نمونه از عکس درست و نادرست، بیان نموده ایم.
تصاویر کالای شما بایستی از همان کالا گرفته شده باشد. استفاده از تصاویر اینترنتی و یا مشابه برای کالاهای غیر آکبند قابل قبول نیست.
نحوه عکاسی صحیح نحوه عکاسی صحیح
کادر مناسب انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید که کالای مورد نظر در وسط کادر باشد.
به نورپردازی عکس توجه کنید
بر روی تمام قسمت های کالای مورد نظر نور بیندازید. به طوری که هیچ گونه سایه ای روی آن نیفتد.
نحوه عکاسی صحیح نحوه عکاسی صحیح
عکس را واضح بگیرید
تصاویر واضح و با کیفیت به بیننده کمک می کند تا جزییات را بهتر ببیند.
از درهم ریختگی و ازدحام سایر اشیا درون کادر بپرهیزید
اطراف کالای خود را از سایر اشیا خالی کنید. شلوغ کردن کادر ممکن است باعث اشتباه خریدار شود که کدام کالا برای فروش است.
نحوه عکاسی صحیح نحوه عکاسی صحیح
عکس بیشتر، بهتر!
در چند زاویه مختلف از کالای خود عکس بگیرید.
از نزدیک و اختصاصی عکس بگیرید
برای بهتر دیده شدن کالا، از فاصله نزدیک تر عکس بگیرید.


 تعرفه های خدمات سایت

استفاده از خدمات سایت ایسام کاملا رایگان است. تنها زمانی که کالای شما فروخته می شود، طبق جدول های زیر درصدی از کل مبلغ کالای فروخته شده بدون در نظر گرفتن هزینه ارسال و مالیات، به عنوان تعرفه دریافت می شود.
ثبت نام و عضویت رایگان
شرکت در مزایدات رایگان
ایجاد فروشگاه با آدرس اختصاصی رایگان
درصورتی که کالا فروش نرفت و یا برگشت خورد رایگان


تعرفه ی ایسام بدین ترتیب محاسبه می شود:
کلیه خدمات برای خریداران رایگان است و کارمزد از فروشندگان در صورت فروش کالا دریافت می شود.
با توجه به درخواست های فروشندگان و بررسی های انجام شده به مدت سه ماه از تاریخ 95/3/10 امکان کاهش تعرفه در برخی از گروه ها صرفا برای کالاهای نو و آکبند فراهم شده است.
فروشندگان واجد شرایط زیر می توانند در بخش پشتیبانی اعضا درخواست کاهش تعرفه را مطرح کنند و پس از بررسی های لازم کاهش تعرفه طبق جدول زیر اعمال خواهد شد.
      داشتن فروشگاه در حساب کاربری ایسام
      نو و آکبند بودن تمامی کالاهای فروشگاه
      داشتن حداقل 10 کالا در فروشگاه
      بالا بودن فیدبک فروشنده
      حرفه ای و با کیفیت بودن تصاویر کالاهای فروشگاه
      قیمت هر کدام از کالاهای ثبت شده بیشتر از 100 هزار تومان باشد
      تمامی کالاها اصل و اورجینال باشند و هیچ کالایی کپی و فیک نباشد
      تمامی کالاهای فروشگاه بایست فقط از یک یا چند گروه از گروه های جدول زیر باشند:

فقط کالاهای نو و آکبند در گرو های زیر درصد تعرفه
      موبایل، تبلت و گجت > موبایل
      موبایل، تبلت و گجت > تبلت
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > لپ تاپ
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > مانیتور LCD, LED
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > مادربرد
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > برد حافظه ( رم )
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > سیستم کامل
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > کارت گرافیک
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > پاور
      لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > کامپیوتر و قطعات کامپیوتر > درایوهای سی دی، دی وی دی و بلوری
       لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > پردازنده (سی پی یو)
       لپ تاپ، کامپیوتر و شبکه > هارد دیسک اینترنال و اکسترنال
       لوازم صوتی و تصویری > لوازم تصویری > تلویزیون LCD, LED
      ماشین اصلاح، اپیلاتور، شیور، بند انداز برقی، موزن گوش و بینی، سشوار، اتوی مو و حالت دهنده ها
      لوازم عکاسی و فیلمبرداری > دوربین عکاسی دیجیتال
      لوازم عکاسی و فیلمبرداری > دوربین فیلمبرداری
      لوازم عکاسی و فیلمبرداری > دوربین ورزشی
      لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان > لوازم برقی و گازی آشپزخانه
      لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان > سرمایش، گرمایش و تصفیه هوا
      لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان > لوازم خانه > جاروبرقی و شارژی و بخارشو
      لوازم خانه، آشپزخانه و مبلمان > لوازم خانه > اتو و اتو پرس
      پلی استیشن و ایکس باکس
      دستگاه تردمیل، الیپتیکال (اسکی فضایی) و چرخ های ثابت مغناطیسی
      گروه تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > تلفن و لوازم جانبی تلفن
      تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > لوازم و ماشین اداری
      تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > دوربین های امنیتی و مداربسته
      تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > سیستم های سانترال
      تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > لوازم فروشگاه
      تلفن، لوازم اداری و فروشگاهی > یو پی اس
      لوازم و ابزارآلات > ابزارهای برقی و بادی
2% الی 4%


