بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش مراحل خرید کالا یا قرار دادن کالا برای فروش اینترنتی در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا در سایت ایسام

بخش راهنمای فعالیت ها در ایسام آموزش کامل مراحل خرید یا فروش اینترنتی انواع کالا یا قطعات نو و دست دوم در سایت ایسام


با اکانت یاهو یا گوگل خود وارد شوید.

sign in with google
sign in with Yahoo
برای خرید، فروش و شرکت در مزایدات وارد شوید.

ورود
ثبت نام

درخواست تماس با شما
حل اختلاف

این بخش شما را راهنمایی می کند که چگونه هنگام به وجود آمدن هرگونه مشکل در معاملات خود، بتوانید شکایت خود را مطرح کنید.
ممکن است پاسخ سوال شما در قسمت پرسش های متداول باشد. پرسش هایی که برای بیشتر کاربران مطرح می شود در آن قسمت جمع آوری شده اند.
با کلیک بر روی این لینک به بخش پرسش های متداول بروید.

 چگونه شکایت کنم؟

در صورت عدم دریافت کالای خریداری شده در مهلت مقرر و یا عدم تطابق کالای خریداری شده با مشخصات نوشته شده در صفحه فروش، خریدار باید شکایت خود را در سایت ایسام ثبت کند.
زمان ثبت شکایت عدم دریافت کالا 7 روز پس از ثبت بارنامه توسط فروشنده می باشد.
زمان ثبت شکایت عدم تطابق کالا با مشخصات ذکر شده در صفحه فروش، حداکثر 24 ساعت پس از دریافت کالا توسط خریدار می باشد.
شما (خریدار) برای طرح شکایت از دو روش زیر می توانید استفاده کنید:
1- در روش اول این مراحل را دنبال کنید:
ایسام من ← (1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی ← (4) شکایت
شکایت


2- در روش دوم این مراحل را دنبال کنید:
ایسام من ← (1) حل اختلاف (2) ← انتخاب یکی از گزینه ها (3) ← درج شماره کالا (4)
توجه: برای به دست آوردن شماره کالای خود می توانید این مراحل را دنبال کنید:
ایسام من ← (1) فعالیت های من ← (2) خریدهای من ← (3) پرداختی
(جهت خروج از بخش راهنما و ورود به صفحه حل اختلاف برای طرح شکایت خود اینجا را کلیک کنید.)

حل اختلاف


 کالایی را که خریداری کرده ام، دریافت نکرده ام

در قسمت ایسام من، بخش حل اختلاف، گزینه "کالایی را که خریداری کرده ام، دریافت نکرده ام" را انتخاب کنید.

عدم دریافت کالا


پس از انتخاب این گزینه و ذکر شماره کالا و کلیک بر روی ادامه، شکایت شما ثبت شده در پایین صفحه نمایش داده می شود. با کلیک بر روی نام فروشنده در جدول حل اختلاف ثبت شده می توانید به صفحه کارنامه معاملاتی و در حقیقت اعتبار کاری فروشنده دسترسی یافته و وضعیت وی را مشاهده نمایید. با انتخاب نام کالا در همین صفحه به صفحه فروش کالا هدایت می شوید. با کلیک بر روی جزییات به صفحه جزییات شکایات منتقل می شوید. در این قسمت اطلاعات مفید و مورد نیاز هر یک از طرفین نمایش داده می شود و می توانید در مورد شکایت خود موارد لازم را مطرح کنید.

چه زمانی مناسب است که خریدار شکایت کند؟
بعد از این که خریدار کالایی را خرید می کند، فروشنده 36 ساعت (بدون محاسبه روزهای تعطیل) مهلت دارد تا کالای فروخته شده را به شرکت حمل کننده تحویل دهد و شماره بارنامه آن را در سایت ثبت کند.
1- اگر 48 ساعت از زمان پرداخت خریدار بگذرد و شماره بارنامه ای در سایت ثبت نشود، خریدار می تواند شکایت خود را مبنی بر "کالایی را که خریداری کرده ام دریافت نکرده ام" ثبت کند.
2- اگر 5 روز از ثبت بارنامه توسط فروشنده گذشته است و خریدار هنوز کالا را دریافت نکرده است، خریدار می تواند شکایت خود را مبنی بر "کالایی را که خریداری کرده ام دریافت نکرده ام" ثبت کند.


