بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش مراحل خرید کالا یا قرار دادن کالا برای فروش اینترنتی در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا یا قطعات نو و دست دوم در سایت ایسام


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

درخواست تماس با شما
خرید کالا با قیمت ثابت و شرکت در مزایده

در این بخش روش جستجوی کالا و خرید آن با قیمت ثابت یا از طریق شرکت در مزایده آموزش داده شده است.
ممکن است پاسخ سوال شما در قسمت پرسش های متداول باشد. پرسش هایی که برای بیشتر کاربران مطرح می شود در آن قسمت جمع آوری شده اند.
با کلیک بر روی این لینک به بخش پرسش های متداول بروید.

 چگونه خرید کنم و در مزایدات شرکت کنم؟

 مرحله 1: ثبت نام کنید. مشاهده جزییات

اگر قبلا ثبت نام کرده اید، روی ورود کلیک کنید و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
(برای خروج از بخش راهنما و ورود به حساب کاربری خود اینجا را کلیک کنید.)
لینک ورود

 مرحله 2: به سه روش می توانید کالای مورد نظر خود را پیدا کنید: مشاهده جزییات

روش یک:
الف) در بالای صفحه اول روی خرید کلیک کنید.
لینک خرید

ب) وارد صفحه خرید می شوید. بر روی گروه مورد نظر خود کلیک کنید و زیرگروه مورد نظر را انتخاب کنید. (برای خروج از بخش راهنما و ورود به صفحه گروه های مختلف کالا اینجا را کلیک کنید.)

گروه کالاها

روش دو:
در کادر جستجوی بالای صفحه، نام کالا را جستجو کنید، سپس در سمت راست صفحه نتایج جستجو، از گروه های نمایش داده شده، گروه مد نظر خود را انتخاب نمایید.
جستجو

روش سه:
در سمت راست صفحه اول، روی گروه کالای مورد نظر کلیک کنید. مثلا برای خرید گوشی موبایل، ابتدا نشانگر موس را روی گروه موبایل و تبلت نگه دارید، سپس از منوی باز شده موبایل را انتخاب کنید.
لیست کالاها

در صورت کلیک روی هر سر گروه، تمام زیرگروه های آن نمایش داده می شود.
لیست کالاها

 مرحله 3: در صفحه نتایج جستجو، کالاهای مرتبط با آن گروه نمایش داده می شود. فروشندگان کالاها را به دو صورت برای فروش گذاشته اند: فروش عادی و مزایده مشاهده جزییات

دکمه فروش عادی و مزایده

در سمت راست بالای صفحه نتایج جستجو، می توانید روش فروش کالا را انتخاب کنید: فروش عادی، مزایده، هردو
در سمت چپ بالای صفحه نتایج جستجو، می توانید ترتیب نمایش کالاها را انتخاب کنید: جدیدترین کالاها، بیشترین تشابه، فیدبک فروشنده و ... .
کلید بالای صفحات

همین طور شکل نمایش این صفحه را می توانید به صورت لیست یا گالری تغییر دهید.

وضعیت کالا

جهت تعیین وضعیت کالا می توانید از سمت راست این صفحه یکی از موارد "نو (آکبند"، "نو (غیر آکبند)"، کالای استفاده شده (دست دوم)" و "کالای معیوب یا غیرقابل استفاده" را انتخاب کنید.
در ردیف بعدی "بازه قیمت"، "ارسال رایگان" و "تخفیف" قابل انتخاب خواهد بود.
در ردیف آخر خرید از فروشنده های شهر خود و همینطور از یک فروشنده خاص با وارد کردن نام کاربری ایشان، امکان پذیر است.
نکته - تازمانی که وجه کالا را پرداخت نکرده اید، فرایند خرید انجام نشده و کالا متعلق به شما نمی باشد.


ادامه مراحل خرید عادی


مرحله 4: در صفحه مشخصات کالا وارد می شوید. در کادر کناری تصویر کالا، شما می توانید تعداد موجودی آن کالا را ملاحظه کنید و با انتخاب تعداد آن، بر روی دکمه خرید کلیک کنید. مشاهده جزییات

دکمه خرید

اگر زیر دکمه خرید دکمه پیشنهاد قیمت کمتر هم باشد، می توانید بهترین قیمتی که هم برای شما و هم برای فروشنده مناسب باشد را پیشنهاد بدهید تا در صورت توافق با فروشنده، آن را بخرید. در صورت پذیرش پیشنهاد قیمت کمتر توسط فروشنده، خریدار ملزم به پرداخت وجه کالا می باشد.