نکته 1: جهت کاهش تعرفه ها مطابق جدول فوق فروشندگان بایست درخواست خود را برای ایسام ارسال نمایند و پس از بررسی و تایید ایسام و طی مراحل تعرفه ها کاهش خواهد یافت.
نکته 2: در صورتی که کالاها واجد شرایط فوق نباشد، مطابق جدول پایین محاسبه می شود.

کالاهای ثبت شده از تاریخ 95/3/10 به بعد مطابق جدول زیر محاسبه خواهد شد. تعرفه کالاهای ثبت شده پیش از این تاریخ به روش قبلی محاسبه می شوند.

جدول تعرفه سال 1395
ردیف قیمت کالا (تومان) درصد تعرفه
1 از 3,999,000  تا  20,000,000 1%
2 از 1,999,000  تا   3,998,999 2%
3 از 899,000  تا  1,998,999 4%
4 از 699,000  تا  898,999 5%
5 از 499,000  تا  698,999 6%
6 از 299,000  تا  498,999 9%
7 از 99,000  تا  298,999 10%
8 از 49,000  تا  98,999 12%
9 از 9,000  تا  48,999 15%
10 کمتر از 8,999 890 تومان پس از فروش رفتن هر کالای ثبت شده



در چه مواردی کارمزد ایسام از شما مطالبه نمی شود؟
کارمزد ایسام از شما مطالبه نخواهد شد چنانچه:
      کالای شما به فروش نرسد.
      هیچ پیشنهاد خریدی بر روی کالای شما داده نشود.
      کالای شما برگشت بخورد.


 فروشندگان حرفه ای

برای اینکه فروشنده ای در ایسام حرفه ای محسوب شود، می بایست همواره از نظر تعداد و مبلغ، مقدار معینی فروش داشته باشد. و همچنین خدمات فروش با کیفیت بالایی به خریداران خود ارایه دهد.
فروشندگان حرفه ایی به 5 دسته برنز، نقره ایی، طلایی، پلاتین و الماس تقسیم بندی می شوند. در صورتی که شما هنوز فروشنده حرفه ایی نیستید، همیشه می توانید با توجه به شرایط و جدول زیر جزو فروشندگان حرفه ایی ایسام شوید.
      حداقل 30 روز از ثبت نام گذشته باشد
      درصد امتیاز مثبت فروشنده که بر اساس فروش های یک سال گذشته ایشان می باشد، بالای 98% باشد
      امتیاز عملکرد فروشنده (این شرط درآینده به سیستم اضافه و محاسبه خواهد شد.)

کلاس: الماس
رده بندی فروش 12 ماه گذشته 1 حداقل فروخته شده 2 حداقل آماده فروش 3 حداکثر روزهای گذشته 4 درصد تخفیف 5
A1 از 1,000,000,000 به بالا 200 200 15 95%
A2 از 900,000,000 تا 999,999,999 190 90%
A3 از 800,000,000 تا 899,999,999 180 85%
A4 از 700,000,000 تا 799,999,999 170 80%

کلاس: پلاتین
رده بندی فروش 12 ماه گذشته 1 حداقل فروخته شده 2 حداقل آماده فروش 3 حداکثر روزهای گذشته 4 درصد تخفیف 5
B1 از 600,000,000 تا 699,999,999 150 100 15 75%
B2 از 500,000,000 تا 599,000,000 140 70%
B3 از 400,000,000 تا 499,000,000 130 65%
B4 از 300,000,000 تا 399,000,000 120 60%
B5 از 200,000,000 تا 299,000,000 110 55%
B6 از 100,000,000 تا 199,000,000 105 50%