 کالایی را که دریافت کرده ام، با شرح ارایه شده در مشخصات مطابقت ندارد

چنانچه کالایی را که دریافت نمودید با مشخصات کالای ارایه شده در سایت مطابقت نداشته و مثلا در سایت به عنوان کالای نو عنوان شده و هنگام تحویل کالای دست دوم دریافت شده باشد و یا تعداد کالاهای دریافت شده کمتر از کالاهای سفارش داده شده باشد می توانید شکایت خود را در سایت ثبت نمایید.
در قسمت ایسام من، بخش حل اختلاف، گزینه "کالایی را که دریافت کرده ام با شرح ارایه شده در مشخصات مطابقت ندارد" را انتخاب کنید.

عدم مطابقت مشخصات کالای خریداری شده

با انتخاب این آیکون و کلیک بر روی "ادامه" به صفحه حل اختلاف منتقل شده و در این صفحه از شما جزییات بیشتری درخواست می شود که پس از ورود این جزییات بر روی کلید "ثبت" کلیک نمایید. شکایت ثبت شده در ذیل صفحه ثبت می شود که می توانید با کلیک بر روی جزییات به صفحه جزییات شکایت منتقل شوید.


 گزینه های صفحه حل اختلاف، پس از ثبت شکایت

در شکایات عدم تطابق کالا با شرح، در منوی سمت چپ سه گزینه وجود دارد
گزینه اول "اختلاف با فروشنده حل شده و می خواهم شکایت خود را پس بگیرم" می باشد که در صورت انتخاب این گزینه صفحه شکایت غیر فعال می گردد.

گزینه دوم "با فروشنده به توافق رسیدم تا مبلغی از وجه کالا را کسر کند بعد از کلیک بر روی ثبت، مبلغ از شما پرسیده می شود. (در صورت تایید فروشنده شکایت لغو خواهد شد)" می باشد که با تایید فروشنده با این موضوع و انتخاب آن صفحه جزییات شکایت غیر فعال شده و تیتر خریدار و فروشنده به توافق رسیدند تا از وجه کالا کم شود به شما نمایش داده می شود.

گزینه سوم "با فروشنده به توافق نمی رسم و شکایت خود را به گروه حل اختلاف ایسام جهت بررسی ارجاع می دهم" . می باشد که با انتخاب آن و کلیک بر روی ارسال، شکایت شما به گروه حل اختلاف ایسام ارجاع داده می شود.
لازم به ذکر است پیش از انتخاب این گزینه، لازم است تمام اسناد و تصاویر مورد نیاز را در این صفحه بارگذاری کنید.
گروه حل اختلاف پس از ثبت شکایت، نسبت به بررسی آن اقدام نموده و برای اعلام نظر خود ممکن است نیاز به ارایه اسناد، مدارک و یا عکس های بیشتر از کالا داشته باشد که پس از اطلاع به طرفین، آنها می توانند از قسمت ارسال فایل در همین صفحه، نسبت به ارسال آنها اقدام نمایند. پس از ارسال مدارک مورد نیاز، قسمت حل اختلاف نسبت به بررسی آنها اقدام نموده و سپس نظر قطعی و لازم الاجرا خود را به طرفین ابلاغ می کند.


 اگر پس از طرح شکایت عدم دریافت کالا، کالا را دریافت کنم چه می شود؟

در صورتی که پس از طرح شکایت، کالا را دریافت نمودید در قسمت توضیحات می توانید این مطلب را عنوان و از قسمت سمت چپ صفحه بخش " اختلاف با فروشنده حل شده و می خواهم شکایت خود را پس بگیرم" را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه صفحه شکایت غیر فعال خواهد شد.


 اگر فروشنده پس از ثبت شکایت درمورد عدم دریافت کالا، همکاری نکند، چه می شود؟

چنانچه 24 ساعت کاری پس از ثبت شکایت در سایت از فروشنده جوابی دریافت نگردید، در این حالت با انتخاب گزینه "با فروشنده به توافق نمی رسم" عدم همکاری فروشنده را به سایت اعلام و این موضوع به قسمت حل اختلاف سایت ارجاع داده می شود. سایت این موضوع را پیگیری نموده و در صورت عدم همکاری فروشنده با سایت، وجه واریزی خریدار مسترد خواهد شد.