پیشنهاد قیمت کمتر

هنگام خرید حتما به امتیاز فروشنده و کارنامه معاملاتی او نیز دقت کنید. فروشندگانی که دارای امتیاز بالاتر و سابقه بیشتر در ایسام هستند، افراد قابل اعتمادتری هستند.
مشاهده توضیحات بیشتر در مورد: صفحه مشخصات کالا

مرحله 5: بعد از کلیک روی دکمه خرید: کالا در سبد خرید قرار می گیرد. مشاهده جزییات

در صفحه سبد خرید تصویر، نام، تعداد، مبلغ کالا و نهایتا مبلغ قابل پرداخت شما نمایش داده می شود.

سبد خرید

اگر قبل از پرداخت مبلغ کالا، از خرید خود پشیمان شدید با کلیک روی "خالی کردن سبد" می توانید کل کالاهای انتخابی خود را حذف نمایید و چنانچه تصمیم به ادامه خرید و انتخاب کالاهای جدید را داشتید با کلیک روی گزینه " ادامه خرید " به صفحه خرید منتقل خواهید شد که می توانید از لیست این صفحه نسبت به ادامه فرایند خرید خود ادامه دهید.
در صورت صحت اطلاعات سبد خرید، بانک مورد نظر را انتخاب کنید و روی پرداخت آنلاین کلیک کنید. لازم به ذکر است انتخاب بانک تغییری در روند خرید ایجاد نمی کند و از تمام کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب می توانید استفاده کنید.
بانک ملت

مرحله 6: بعد از اینکه کالایی که خرید کرده اید به دستتان رسید، مشاهده جزییات
خریدار پس از دریافت کالا، حداکثر 24 ساعت مهلت برای تست کالا دارد و باید طبق روندی که در ادامه توضیح داده شده، نظر خود را در سایت ثبت کند. اگر خریدار تا 5 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی خریدار را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز کند. با این وجود سایت ایسام ممکن است برای تایید دریافت کالا در روز پنجم (پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده)، از طریق تماس تلفنی یا پیامک و یا پیام داخلی و یا ایمیل با خریدار تماس بگیرد و در صورتی که طی 24 ساعت خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود. مسئولیت عدم اطلاع رسانی در مدت مقرر بر عهده خریدار است.
برای تایید کالا وارد حساب کاربری خود شوید و در ایسام من ← فعالیتهای من (1) ← خریدهای من (2) ← پرداختی (3) ← بر روی تایید / رد (4) کالا کلیک کنید و نظر خود را در مورد کالای دریافتی بدهید.
تایید یا رد کالا


1- راضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
2- ممتنع: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
3- ناراضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا تا 7 روز پس از تاریخ ثبت بارنامه توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و ظرف این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح نکردن شکایت در این مدت و سپری شدن مهلت 7 روزه مبلغ واریزی برای فروشنده قابل برداشت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شکایت خود "اینجا را کلیک کنید."
نظر در مورد کالا

توجه: کاربرانی که "حساب کاربری" ( مانند اکانت بازی و ...) خریداری می کنند و از خرید خود ناراضی نیستند و می خواهند برای اکانت خریداری شده نظر "راضی" یا "ممتنع" خود را ثبت کنند، حتما باید پیش از درج نظر (فیدبک)، رمز اکانت خریداری شده را تغییر دهند و سپس فیدبک مد نظر خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شخص خریدار می باشد و کالای خریداری شده از پیگیری و حمایت سایت ایسام خارج می شود.


        بستن

ادامه مراحل مزایده


مرحله 4: در صفحه مشخصات کالا بالاترین قیمت پیشنهادی خود را بدهید و روی دکمه "پیشنهاد قیمت" کلیک کنید. تا پایان مزایده صبر کنید. مشاهده جزییات

دکمه پیشنهاد قیمت

برای مشاهده جزییات بیشتر در مورد "پیشنهاد اتوماتیک و روش شرکت در مزایده بر روی لینک خرید کالا در مزایده کلیک کنید.

مرحله 5: اگر برنده شدید: مشاهده جزییات

با اس ام اس، ایمیل و پیام داخلی به شما اطلاع داده می شود. در صفحه ایسام من ← قسمت فعالیت های من (1) ← قسمت خریدهای من (2) ← مزایدات فعال (3) ← بر روی پرداخت کلیک کنید (4)
پرداخت مزایدات فعال

مرحله 6: کالا در سبد خرید قرار گرفته، روی پرداخت آنلاین کلیک کنید. مشاهده جزییات

پرداخت مزایدات فعال

مرحله 7: در صفحه پرداخت بانک عامل، مشخصات کارت را وارد کنید و روی پرداخت کلیک کنید. از تمام کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب می توانید استفاده کنید. مشاهده جزییات