کلاس: طلایی
رده بندی فروش 12 ماه گذشته 1 حداقل فروخته شده 2 حداقل آماده فروش 3 حداکثر روزهای گذشته 4 درصد تخفیف 5
C1 از 90,000,000 تا 99,999,999 100 70 15 45%
C2 از 80,000,000 تا 89,999,999 90 40%
C3 از 70,000,000 تا 79,999,999 80 35%
C4 از 60,000,000 تا 69,999,999 70 30%
C5 از 50,000,000 تا 59,999,999 60 25%
C6 از 40,000,000 تا 49,999,999 55 20%

کلاس: نقره
رده بندی فروش 12 ماه گذشته 1 حداقل فروخته شده 2 حداقل آماده فروش 3 حداکثر روزهای گذشته 4 درصد تخفیف 5
D1 از 35,000,000 تا 39,999,999 50 50 30 18%
D2 از 30,000,000 تا 34,999,999 45 16%
D3 از 25,000,000 تا 29,999,999 40 14%
D4 از 20,000,000 تا 24,999,999 35 12%
D5 از 15,000,000 تا 19,999,999 30 10%
D6 از 10,000,000 تا 14,999,999 25 8%

کلاس: برنز
رده بندی فروش 12 ماه گذشته 1 حداقل فروخته شده 2 حداقل آماده فروش 3 حداکثر روزهای گذشته 4 درصد تخفیف 5
E1 از 9,000,000 تا 9,999,999 20 30 30 5%
E2 از 8,000,000 تا 8,999,999 20 4%
E3 از 7,000,000 تا 7,999,999 20 3%
E4 از 6,000,000 تا 6,999,999 20 2%
E5 از 5,000,000 تا 5,999,999 20 1%

1 مجموع مبالغ فروش شما در 12 ماه گذشته (تومان)
2 حداقل تعداد کالایی که بایستی در 12 ماه گذشته فروخته شده باشد
3 حداقل تعداد کالایی که در حال حاضر برای فروش ثبت شده است
4 حداکثر روزهای گذشته از آخرین فروش
5 درصد تخفیف از مبلغ نهایی تعرفه

چند مثال:

مثال یک: فروشنده ای می خواهد یک کالای 96,000 تومانی بفروشد و حدود 4 ماه از ثبت نام او گذشته باشد، در لحظه فروش رفتن کالا، ایسام بر اساس معیارهای بالا، آمار 12 ماه گذشته فروشنده را بررسی می کند.

مثلا در لحظه به فروش رسیدن این کالا، معیارهای این فروشنده در مدت 12 ماه گذشته به صورت زیر است:

کل مبلغ کالاهای فروخته شده: 9,500,000 تومان
تعداد کالاهای فروخته شده: 25 عدد
حداکثر روزهای گذشته از آخرین فروش: 26 روز


با توجه به جدول فوق این فروشنده در کلاس برنز و رده بندی A1 قرار می گیرد. بنابراین 5% تخفیف از مبلغ نهایی تعرفه کسر خواهد شد.
صورت حساب این فروشنده به صورت زیر خواهد بود:
مبلغ کالا: 96,000 تومان
مبلغ تعرفه: 11520 تومان
میزان تخفبف: 5 %
تعرفه نهایی قابل پرداخت: 10,944 تومان، تعرفه ایی که از فروشنده کسر خواهد شد.


مثال دو: حالا اگر همین فروشنده سه ماه بعد بخواهد یک کالای دیگر با همان مبلغ 96,000 تومان بفروشد مجددا سیستم در همان لحظه به فروش رسیدن کالا، آمار 12 ماه گذشته او را بررسی می کند.

مثلا آمار 12 ماهه گذشته این فروشنده در مدت این سه ماه به صورت زیر تغییر کرده است:

کل مبلغ کالاهای فروخته شده: 51,000,000 تومان
تعداد کالاهای فروخته شده: 64 عدد
حداکثر روزهای گذشته از آخرین فروش: 11 روز


فروشنده این بار در کلاس طلایی، رده بندیC5 قرار می گیرد. بنابراین 25% تخفیف از مبلغ نهایی تعرفه کسر خواهد شد.
صورت حساب این فروشنده به صورت زیر خواهد بود:
مبلغ کالا: 96,000
مبلغ تعرفه: 11,520 تومان
میزان تخفیف: 25%
تعرفه نهایی قابل پرداخت : 8,640 تومان، تعرفه ایی که از فروشنده کسر خواهد شد.


مثال سه: فروشنده برای قرار گرفتن در هر کلاس و رده بندی باید تمامی شرط های لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت حداقل شرط احراز شده ملاک محاسبه خواهد بود.

در مثال دوم آمار های 12 ماه گذشته فروشنده اگر به صورت زیر باشد:

کل مبلغ کالاهای فروخته شده: 51,000,000 تومان
تعداد کالاهای فروخته شده: 46 عدد
حداکثر روزهای گذشته از آخرین فروش: 11 روز


در این صورت عدد 46 تعیین کننده کلاس و رده بندی فروشنده خواهد بود که فروشنده در کلاس نقره و رده بندی B2 قرار می گیرد.
صورت حساب به صورت زیر خواهد بود:
مبلغ کالا: 96,000
مبلغ تعرفه : 11,250 تومان
میزان تخفیف: 16%
تعرفه نهایی قابل پرداخت: 9,450 تومان، تعرفه ایی که از فروشنده کسر خواهد شد.

ایسام همواره به صورت اتوماتیک شرایط فروشندگان را بررسی می کند و به محض اینکه فروشندگان شرایط لازم را داشته باشند طبق جدول بالا در 5 طبقه دسته بندی می شوند. همچنین به محض اینکه فاقد شرایط لازم شوند از طبقه بندی های جدول بالا خارج می شوند. برای اطلاع از اینکه جزو طبقه بندی های بالا هستید یا خیر به زودی این امکان در ایسام من فراهم خواهد شد تا وضعیت فروش خود را بررسی کنید و بدانید آیا فروشنده حرفه ای هستید یا خیر.
شرایط فروشندگان حرفه ای از 10 شهریور اعمال شد.



 توضیحات درباره صفحه فروشگاه

انتخاب فروشگاه
با کلیک بر روی نام فروشگاه، شما به صفحه آن فروشگاه منتقل شده و می توانید کالاهایی را که در آن فروشگاه عرضه می شود ملاحظه نمایید. شما با انتخاب محصول و کلیک بر روی عکس آن، به صفحه مشاهده مشخصات آن کالا منتقل شده و سایر مراحل دقیقا مثل مراحل خرید می باشد. در صورتی که با کلیک بر روی نام کالا به صفحه مشاهده جزییات کالا منتقل شدید و نیاز به برگشت به صفحه قبلی (صفحه فروشگاه) داشتید کافی است تنها با کلیک بر روی لینک " مشاهده فروشگاه فروشنده" به صفحه اصلی فروشگاه باز گردید.
فروشگاه فروشنده

(1) اضافه به فروشندگان مورد علاقه
با کلیک بر روی آن، مشخصات و نام آن فروشنده به لیست مورد علاقه خود در ایسام من، تب فعالیت های من، بخش "مورد علاقه من" – "فروشندگان" اضافه می شود. در مراجعه بعدی فقط با رفتن به ایسام من و کلیک بر روی لیست "مورد علاقه من" – "فروشندگان"، به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن ، می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

(2) لیست گروه کالاهای موجود در فروشگاه
گروه کالاهای موجود در فروشگاه و تعداد کالاهای موجود در هر گروه



 چه شهرهایی تحت پوشش خدمات ایسام است؟

از آنجا که از خدمات حمل کالا توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، تی پی جی و تیپاکس، آرامکس و سایر شرکت های معتبر حمل کالا برای ارسال و دریافت کالا می توان استفاده نمود، تمامی شهرهای کشور تحت پوشش خدمات ایسام بوده و خریداران و فروشندگان می توانند از طریق این شرکتها نسبت به ارسال و دریافت کالا اقدام نمایند.


 چگونه فروشگاه ایجاد کنم؟

اگر در ایسام فروشگاه ندارید می توانید همین الان ایجاد کنید:
روی ایجاد فروشگاه کلیک کنید.