بانک ملت

مرحله 8: بعد از اینکه کالایی که خرید کرده اید به دستتان رسید، مشاهده جزییات
خریدار پس از دریافت کالا، حداکثر 24 ساعت مهلت برای تست کالا دارد و باید طبق روندی که در ادامه توضیح داده شده، نظر خود را در سایت ثبت کند. اگر خریدار تا 5 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده، دریافت یا عدم دریافت کالا را به اطلاع ایسام نرساند، سایت ایسام عدم اطلاع رسانی خریدار را به منزله دریافت نمودن و تایید کالا در نظر می گیرد و مختار است مبلغ پرداختی را به حساب فروشنده واریز کند. با این وجود سایت ایسام ممکن است برای تایید دریافت کالا در روز پنجم (پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده)، از طریق تماس تلفنی یا پیامک و یا پیام داخلی و یا ایمیل با خریدار تماس بگیرد و در صورتی که طی 24 ساعت خریدار پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار کالا را تایید می کند و مبلغ واریزی به حساب فروشنده واریز می شود.
مسئولیت عدم اطلاع رسانی در مدت مقرر بر عهده خریدار است.
برای تایید کالا وارد حساب کاربری خود شوید و در ایسام من ← فعالیتهای من (1) ← خریدهای من (2) ← پرداختی (3) ← بر روی تایید / رد (4) کالا کلیک کنید و نظر خود را در مورد کالای دریافتی بدهید.
تایید یا رد کالا


1- راضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
2- ممتنع: با ثبت این نظر مبلغ کالا برای فروشنده قابل برداشت است و امکان شکایت وجود ندارد.
3- ناراضی: با ثبت این نظر مبلغ کالا تا 7 روز پس از تاریخ ثبت بارنامه توسط فروشنده، غیر قابل برداشت است و ظرف این مدت خریدار باید شکایت خود را مطرح کند. در صورت مطرح نکردن شکایت در این مدت و سپری شدن مهلت 7 روزه مبلغ واریزی برای فروشنده قابل برداشت می شود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شکایت خود "اینجا را کلیک کنید."
نظر در مورد کالا

توجه: کاربرانی که "حساب کاربری" ( مانند اکانت بازی و ...) خریداری می کنند و از خرید خود ناراضی نیستند و می خواهند برای اکانت خریداری شده نظر "راضی" یا "ممتنع" خود را ثبت کنند، حتما باید پیش از درج نظر (فیدبک)، رمز اکانت خریداری شده را تغییر دهند و سپس فیدبک مد نظر خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده شخص خریدار می باشد و کالای خریداری شده از پیگیری و حمایت سایت ایسام خارج می شود.


        بستن


 جستجوی کالا در سایت

می‌توانید كالای مورد نظر خود را با جستجو به سادگی پیدا كنید. برای جستجو تعدادی از كلمات مرتبط با آن کالا را برای توصیف آن در درون كادر جستجو تایپ نمایید. این كادر (1) در بالای تمام صفحات سایت قرار گرفته است. شما می‌توانید با وارد كردن واژه‌های مشخص و محدود كننده، دقیقا كالای مورد نظر را پیدا كنید و یا این‌ كه با جستجوی كلّی تر نظیر وارد كردن مارک و یا نوع كالا، به مجموعه وسیع‌تری از آن كالا دسترسی پیدا كنید.
جستجو و پیگیری جستجو

برای مثال، برای جستجوی پخش کننده گوشی آیفون، واژه آیفون را تایپ کنید.
اگر کالای مورد نظر خود را پیدا نکردید، از مشخصات دیگر آن استفاده کنید و یا به شکلی دیگر جستجوی خود را محدودتر کنید. مثلا شرایط کالا، رنگ، اندازه، حافظه و یا سایر مشخصات مهم آن را نیز مشخص کنید.

پیگیری جستجو
چنانچه می خواهید کالای خاصی را پیگیری کنید و به محض ثبت کالای مشابه در سایت ایسام، به اطلاع شما برسد، در بالای صفحه نمایش کالاها، بر روی "(2) این جستجو را پیگیری کن" کلیک کنید.
برای مشاهده لیست کالاهایی که پیگیری می کنید از طریق ایسام من/ فعالیت های من/ مورد علاقه من/ جستجوها می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
همچنین کالاهای جدیدی که پیگیری می کنید نیز برای شما ایمیل می شود.
برای عدم پیگیری جستجو، می توانید مجدد بر روی همان دکمه شماره (2) کلیک کنید. همین طور از طریق ایسام من/ فعالیت های من/ مورد علاقه من/ جستجوها، می توانید تنظیمات مورد نظر را اعلام کنید.