ایجاد فروشگاه

1- انتخاب نام انگلیسی برای فروشگاه: این نام در آدرس اختصاصی اینترنتی فروشگاهتان ثبت خواهد شد.
2- انتخاب نام فارسی برای فروشگاه: این نام در بالای صفحات فروشگاه نمایش داده می شود.
3- شرح فعالیت فروشگاه: این توضیحات در صفحه نخست فروشگاه نمایش داده می شود.

ایجاد فروشگاه

4- کلیک روی Choose File : یک آرم مناسب برای فروشگاه خودتان انتخاب کنید.
5- انتخاب طرح فروشگاه: روی هر کدام از طرح ها که دوست دارید برای ظاهر فروشگاه می توانید کلیک کنید.
6- انتخاب شاخه فروشگاه: کامپیوتر، موبایل و ... .
ایجاد فروشگاه

7- انتخاب بنر: بر روی یکی از بنرها کلیک کنید.
8- نمایش شکل و شمایل کلی فروشگاه
9- کلیک روی ایجاد فروشگاه
به این صورت شما برای خود یک فروشگاه با آدرس اختصاصی ایجاد کرده اید.

ایجاد فروشگاه

پس از ایجاد فروشگاه ، پیامی برای شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی" فروشگاه من" می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
(برای خروج از بخش راهنما و ورود به صفحه ایجاد فروشگاه اینجا را کلیک کنید.)


 چگونه بهتر بفروشم؟

اگر تا الان برای خود فروشگاه ایجاد نکرده اید، همین الان می توانید ایجاد کنید.
هرچه از فروشگاه شما بیشتر بازدید شود، شانس شما برای فروش محصولاتتان بیشتر خواهد بود. سایت ایسام با استفاده از چند روش مختلف برای فروشگاه ها بازاریابی می کند.
سایت این امکان را به صفحات فروشگاه های ایسام می دهد تا توسط موتورهای جستجوگر، جستجو شوند. ایسام محل نمایش فروشگاه شما در صفحات موتورهای جستجو را ضمانت ننموده، اما کمک می کند تا صفحات فروشگاه شما راحت تر ردیابی شوند.
در اینجا به بررسی 13 روش تقریبا ساده و کم هزینه برای توسعه فروش خود می پردازیم.

عنوان مناسب برای کالای خود انتخاب کنید
در عنوان کالا از کلمات کلیدی که خریداران برای جستجو استفاده می کنند و کلماتی ساده و توصیف کننده استفاده نمایید. همیشه املای کلمات خود را چک نمایید. عنوان کالای انتخابی شما به کاربران برای پیدا کردن فروشگاه و کالای شما در سایت کمک نموده و در واقع دروازه ورود به فروشگاه تان خواهد بود.

کالای خود را با جزییات شرح دهید
یک شرح خوب، یک توصیف مختصر، منظم و ساده می باشد. جزییات کالا با توجه به نوع آن، شامل وضعیت کالا (نو و یا دست دوم)، اندازه، رنگ، مارک کالا و سایر ویژگی های کالا می باشد. با ذکر دقیق و درج جزییات کامل، باعث می شوید تا سوء تفاهم برای خریدار به وجود نیاید و انتظار دیگری از کالای خریداری شده نداشته باشد.

عکس کالای خود را قرار دهید
ارزش یک تصویر می تواند از هزاران کلمه بیشتر باشد. از عکس های واضح، با نور مناسب و زوایای مختلف استفاده کنید تا به درستی کالای شما را نمایش دهد. از نور پردازی مناسب و یک پشت زمینه روشن استفاده کنید تا بتوانید کالایتان را بهتر نمایش داده و برای کالاهای دست دوم از عکس های استوک و اینترنتی که مربوط به کالای شما نیستند استفاده نکنید. همینطور عکس های مختلف از تمام زوایا و بخش های مختلف کالا به صورت واضح بگیرید تا هنگام بروز مشکل، به عنوان مدرک در اختیار سایت باشد. می توانید حداکثر 5 عکس مختلف از کالای خود را در سایت ایسام قرار دهید.

کالای خود را همیشه در زمان تعیین شده ارسال کنید
همواره پیش از 36 ساعت کالای سفارش داده شده را ارسال کنید. زیرا باعث می شود تا خریداران بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید.

برای ارسال کالا مسئولیت پذیر و بانظم باشید
کالا را با دقت بسته بندی کنید. از روش هایی برای ارسال کالا استفاده کنید تا بتوان کالای ارسال شده را رهگیری کرد. توصیه ایسام ارسال کالا با شرکت های معتبر حمل کالا و دارای رسید و کد رهگیری می باشد. این شرکت ها هنگام تحویل کالا به خریدار، سندی جهت تایید دریافت کالا دارند. کد رهگیری مرسولات باعث می شود، خریدار بتواند در هر لحظه از محل مرسوله خود مطلع شود. همچنین سند تایید دریافت کالا، فروشنده را از رسیدن کالا به دست خریدار مطمئن می کند.
نکته 1: هنگام ارسال کالا با شرکت پست، در صورت امکان از پست سفارشی استفاده نکنید و کالای خود را با پست پیشتاز ارسال کنید. ارسال کالا با پست سفارشی باعث می شود تا کالا دیرتر به خریدار برسد.
نکته 2: استفاده از شرکت های حمل کننده کالا فاقد کد رهگیری کالا، مانند پیک های شهری امکان مطلع شدن از وضعیت رهگیری و دریافت مرسوله را سلب نموده و مورد تایید ایسام نمی باشد.

بارنامه یا کد رهگیری را در سریع ترین زمان ممکن ثبت کنید
پس از ارسال کالا حتما کد رهگیری یا بارنامه ارسال کالا را در سایت وارد نمایید. اگر محصول را به موقع نمی توانید ارسال کنید حتما سایت و مشتری را با خبر سازید. ارتباط مناسب با خریدارن باعث می شود تا فیدبک مثبت به شما بدهند.

همواره با خریدار در ارتباط باشید
همواره به تمام سوال های خریداران سریع پاسخ دهید. ارتباط مستقیم و مستمر شما با خریدار باعث می شود که سوال ها، ابهامات و نگرانی های آنها برطرف شود.

از ایسام من برای پیگیری های فروش استفاده نمایید
صفحه ایسام من مانند دفتر فروش شما می باشد که از طریق آن می توانید تمام فعالیت های فروش خود را پیگیری نمایید. به راحتی می توانید بر روی (ایسام من) که در بالای تمام صفحات ایسام قرار گرفته کلیک نموده تا تمام جزییات مربوط به فروش کالاها نمایش داده شود. این اطلاعات شامل کالاهای شما، آدرس ارسال مشتریان، و همچنین مدیریت اطلاعات شخصی شما می باشد.

همیشه از آدرس اینترنتی فروشگاه ایسام خود اطلاع داشته باشید
سایت ایسام یک آدرس اینترنتی برای فروشگاه شما ایجاد می نماید، مطمئن شوید که آنرا می دانید. شما به این آدرس اینترنتی برای ساختن لینک به فروشگاهتان نیاز دارید. توسط این لینک مشتریان شما از طریق اینترنت و با یک کلیک می توانند مستقیما به فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند.

از امکاناتی که ابزارهای ایسام در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید
هنگامی که سایت ایسام به صورت رایگان به شما امکان استفاده از ایجاد فروشگاه و بارگذاری تعداد نامحدود کالا را پیشنهاد می دهد، حداکثر بهره را از آن ببرید.

از روش فروش مزایده نیز علاوه بر روش عادی فروش حتما استفاده نمایید
از روش فروش به صورت مزایده نیز در فروشگاه خود استفاده نموده و در حقیقت علاوه بر فروش معمولی حتما از روش مزایده نیز استفاده نمایید زیرا کالاهایی که به صورت مزایده در سایت ثبت می شوند بیشتر مورد توجه خریداران قرار می گیرند.

بر روی وب سایت و وبلاگ خود لینک ورود به فروشگاه ایسام خود را قرار دهید
درصورتی که وبسایت و یا وبلاگ دارید، وب سایت یا وبلاگ خود را با استفاده از لینک به فروشگاه ایسام متصل نمایید. با ساختن لینک ممکن است مشتریان بر روی فروشگاه شما کلیک کنند.

از آدرس اینترنتی فروشگاه خود در سایت ها و اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنید
معرفی فروشگاه ایسام خود در شبکه های اجتماعی می تواند یکی از مفیدترین روش های بازاریابی برای شما باشد.

آدرس اینترنتی فروشگاه ایسامتان را به آگهی های تبلیغاتی خود اضافه کنید
آدرس های اینترنتی در روزنامه ها، مجلات و آگهی های تبلیغاتی که روزانه توسط میلیون ها نفر دیده می شوند می تواند موثرترین راه تبلیغ و توسعه فروشگاه تان باشد.