 صفحه مشاهده مشخصات کالا

صفحه مشاهده مشخصات کالا

بعد از اینکه بر روی کالایی کلیک کردید، صفحه مشخصات آن کالا باز می شود:
(1) نمایش شاخه انتخابی شما
(2) نمایش وضعیت آن کالا
(3) برای بزرگ نمایی تصویر کالا در صورت نیاز می توانید بر روی تصویر کالا کلیک کنید
(4) به تمام کالاهای قرار گرفته در سایت ایسام یک شماره کالا تعلق می گیرد و این شماره مختص همان کالا می باشد.
(5) اضافه به لیست کالاهای مورد علاقه:
اگر از کالایی بازدید نمودید ولی در آن لحظه شرایط خرید آن را نداشتید، به این شکل می توانید مشخصات کالای مورد بازدید خود را ذخیره نمایید. برای مشاهده کالایی که به لیست مورد علاقه اضافه کرده اید، این مراحل را دنبال کنید: مشاهده جزییات

1- ایسام من 2- فعالیت های من 3- مورد علاقه من 4- کالاها 5- کلیک بر روی کالا
کالاهای مورد علاقه

ذخیره شدن لینک کالاها، شما را قادر می سازد تا در مراجعات بعدی برای خرید، نیازی به وارد نمودن مجدد اطلاعات آن نداشته باشید و باعث دسترسی سریع شما خواهد شد.


(6) ارسال به دوستان:
برای ارسال خلاصه اطلاعات کالایی که در سایت موجود است و می خواهید برای دوستی ارسال کنید. مثلا توصیفات کالایی را که دوستانتان زیر نظر دارند و می خواهید این اطلاعات را برای او بفرستید.

سوال از فروشنده


سوال از فروشنده


اگر در مورد کالایی سوالی دارید، می توانید در این قسمت با فروشنده ارتباط برقرار کنید. پاسخ فروشنده به سوالات شما در صفحه ایسام من، قسمت " پیام های من " قابل دیدن است. در صورت داشتن سوال مجدد باید دوباره به صفحه مشاهده مشخصات کالا و همین قسمت "سوال از فروشنده" مراجعه و سوال خود را عنوان نمایید. این امر باعث می گردد تا سایرین نیز از سوالات و پاسخهای رد و بدل شده فی ما بین اطلاع یافته و از مطرح نمودن سوالات تکراری جلوگیری شود. حتما قبل از مطرح نمودن سوال از فروشنده از سوالات و پاسخهای قبلی دیدن فرمایید تا سوال تکراری عنوان نگردد.

 چه مدت باید منتظر تماس فروشنده باشم؟ مشاهده جزییات

به فروشندگان توصیه می شود در سریعترین زمان به سوالات خریداران پاسخ دهند. به یاد داشته باشید که بسیاری از فروشندگان دارای ساعات کاری مشخصی بوده و ممکن است بعضی از آنها پس از پایان ساعات اداری و یا هنگام تعطیلات آخر هفته به پیغام های شما پاسخ ندهند.
اگر فروشنده ایی در قسمت پاسخ به سوالات شما، پیشنهاد خرید کالا در خارج از سایت ایسام، را مطرح نماید، حتما ما را مطلع نمایید.
اگر فروشنده ایی می خواست، خارج از سایت ایسام با شما ارتباط برقرار نماید، پیشنهاد آن شخص را قبول نکنید. خرید و فروش هایی که در خارج از سایت ایسام صورت می گیرد شامل خدمات و برنامه های حفاظتی ایسام نبوده و ممکن است باعث بروز مشکلاتی شامل موارد ذیل گردد:
  • در صورت بروز مشکل با فروشنده، سایت قادر به ارایه هیچ گونه خدمات حمایتی، به هیچ یک از طرفین نبوده و نمی تواند اقدام مناسبی جهت حل اختلاف ایجاد شده انجام دهد.
  • هنگام بروز مشکل و نیاز به اطلاعات تماس هر یک از طرفین، سایت نمی تواند اطلاعاتی در اختیار طرفین قرار دهد.


        بستن

کالاهای مشابه


مشاهده سایر کالاهای فروشنده:
مشاهده سایر کالاهای فروشنده که در سایت عرضه گردیده است
کالاهای مشابه


کالاهای مشابه سایر فروشندگان با این کالا

        بستن


 درباره فروشنده


درباره فروشنده

در سمت چپ صفحه مشخصات کالا می توانید، از سابقه فروشنده، نظرات خریداران قبلی و روش عملکرد وی اطلاعات کسب نموده و با در نظر گرفتن این مسائل از میزان اعتبارش مطلع گردید.

(1) جدول کنار نام کاربری فروشنده:
این جدول دارای 12 مربع طوسی رنگ است. هر مربع طوسی رنگ در ازای کسب امتیاز تبدیل به مربع رنگ قرمز شده و در نتیجه هر چه تعداد خانه‌های قرمز بیشتر باشد نشانه فروش بیشتر، جلب اعتماد و رضایت خریداران بیشتری می‌باشد.
feedback


(2) شناسه کاربری فروشنده
(3) عدد 165 (امتیاز عملکرد و سابقه فروشنده)
این عدد که در کنار شناسه کاربری هر کاربر وجود دارد، نمایانگر عملکرد او از ابتدای عضویت تاکنون می باشد و از مجموع امتیازات به دست آمده در خرید و فروش های وی حاصل می شود و در حقیقت نشان دهنده میزان اعتبار کاری ایشان است. با کلیک روی آن کارنامه معاملاتی کاربر نمایش داده می شود:

امتیاز و کارنامه معاملاتی یکی از فروشندگان مشاهده جزییات

کارنامه معاملات


توجه: جهت حفظ حریم خصوصی کاربران، خرید و فروش تعدادی از کالاهای شخصی در کارنامه معاملاتی کاربران نمایش داده نمی شود و به جای عنوان کالا، واژه "اختصاصی" نشان داده می شود:
کارنامه معاملاتی کالاهای اختصاصی




(4) تاریخ عضویت فروشنده:
هر چه زمان عضویت طولانی تر بوده و امتیاز بالاتری داشته باشد، نشان دهنده آن است که فروشنده فرد قابل اعتمادی می تواند باشد.

اطلاعات اضافی در مورد فروشنده:
همچنین در ذیل تاریخ عضویت، می توانید تعداد خریداران قبلی، تعداد کالاهای در حال فروش و شهر محل اقامت آن فروشنده را ملاحظه نمایید.

(5) مشاهده فروشگاه فروشنده:
در صورتی که فروشنده دارای فروشگاه در سایت باشد با کلیک بر روی این لینک به صفحه فروشگاه وی دسترسی دارید و می توانید از کلیه محصولاتی که در این فروشگاه عرضه گردیده، آگاهی یافته و خرید کنید.

(6) اضافه به فروشندگان مورد علاقه


 پیشنهاد قیمت کمتر هنگام خرید

این گزینه فقط در مورد کالاهایی که برای فروش با قیمت ثابت عرضه شده، قابل اجراست.
اگر فروشنده گزینه "پیشنهاد قیمت کمتر" را قرار داده، شما می توانید بهترین قیمتی که هم برای شما و هم برای فروشنده مناسب باشد را پیشنهاد داده تا در صورت توافق با یکدیگر ، اقدام به خرید آن کالا نمایید. شما و فروشنده می توانید به یکدیگر پیشنهاد متقابل دهید تا قیمت مورد توافق طرفین حاصل گردد.

پیشنهاد قیمت کمتر در هنگام خرید

به عنوان مثال فروشنده ایی کالایی را با قیمت 15.000 تومان عرضه کرده و گزینه " پیشنهاد قیمت کمتر " را نیز برای آن کالا قرار داده است . قیمت مورد نظر شما برای آن کالا 10.000 تومان می باشد، که شما با انتخاب گزینه "پیشنهاد قیمت کمتر" قیمت و تعداد کالای درخواستی را به فروشنده پیشنهاد می ‌دهید. در صورتی که قیمت پیشنهادی شما برای فروشنده مورد قبول باشد ، در ایسام من ← فعالیت های من ← خریدهای من ← منوی " پیشنهاد قیمت کمتر" نظر فروشنده را در مورد پیشنهاد خود ملاحظه نموده و در صورت موافقت با پیشنهاد شما ، می‌بایست وجه کالا را پرداخت نمائید. در صورتی که قیمت پیشنهادی شما مورد قبول فروشنده واقع نشد، در همان صفحه و به همین روش می تواند قیمت دیگری را پیشنهاد داده تا طرفین بر روی یک قیمتی به توافق رسیده و مبادله صورت پذیرد.
توجه: قیمت پیشنهادی خریدار نمی تواند کمتر از نصف مبلغ ثبت شده کالا باشد.


 خرید کالا در مزایده

تعریف مزایده: فروش کالا به بالاترین پیشنهاد ارایه شده در زمان تعیین شده
قیمت پایه: کم ترین قیمتی که فروشنده حاضر است کالای خود را بفروشد
مدت مزایده: مهلت تعیین شده از طرف فروشنده برای دریافت پیشنهادات. این مدت در سایت ایسام 3، 5، 7 و 10 روز تعریف شده است.
در عرضه کالا به شکل مزایده، فروشندگان یک قیمت پایه را برای آن کالا اعلام می کنند و آن را به بالاترین پیشنهاد دهنده در طی زمان تعیین شده، می فروشند.

هر پیشنهادی را که می دهید جدی بگیرید
توجه: پیشنهاد شما به منزله یک قرارداد بین شما و فروشنده کالا می‌باشد که در صورت برنده شدن، شما متعهد می باشید کالا را خریداری کنید.
اگر مبلغ کالای برنده شده در مزایده را در زمان مقرر پرداخت نکنید، قفل مزایده می شوید و دیگر نمی توانید در سایر مزایدات ایسام پیشنهاد دهید.


برای خرید یک کالا که توسط چند فروشنده عرضه می شود، چند پیشنهاد به تمام فروشندگان ندهید. زیرا ممکن است در بیش از یک معامله برنده شوید و شما ملزم به خرید تمام کالاهایی که در معاملات برنده شده اید، می باشید.

در اینجا به روش پیشنهاد دادن در مزایده می پردازیم:
     1. با جستجو کالای مورد علاقه خود برای خرید را پیدا کنید. به این صورت که در کادر جستجوی بالای صفحه، نام کالا را جستجو کنید، سپس در سمت راست صفحه نتایج جستجو، از گروه های نمایش داده شده، گروه مد نظر خود را انتخاب نمایید. همچنین در قسمت سمت راست بالای صفحه، دکمه مزایده را انتخاب کنید تا تنها مزایدات نمایش داده شود. سپس بر روی مزایده مد نظر خود کلیک کنید.
پیشنهاد قیمت

    2. قبل از وارد کردن پیشنهاد تمام توضیحات مربوط به آن کالا را به دقت مرور نموده و سپس پیشنهاد دهید.

همچنین چند نکته که باید مورد توجه قرار گیرند:
      چه موقع زمان مزایده پایان می یابد
      مقدار بالاترین پیشنهادی که در حال حاضر بر روی آن کالا قرار گرفته است.
      توصیفات آن کالا (و اگر تصویری هم از آن گذاشته شده)
      هزینه ارسال آن

    3. پیشنهاد خود را وارد کنید.
در مزایدات سایت ایسام به صورت خودکار پیشنهاد شما را تنها به میزانی که نیاز است تا به عنوان بالاترین پیشنهاد دهنده باقی بمانید، افزایش می دهد. بنابراین می توانید یک کالا را با مبلغی کمتر از بالاترین پیشنهادی که داده اید بخرید. اما گاهی اوقات نیز ممکن است شخصی مقدار بالاترین پیشنهادش از شما بیشتر باشد و پیشنهاد او در صدر قرار بگیرد. در این صورت سیستم از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد تا در صورت تمایل بتوانید قیمت خود را افزایش داده و یا در صورت عدم اعلام سقف قیمت جدید، از مزایده خارج خواهید شد. پیشنهادات خود را در جدول سمت چپ صفحه مزایده مشاهده نمایید.

برای دریافت راهنمایی کامل در مورد خرید کالا در مزایده بر روی لینک "چگونه خرید کنم و در مزایدات شرکت کنم؟" کلیک کنید.

پیشنهاد اتوماتیک چگونه عمل می کند؟



در مزایده ها هنگامی که پیشنهاد قیمت بابت کالایی می دهید، حداکثر مبلغی را که برای خرید آن کالا پرداخت خواهید کرد را وارد کنید. سایت ایسام از جانب شما در مزایده شرکت کرده و بصورت اتوماتیک حداکثر تا سقف مبلغی را که وارد کرده اید، پيشنهاد قيمت را از سوی شما افزایش می دهد. بالاترین سقف پیشنهاد اعلام شده از سوی شما تا هنگامی که شخصی پیشنهادی بالاتر از آن سقف قرار نداده باشد، از دید سایرین پنهان نگه داشته می شود.

جدول ضریب افزایش قیمت در مزایدات
قیمت مزایده (تومان) میزان افزایش قیمت (تومان)
1000 - 2,999 500
3000 - 4,999 750
5,000 - 9,999 1,000
10,000 - 24,999 1,500
25,000 - 74,999 2,000
75,000 – 99,999 2,500
100,000 – 199,999 3,500
200,000 – 299,000 5,000
300,000 – 499,999 7,500
500,000 – 999,999 10,000
1,000,000 – 1,999,000 15,000
2,000,000 – 3,999,000 20,000
4,000,000 – 10,000,000 50,000
10,000,000 – 20,000,000 100,000


مثال:
  1. فرض کنید کالایی با قیمت پایه 10000 تومان از سوی فروشنده به صورت مزایده عرضه گردد. خریداری به نام "امین" سقف مبلغ پیشنهادی در این مزایده را رقم 12000 تومان به سایت اعلام می کند. بالاترین پیشنهاد امین از طرف سایت از دید سایرین پنهان نگه داشته می شود.
  2. شخص دیگری به نام "علی" پس از دیدن کالا، حداکثر پیشنهاد خود را 15000 تومان به سایت اعلام می کند.
  3. طبق جدول افزایش قیمت مزایده، میزان افزایش قیمت کالا از مبلغ پایه رقم 500 تومان خواهد بود. پس سیستم به صورت اتوماتیک قیمت 12500 تومان را از طرف علی برای کالا ثبت می کند.
  4. از آنجایی که رقم 12000 تومان قیمت پیشنهادی امین کمتر از قیمت پیشنهادی علی می باشد، سایت ایمیلی به امین ارسال می کند تا در صورت تمایل قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده در غیر این صورت از ادامه شرکت در مزایده خارج می شود.
  5. در صورتی که قیمت بالاتری از 12500 تومان علی به سایت ارایه نگردد وی به عنوان برنده مزایده شناخته شده. تا زمانی که پیشنهادهای قیمت بالاتر دیگری در طی زمان باقیمانده مزایده وجود داشته باشد مزایده تا مشخص شدن بالاترین قیمت و شخص پیشنهاد دهنده ادامه خواهد یافت.