همواره فروشگاه خود را به روز نگه دارید
تنها کالاهایی را در فروشگاه خود قرار دهید که در مالکیت شما باشد و نیاز به آماده سازی آنها نباشد. اگر کالایی خارج از سایت ایسام فروش رفت، سریعا آن را از روی سایت حذف کنید.

پیش از قیمت گذاری، کالای خود را با سایر نمونه های مشابه مقایسه کنید
اگر محصول شما ظرف مدت 30 روز فروش نرفت، قیمت خود را بررسی کنید تا قیمت مناسب تری برای آن بگذارید.

به صورت داوطلبانه کالا را مرجوع کنید
اگر خریدار در قسمت حل اختلاف مشکلی را مطرح می کند و واقعا حق با او است، قبل از اینکه شکایت بکند، از او بخواهید کالا را مرجوع کند. این امر باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما می شود. شما به عنوان فروشنده در سایت ایسام، مسئول مدیریت مرجوع شدن کالایی هستید که با مشخصات ذکر شده مطابقت ندارد، یا اینکه معیوب است و یا اینکه آسیب دیده است. پس در زمان مناسب باید با خریدار بر سر مرجوع شدن آن به توافق برسید.

بخش راهنما و سوالات متداول را به دقت مطالعه کنید
می توانید از این روش جواب بسیاری از سوالات خود را بگیرید. همینطور می توانید از طریق بخش پشتیبانی اعضا، سایر سوالات و یا پیشنهادات و انتقادات خود را با سایت مطرح کنید.


 فروش فوری در مزایده

فروش فوری در مزایده قیمتی است که فروشنده حاضر است کالای خود را خارج از مزایده با این قیمت بفروشد.
این سیستم به فروشنده ها کمک می کند تا کالای خود را به قیمتی که می خواهند سریع تر بفروشند. همینطور به خریدار کمک می کند تا زودتر کالا را بتواند خرید کند.
در صورتی که قیمت فروش فوری برای مزایده وارد نمایید تا زمانی که سقف پیشنهادات مزایده به نصف این قیمت نرسیده باشد کاربران می توانند کالا را با این قیمت خریداری کنند.
برای وارد کردن قیمت فروش فوری در مزایده، هنگام ثبت کالا در صفحه وارد کردن مشخصات کالا، قسمت چهارم (انتخاب روش فروش) بر روی مزایده کلیک کنید و در این قسمت قیمت فروش فوری را وارد کنید.
در صورتی که نمی خواهید کاربران امکان خرید فوری را داشته باشند این قسمت را خالی بگذارید.

فروش فوری در مزایده



 نمایش کالاها با گزینه بهترین نتیجه

در قسمت نمایش کالاها گزینه جدیدی به نام بهترین نتیجه اضافه شده است.
بهترین نتیجه


معیار های اولویت در نمایش کالا:
- درصد فیدبک منفی کمتر فروشنده
(هر چه درصد فیدبک های منفی فروشنده کمتر باشد کالا در نمایش بالاتر می آید)

- درصد کالاهای فروخته شده و ارسال نشده ی کمتر
(هر چه درصد کالاهای فروخته شده فروشنده، که ارسال نکرده است کمتر باشد در نمایش بالاتر می آید. پس فروشنده ای که تعداد زیادی کالای فروخته شده دارد که ارسال نکرده در نمایش پایین می رود.)

- تعداد مشخصه های تعیین شده توسط فروشنده
(مشخصات کالاهای در حال فروش تا چه حد مشخص شده است. هر چه مشخصات بیشتر باشد نمایش بهتر است)
مشخصه کالاها


- عدم تاخیر در ارسال کالا و اعلام بارنامه
(تاخیر در ارسال کالا و اعلام بارنامه پس از پایان مهلت 36 ساعته و یا اعلام بارنامه نادرست موجب کاهش رتبه نمایش کالا می شود.)

- تکراری نبودن
(کالاهایی که تکراری ثبت می شوند به صفحات آخر می روند.)

- پاسخ به سوالات کاربران
(فروشنده ای که به سوالات کاربران پاسخ بدهد در سرچ بالاتر می آید.)

- فعالیت حساب کاربری فروشنده
(میزان سر زدن فروشنده به سایت)