روش افزایش پیشنهاد
شما میتوانید حداکثر پیشنهاد خود را در هر زمانی پیش از پایان مزایده، افزایش دهید. برای این کار، به راحتی می توانید پیشنهاد دیگری بیشتر از قبل وارد کنید. برای افزایش پیشنهاد خود کافی است عدد بیشتری نسبت به پیشنهاد قبلی وارد کنید.

اصلاح قیمت پیشنهادی در مزایدات
طبق قوانین سایت شما قادر نخواهید بود تا پیشنهادات خود در مزایده ها را لغو نمایید. در برخی از موارد ممکن است به دلیل اشتباهات تایپی ، قیمت نادرست به عنوان پیشنهاد شما منظور گردد. برای مثال مبلغ 200.000 تومان به جای 20.000 تومان توسط شما اشتباه تایپ شده و وارد قیمت پیشنهادی توسط شما گردد . در این حالت شما می توانید از قسمت بخش پشتیبانی اعضا برای سایت فرم ارسال نموده و موضوع اشتباه خود را اطلاع دهید. سایت پس از دریافت ایمیل شما نسبت به بررسی آن اقدام و در صورت تایید مدیریت سایت مبلغ پیشنهادی شما تصحیح خواهد شد.

نکته: کاربرانی که فیدبک مثبت ندارند، می توانند در آن واحد فقط در یک مزایده شرکت کنند و با افزایش امتیاز حساب کاربری این محدودیت رفع خواهد شد. هدف از این امر آشنایی اولیه با سیستم مزایدات سایت است زیرا ممکن است به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی ،قیمت های پیشنهادی نامتعارف در سیستم توسط خریداران تازه کار ثبت شده که این امر باعث بروز مشکل برای سایر پیشنهاد دهندگان، در روند برگزاری مزایدات گردد.
شرایط زیر برای کاربران تازه کار در نظر گرفته شده است:
کاربرانی که فیدبک مثبت ندارند (فیدبک صفر)، می توانند در آن واحد فقط در یک مزایده شرکت کنند.
کاربرانی که فیدبک یک دارند، می توانند در آن واحد فقط در دو مزایده شرکت کنند.
کاربرانی که فیدبک 2 تا 10 دارند، می توانند در آن واحد فقط در 15 مزایده شرکت کنند.


        بستن


خرید کالا پس از اتمام زمان مزایده:
اگر برنده مزایده، پس از اتمام زمان مزایده و در مهلت مقرر موفق به پرداخت وجه کالا نشود، نمره ای از حساب مزایده ایشان کسر می شود.
در صورتی که پس از اتمام مهلت مقرر، خریدار تصمیم بگیرد تا وجه کالای برنده شده در مزایده را پرداخت کند، این امکان در سایت وجود دارد که در صورت موجودی و رضایت فروشنده، وجه کالا را پرداخت نموده و خرید خود را تکمیل نماید.
پس از پرداخت وجه توسط خریدار، نمره منفی حذف خواهد شد.
برای این کار خریدار با مراجعه به بخش ایسام من / فعالیت های من / خریدهای من / مزایدات فعال، بر روی دکمه "درخواست پرداخت" کلیک می کند. پس از تایید فروشنده، خریدار 72 ساعت فرصت دارد تا وجه کالا را پرداخت کند. لازم به ذکر است این امکان برای هر مزایده تنها یک بار وجود دارد.



 خرید فوری در مزایده

خرید فوری قیمتی است که فروشنده حاضر است کالای خود را خارج از مزایده با این قیمت بفروشد.
این سیستم به فروشنده ها کمک می کند تا کالای خود را به قیمتی که می خواهند سریع تر بفروشند. همینطور به خریدار کمک می کند تا زودتر کالا را بتواند خرید کند.
دکمه خرید فوری در مزایداتی که فروشنده "قیمت فروش فوری" را تعیین کرده است، نشان داده می شود. این دکمه تا زمانی که هیچ پیشنهادی داده نشده است و یا بالاترین پیشنهاد داده شده در مزایده (پیشنهاد نمایش داده شده در صفحه) کمتر از 50 درصد قیمت خرید فوری می باشد، نمایش داده می شود.
پس از اینکه بالاترین پیشنهاد داده شده در مزایده (پیشنهاد نمایش داده شده در صفحه) بیشتر یا مساوی 50 درصد قیمت خرید فوری شود، این دکمه حذف خواهد شد.
خرید فوری در مزایده


فرض کنید قیمت شروع یک مزایده 2000 تومان است و فروشنده قیمت فروش فوری را 25,000 تومان ثبت کرده است. دکمه خرید فوری در صفحه کالا تا زمانی که قیمت مزایده کمتر از 12,500 است نمایش داده می شود. به محض اینکه پیشنهاد ثبت شده در مزایده بیشتر یا مساوی 12,500 شد، دکمه خرید فوری از صفحه کالا حذف می شود.
مثال دیگر: فرض کنید قیمت شروع مزایده 100,000 تومان است و قیمت فروش فوری 120,000 تومان است. در این حالت وقتی فقط یک پیشنهاد برای کالا ثبت می شود دکمه خرید فوری از صفحه کالا حذف خواهد شد. زیرا اولین پیشنهاد هر عددی که باشد بزرگ تر از 60,000 تومان است.



 سبد خرید شما

بعد از کلیک روی دکمه خرید، کالا در سبد خرید قرار گرفته، در این صفحه تصویر، نام، تعداد، مبلغ کالا و نهایتا مبلغ قابل پرداخت شما نمایش داده می شود.

سبد خرید

(1) حذف یکی از کالاهای انتخاب شده از درون سبد خرید
(2) خالی کردن سبد: حذف کامل محصولات موجود در سبد خرید
(3) ادامه خرید: به صفحه گروه بندی کالاها هدایت می شوید و می توانید کالاهای جدیدی را برای خرید و افزودن به سبد خرید انتخاب کنید.
(4) پرداخت آنلاین: در صورت تایید محصولات موجود در سبد خرید، با انتخاب درگاه مورد نظر خود، بر روی دکمه پرداخت آنلاین کلیک کنید و وجه کالای خریداری شده را، پرداخت نمایید.


 نکات خرید عادی کالا

این نوع روش راحت ترین راه خرید در سایت ایسام می باشد. زیرا این امکان را به شما می دهد تا در هر زمان کالایی را که مورد نیازتان می باشد، بتوانید با یک قیمت مشخص بلافاصله خریداری کنید.
نکات خرید عادی کالا

  1. برای آگاهی از بهترین قیمت، کالاهای مشابه را با هم مقایسه نمایید.
  2. جزییات کالای مورد نظر را حتما به دقت ملاحظه نموده و مطمئن شوید که آن کالا و شرایط فروشنده، رضایت شما را جلب خواهد نمود.
  3. قیمت نهایی کالا، مبلغی است که شما باید برای خرید آن کالا به همراه هزینه ارسال بپردازید. حتما قبل از اقدام به خرید مبلغ نهایی خرید کالا را بررسی نمایید.
  4. سپس برای خرید، بر روی دکمه خرید کالا یا اضافه به سبد خرید کلیک کنید تا این کالا به سبد خرید شما اضافه شود.
  5. در صورتی که شما تمایل دارید کالای دیگری به سبد خرید خود اضافه نمایید به جستجوی مجدد کالا پرداخته و مراحل قبلی را تکرار نمایید. در صورت تایید محصولات موجود در سبد خرید، با انتخاب درگاه مورد نظر خود، بر روی دکمه پرداخت آنلاین کلیک کنید و وجه کالای خریداری شده را، پرداخت نمایید.


 هزینه حمل به عهده چه کسی است؟

به عهده خریدار است. خریدار علاوه بر وجه خرید کالا، هزینه حمل کالا را باید پرداخت نماید.
روش کار به این صورت است که ابتدا خریدار "مبلغ قابل پرداخت" کالا را به حساب ایسام واریز می کند، این مبلغ شامل هزینه کالا به همراه هزینه ارسال آن می باشد، سپس فروشنده هنگام ارسال کالا، هزینه حمل را پرداخت می کند. بعد از این که خریدار کالا را دریافت و رضایت خود را اعلام کرد، مبلغ پرداختی خریدار به حساب فروشنده واریز می شود.


 انصراف خریدار بعد از خرید (بعد از واریز وجه):

انصراف از خرید بعد از واریز وجه، تخلف محسوب می شود و باعث کسر نمره از حساب خریدار می شود.
در صورتی که خریدار به هر دلیلی بعد از واریز وجه از خرید خود منصرف شود، باید در اسرع وقت کتبا از طریق فرم "تماس با ما" به ایسام اطلاع دهد.
چنانچه فروشنده کالا را ارسال نکرده باشد: در صورتی که برگشت وجه منع قانونی نداشته باشد، وجه به حساب خریدار برگشت داده می شود.
چنانچه فروشنده کالا را ارسال کرده باشد: در صورتی که فروشنده با پس گرفتن کالا موافقت کند، هزینه ارسال و برگشت کالا بر عهده خریدار است. مگر اینکه فروشنده هزینه برگشت را با رضایت خود تقبل نماید.
در صورت مسدود شدن حساب خریدار به علت کسر نمره، قوانین مسدود و یا باز شدن حساب کاربری اجرا خواهد شد.